Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Love Conquers all » ~8

Love Conquers all

29 sep 2011 - 21:41

679

7

588



~8

Enjoy! sorry dat het wat langer duurde :-)

Hoofdstuk 8

’Olivier?’ Zeg ik verbaasd als ik zijn gezicht zie.
‘Fred en George hebben me hiertoe gedwongen.’ Lacht hij, ‘Ik wilde je eerst gewoon meevragen maar zij vonden dat ik het wel een beetje romantisch moest aanpakken omdat je anders geen ja zou zeggen.’ Mijn mond staat nog steeds een beetje open van verbazing.
‘Vind je me leuk?’ Flap ik eruit. Olivier haalt zijn schouders op.
‘Zo zou ik het niet zeggen.’ Zegt hij, ‘Je bent degene waar ik waarschijnlijk het meeste plezier mee heb.’ Ik grijns en hij lacht vrolijk terug.
‘Fred en George zijn gek. Maar ik wil wel mee met je naar het bal.’ Beantwoord ik zijn vragende blik.
‘Jesss.’ Roept hij en springt op me af om me te knuffelen. Ik knuffel hem terug en dan blazen we samen de kaarsjes uit en geeft hij me de roos.
‘Kom we gaan weer naar binnen.’ Zegt hij en hij biedt zijn arm aan.
‘Dankje meneer.’ Lach ik en ik pak zijn arm vast.
Eenmaal binnen springen Fred en George tevoorschijn.
‘Ze zei ja!’ Roepen ze de hele tijd in koor totdat ik Fred een schop geef.
‘Waarom heb je hem gedwongen tot de kaarsjes?’ Fred grijnst vals.
‘We hoopten dat je gillend weg zou rennen.’ Ik rol met mijn ogen, wens de jongens weltrusten en loop dan de trappen naar de meisjesslaapzaal weer op.
‘Wie was het!’ Gilt Hermelien als ik de deur open doe en mijn hoofd erlangs steek.
‘Olivier.’ Ze kijkt me verbaasd aan.
‘Die had ik niet zien aankomen.’ Ik lach om haar reactie.
‘Nee ik ook niet, maar Fred en George hadden hem gedwongen tot kaarsjes.’ Hermeliens mond viel verder open, ze was al weer bezig om iets te gaan zeggen toen ik haar onderbrak.
‘Hij is niet verliefd op me, we gaan vriendschappelijk.’ Ze knikte begrijpend maar toen veranderde haar blik. ‘En Carlo dan?’
‘Hij heeft me niet gevraagd.’ Zeg ik droog.
‘Maar hij vindt je overduidelijk leuk.’
‘Dan had hij me moeten vragen. Maar dat deed hij niet, dus heb ik ja gezegd tegen Olivier.’
Hermelien kijkt me aan en knikt dan: ‘Ik denk dat je een fout maakt, maar goed.’ Ik por haar in haar zij en verander van onderwerp.
‘En hoe zit het nu tussen jou en Ron? Hebben jullie al gezoend?’ Vraag ik plagend. Hermelien wordt knalrood. ‘Nee we hebben niet gezoend. En ik weet het echt niet. Misschien wil hij gewoon als vrienden gaan en vat ik het allemaal verkeerd op.’ Ratelt ze. Ik wrijf over haar arm.
‘Daar zou ik niet van uitgaan.’ Een glimlach verschijnt op haar gezicht en ze knikt.
‘Juist, ik moet me niet zo druk maken. Het wordt vast fantastisch.’ Zegt ze vastberaden.
‘Zeg Hermelien wie was jouw eerste zoen?’ Vraag ik dan nieuwsgierig. Haar hoofd wordt knalrood.
‘Victor Kruml.’ Giechelt ze. Mijn mond valt open.
‘Wí í í t! Gil ik, ‘Vertel me alles! Hoe, waar, wanneer, hoe was het?’ Ze grinnikt en begint het hele verhaal te vertellen. Als ze klaar is kijkt ze me aan. ‘En die van jou dan?’ Nu is het mijn beurt om rood te worden en ik denk aan de les over amortentia.
‘Het was heel romantisch.’ Zucht ik, ‘We waren in een perzikenboomgaard, toen mijn beste vriend me ineens kustte.’ Hermelien kijkt me nieuwsgierig aan en lacht dan.
‘Vandaar dus die perziken. Maar wie was het dan?’
‘Mijn beste vriend; Robert Brown.’ Ik zucht melancholisch, ‘Hij was heel leuk.’
‘Waarom hebben jullie dan niks?’ Ik wuif het weg.
‘Je weet hoe dat gaat, ik ging naar school, hij ging naar een andere school, we zagen elkaar nooit meer. Einde verhaal.’ Hermelien kijkt me triest aan.
‘Tragisch.’ Zegt ze dramatisch. Ik lach om haar reactie. ‘Ik ben er wel weer overheen hoor.’ En verander weer van onderwerp.
‘Over een paar dagen is het feest al. Ik weet niet of ik wel een jurk heb meegenomen.’ Gestrest begin ik te ijsberen totdat Hermelien me weer op het bed trekt.
‘Rustig maar, we zoeken morgen wel wat uit.’ Ze gaat onder haar dekens liggen en ik ga naar mijn eigen bed toe en kruip onder de lakens.
‘Weltrusten Kruml zoener.’
‘Weltrusten perzik kusser.’ Ik grijns en dan beginnen mijn ogen dicht te vallen van vermoeidheid.


Reacties:

1 2

Hargbloem
Hargbloem zei op 7 okt 2011 - 15:46:
Gehe nog even een reactie van mij; iedereen zegt "ben benieuwd hoe Carlo hierop zal reageren" maar mensjes Draco is er óók nog!!!! Ik denk dat Carlo een ongelofelijke eikel gaat zijn en dat Draco haar dan gaat trooooosteeeen!!!

En ik denk dat op het feest iets leuks gaat gebeuren tussen Ron en Hermelien
*waajooo betrapt zich zelf op het te veel vooruit denken bij dit verhaal*
* O.o*
*^.^*
...
* en Tjaa... Ik blijf gewoon een beetje Draco obsessed ^.^*
Xxxxxx


Hargbloem
Hargbloem zei op 7 okt 2011 - 15:39:
Nee joh... Dit meen je toch niet ?! EN DRACO DAAN??????? NEEEEEEE!!!!!
pff Draco blijft gewoon de leukste!

Annnyyyywaaayys, ik vind het wel een heel leuk hoofdstuk! Wel jammer dat Draco er niet in zit, maar dat vergeef ik je wel hoor
Ga maar heel snel weer verder, want ik wil weten wat er gaat gebeuren :'
Xxxxx


xEmma
xEmma zei op 1 okt 2011 - 8:43:
Aw, Olivier is cute *-*
Maarja. Mijn verwachting was dus niet juist. Ben benieuwd hoe ons witblond Draakje hierop gaat reageren (:
& Carlo. Maar hij is ergens wel een beetje een eikel. Ik denk in ieder geval dat zijn reactie niet al te lieflijk zal zijn. Maarja, misschien zit ik er weer naast x)
x


Kahlan
Kahlan zei op 30 sep 2011 - 22:51:
Jeeaahhh go Oliver!!
benieuwd hoe Carlo hier op gaat reageren, snel verder!!!


Arlandria
Arlandria zei op 29 sep 2011 - 23:46:
Ooooh Olivier! wat leuk! Fred en George zijn toch echt fantastisch ik kan echt niet wachten om te lezen over het feest en idd Carlo's reactie!
Maar het is idd zijn eigen schuld!

Goed geschreven! snel verder


xx