Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Yu-Gi-Oh! » Hanna » Hoofdstuk 17: Duel tegen Joey Wheeler

Hanna

1 okt 2011 - 13:11

1298

3

386



Hoofdstuk 17: Duel tegen Joey Wheeler

Hanna is in een duel met Joey. Wie zal er winnen?

Het is mijn beurt en ik bekijk mijn hand. Er zit niets tussen wat handig is. Ik besluit een kaart te trekken. Wat een tegenvaller. Het is Waterpon. Daar heb ik niet veel aan. Ik moet snel wat verzinnen. Helaas kom ik op geen goede strategie en zal ik het maar even met Waterpon moeten doen. ‘Waterpon in verdedigingsmode.’ activeer ik de kaart met tegenzin. Het beestje verschijnt op het veld. Joey begint me uit te lachen. ‘Is dat het beste wat je hebt?’ vraagt hij spottend. ‘Wacht maar, je zult nog wel zien wat ik in petto heb!’ roep ik een beetje geïrriteerd. Joey pakt een kaart van zijn deck. Hij begint te lachen, maar trekt dan weer zo snel mogelijk een normaal gezicht. ’Ik speel Gearfried the Iron Knight.’ zegt hij. ‘Tegen hem werkt geen enkele magiekaart.’ zegt Joey vrolijk. Ik grom een beetje van woede. ‘Gearfried, val haar Waterpon aan!’ beveelt Joey. Mijn Waterpon wordt in twee stukjes gesneden en verdwijnt. Gelukkig stond het in de verdediging anders verloor ik levenspunten. ‘Als laatste speel ik 1 kaart op zijn kop.’ zegt Joey. Het is mijn beurt. Ik bekijk het veld grondig. Joey heeft Gearfried op het veld en 1 kaart op zijn kop. Het kan een val zijn of een magiekaart. Zijn Graceful Dice en zijn Skull Dice Trap liggen op de begraafplaats, dus daar hoef ik me even geen zorgen over te maken. Ik heb alleen Fire Princess op het veld. Mijn hand is ook nog waardeloos. Het past beter in de begraafplaats. Ik heb 1 kaart in mijn deck die daarvoor kan zorgen, maar dan moet ik het wel trekken. Gespannen schuif ik een kaart van mijn deck en plaats het in mijn hand. Perfect! Precies de kaart die ik wil. ‘Ik speel Card Destruction!’ roep ik. Joey schrikt ervan en kijkt gespannen naar zijn hand. ‘Zeg maar dag tegen je hand.’ grap ik en Joey stuurt heel zijn hand naar de begraafplaats. ‘Ik wil niet vervelend doen, maar jij moet ook vaarwel tegen je hand zeggen.’ moppert hij en kijkt me boos aan. Ik knik. ‘Ze waren toch niet handig.’ Ik bekijk mijn hand. Niet slecht. Er zitten de juiste magiekaarten voor mijn Harpie Lady tussen. Helaas moet ik mijn beurt beëindigen. ‘Gearfried, val haar Fire Princess aan!.’ roept hij. Dit keer moet ik eraan geloven dat mijn levenspunten eraan gaan. Fire Princess wordt vernietigd en dankzij de valkaart die Joey eerder heeft gespeeld, is het verschil tussen mijn monster en zijn monster veel groter. Ik verlies 1435 levenspunten en heb nog 2565 punten over. ‘Dat zet ik je betaald, Wheeler.’ zeg ik boos. Joey steekt kinderachtig zijn tong uit. ‘Dat was een goeie!’ roept Tristan naar Joey. Joey steekt zijn duim naar hem op. ‘Kom op, Hanna!’ moedigen Dana en Mokuba mij aan. ‘Je kan haar aanmoedigen wat je wil, ze zal toch verliezen.’ zegt Julia arrogant. ‘Ze is de slechte speelster die ik ken. Wie heeft haar geleerd zo slecht te duelleren.’ Mokuba en Seto worden boos. ‘Mijn broer.’ zegt Mokuba boos. Julia kijkt spottend naar Mokuba. ‘En wie is je broer dan, kleine snotaap.’ snauwt Julia naar hem. ‘Toevallig ben ik dat.’ zegt Seto en gaat voor Julia staan. Julia kijkt geschrokken recht in het gezicht van Seto. ‘Als jij hem nog één keer beledigd, dan zwaait er wat en met mij wil je geen ruzie.’ zegt Seto woedend. Julia duikt een beetje in elkaar van angst. Mokuba kijkt trots naar Seto. Seto is niet meer van plan zijn aandacht aan haar te besteden. Ik vindt het prachtig om Julia zo bang te zien. Ze vindt Seto leuk, alleen maar omdat hij veel geld heeft. Dit moet dus een harde klap voor haar zijn geweest. Ik glimlach breed erom. “Dat had Julia even nodig.”ť denk ik en ik wend me weer tot het duel. Het is mijn beurt en ik bekijk mijn hand. ‘Het is tijd dat jij weer eens wat levenspunten verliest, puppy.’ zeg ik. ‘Noem me niet zo!’ roept Joey boos. ‘Ik speel Harpie Lady in aanvalsmode.’ zeg ik en Harpie Lady verschijnt. Joey kijkt verbaast naar het monster. ‘Mai heeft ook zo’n monster.’ merkt hij op en wijst ernaar. Ook zijn maatjes zijn verbaast. ‘En ik activeer: Cyber Shield!’roep ik en mijn Harpie Lady haar aanvalspunten komen nu op 1800. ’Het heeft dezelfde aanvalspunten als Gearfried. Wat ben je van plan?’ vraagt Joey. ‘Dat ga ik natuurlijk niet vertellen, maar wees gerust. Je komt er wel achter.’ zeg ik. Het is jammer dat Joey weer aan de beurt is. ‘Ik speel Alligator’s Swords in verdedigingsmode en ik beëindig mijn beurt.’ Aangezien mijn Harpie even sterk als Gearfried is, moet ik haar maar weer sterker maken. In mijn hand zit 1 magiekaart die daarvoor kan zorgen. ’Zet je maar schrap, want ik speel de magiekaart Rose Whip!’ roep ik. Joey doet een stap naar achteren. ‘Dat meen je niet!’ roept hij. ‘Dat meen ik wel.’ Harpie Lady krijgt een zweep in haar handen en haar aanvalspunten zijn nu 2100. ‘oh boy.’ zegt Joey. ‘Harpie Lady, val zijn Gearfried aan!’ Harpie Lady stormt op Gearfried af. Ineens krijgt Joey een glimlach op zijn gezicht. ‘Open valkaart.’ zegt hij. Ik schrik. De kaart die Joey op zijn kop op het veld heeft, komt omhoog en er staat een mannetje op met een groene capuchon op en een brede grijns. ’Zeg hallo tegen Grave Robber.’ zegt Joey. ’Ik steel van jouw begraafplaats: Mirror Force!’ Ineens heeft het mannetje de kaart Mirror Force in zijn handen en net als Harpie Lady toe wil slaan, verschijnt het glazen schild voor Gearfried. Ik bal een vuist. ‘Hanna, concentratie.’ zegt Seto. Hij heeft gelijk. Ik moet me beter concentreren. Harpie Lady komt weer terug op haar plaats en Mirror Force verdwijnt. ‘Goed gedaan, Joey!’ roept Yugi naar hem. Twee jongens wurmen zich door de menigte die bij elke minuut groter is geworden. ‘Tegen wie vecht Joey?’ vraagt er een met blauw haar en een irritante stem. ‘Geen idee.’ antwoord de andere jongen met lang bruin haar en een lila plukje voor zijn voorhoofd. ‘Oh, nee.’ zegt Duke. Hij tikt Yugi aan en wijst naar de jongens. ‘Rex en Weevil.’ zegt Yugi. ‘Hey Joey! Ben je al aan het verliezen?!’ vraagt Weevil hard en begint te lachen. Joey is niet blij met hun komst. ‘Ga weg, nerds.’ zegt hij. ’Ik zal haar verslaan, wat er ook gebeurt.’ Weevil en Rex beginnen te lachen. ’Als ik klaar ben, dan maak ik jullie af!’ roept Joey en ze krijgen een woordwisseling. ’Hallo? We zijn bezig.’ probeer ik ze te laten stoppen, maar ze gaan gewoon door. ’Hallo!’ roep ik keihard. Weevil, Rex en Joey schrikken ervan. Ik wijs naar het veld. Joey blijkt de hint te snappen en wend zich weer tot mij. ’Jij bent voor het geval je het bent vergeten.’ zeg ik. Hij is ook snel afgeleid.Joey heeft nog 3500 Levenspunten over en ik 2565. We zijn al een tijdje bezig en mijn benen doen een beetje pijn van al dat staan. Joey trekt 1 kaart en begint te lachen. ‘Jij bent nu zó de klos.’ zegt hij. Ik kijk hem vragend aan. ‘Bereid je voor op mijn Red Eyes Black Dragon!’ roept Joey. Ik kijk met grote ogen naar de draak die op het veld verschijnt. ‘Die is groot.’ zeg ik. Joey moet lachen. ‘Je moet je gezicht zien!’ en hij ligt helemaal in een deuk. ‘Kom op, Hanna!’ roept Dana. ‘Je kunt het!’ Ik slik. Dat monster heeft 2400 aanvalspunten en 2000 verdediging. Mijn Harpie Lady heeft 2100 aanvalspunten en ik heb helaas niets meer in mijn deck om haar sterk te maken. Ik begin nu erg nerveus te worden. ‘Wie is hier nou de puppy?’ vraagt Joey en begint hard te lachen.


Reacties:


bonita105
bonita105 zei op 1 okt 2011 - 13:15:
grrrrrrrr stomme joey
mag ik hem slaan


bonita105
bonita105 zei op 1 okt 2011 - 13:03:
whahaha
kom op hanna maak puppy in
snel verder+ een melding als je verder bent


Iloveanime
Iloveanime zei op 1 okt 2011 - 12:15:
Het begint echt spannend te worden!
Vraag me af wat Rex en Weevil daar doen?
Snel verder...

Gr. Iloveanime