Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Yu-Gi-Oh! » Hanna » Hoofdstuk 18: En de winnaar is...

Hanna

1 okt 2011 - 15:57

1204

2

362



Hoofdstuk 18: En de winnaar is...

De finale van het duel tussen Hanna en Joey. Wie wint er?

De Red Eyes gromt woest. Dit vindt ik toch wel erg eng. De draak is gigantisch! ‘Jij bent aan de beurt, als je nog durft tenminste.’ zegt Joey en is ineens heel zelfverzekerd. Ik betrap mezelf erop dat ik aan het trillen ben. ‘Ik zet mijn Harpie Lady in de verdediging.’ zeg ik. In mijn hand heb ik geen monster dat me zou kunnen redden. ‘Kom je niet verder?’ vraagt Joey als hij mijn gespannen gezicht ziet. ‘Laat haar maar bang zijn!’ roept Tristan en uit enthousiasme geeft hij Bakura een beuk tegen zijn arm. Pijnlijk wrijft hij erover. ‘Waar is dat nou goed voor?’ vraagt hij pijnlijk. ‘Sorry.’ verontschuldigt Tristan zich. Joey vindt het geweldig mij zo te zien. ‘Ik doe mijn Harpie Lady in de verdediging.’ zeg ik en ik switch haar om. ‘Verdedig je levenspunten maar. Je kan je toch niet verweren tegen mijn Red Eyes.’ zegt Joey. Ik ben nu heel onzeker geworden. Ik heb geen nuttige magie of valkaart in mij hand. Met tegenzin geef ik de beurt aan Joey. Joey lacht breed en voelt zich helemaal geweldig. ‘Ik ga winnen.’ zegt hij en hij wijst naar mij. ‘Red Eyes, vernietig haar Harpie Lady!’ Red Eyes laad een aanval op en het komt met zo’n geweldige kracht naar buiten dat ik omver val. Weevil en Rex liggen helemaal dubbel en Julia houd haar lach in, want ze is bang dat ze weer op haar kop krijgt van Seto. Ik schaam me omdat ik ben gevallen. Ik ga snel weer omhoog. ‘Gaat het?’ vraagt Dana bezorgt. Ik geef geen antwoord. ‘Het lukt je wel.’ zegt Mokuba. Ik sluit mijn ogen. Ik laat mezelf eerst even tot rust komen. Ineens doe ik ze weer open en ik voel me een stuk zelfverzekerder. ‘Ga nog maar niet te vroeg juichen, Wheeler.’ zeg ik glimlachend en vol zelfvertrouwen. Joey snapt niet waar dat ineens vandaan komt. ‘Het spel is nog niet over. Ik zal je hoe dan ook verslaan.’ zeg ik. Joey zet zich schrap en ik bekijk mijn kaarten. ‘Ik speel Different Dimension Dragon in de verdediging!’ roep ik en mijn draak verschijnt. ‘Mijn levenspunten staan veilig.’ Joey bijt op zijn onderlip. ‘Ik leg ook 1 kaart op zijn kop op het veld en ik speel Dark Magician Girl in de aanvalsmode.’ zeg ik. Joey kijkt verbaast naar de Dark Magician Girl die op het veld verschijnt. ‘Denk je echt dat je mijn Red Eyes daarmee kan verslaan?’ vraagt Joey spottend. Ik blijf er koel onder. Wie het laatst lacht, lacht het meest. ‘Die Dark Magician Girl lijkt op die van jou.’ zegt Tristan en tikt Yugi aan. Yugi knikt. ‘Deze heeft alleen bruin haar en zwart met donkerblauwe kleren.’ merkt hij op. ‘Schijnbaar is deze een andere versie.’ Joey lacht nog steeds. ‘Red Eyes, val haar Dark Magician Girl aan.’ zegt hij tussen het lachen door. Zijn Red Eyes laad zijn aanval op. ‘Sukkel!’ roep ik zo hard dat Joey ervan schrikt. ‘Activeer valkaart: Magical Hats!’ roep ik en mijn valkaar activeert. Mijn Dark Magician Girl verdwijnt onder 1 van de hoeden. ‘Ik heb 1 val kaart, 1 magie kaart en 1 monster kaart onder 1 van deze hoeden. Je snapt denk ik wel de werking.’ zeg ik. Joey’s Red Eyes is gestopt met zijn aanval. Joey bekijkt de hoeden 1 voor 1. ‘Welke moet je nou kiezen?’ vraag ik om hem op te jagen. Joey wijst naar hoed nummer 4. ‘Val die hoed aan, Red Eyes!’ roept Joey. Red Eyes valt hoed nummer 4 aan. ‘Dat is nou jammer, Wheeler. Onder die hoed zat mijn Dragon Capture Jar.’ zeg ik. Joey schrikt. ‘Oh nee!’ roept hij. De pot komt op het veld en Joey zijn Red Eyes beland in de pot. Ook mijn Different Dimension Dragon verdwijnt in de pot. De verdedigingspunten van onze draken worden bij die van de pot opgeteld en is nu in totaal 3700. De hoeden verdwijnen en mijn Dark Magician Girl komt weer tevoorschijn op het veld. Joey kijkt woest naar de pot waar zijn Red Eyes in zit. ‘Ik speel ook Dragon Piper en ik leg 1 kaart op zijn kop voor je neer als je het niet erg vindt.’ zeg ik en ik leg de kaart neer. ‘Kijk uit, Joey!’ roept Bakura. ‘Dit is slecht.’ zegt Tea. Seto knikt tevreden. ‘Hanna doet het goed, hé?’ vraagt Mokuba trots aan Seto. Seto knikt. ‘Beter dan ik had verwacht.’ geeft hij toe. Joey bekijkt zijn hand, maar er zit niets tussen dat hem kan redden. ‘Jij bent weer.’ zegt hij met tegenzin. Tea, Bakura, Duke, Tristan en Yugi schrikken van zijn woorden. ‘Wat doe je nou?!’ roept Tristan gefrustreerd. ‘Ik kan niets meer, mijn kaarten zijn waardeloos op dit moment.’ zegt Joey teleurgesteld. ‘Hanna, jij bent.’ Ik glimlach breed. ‘Ik roep jouw Red Eyes weer op het veld.’ zeg ik. Mijn Dragon Piper speelt een deuntje en Joey’s Red Eyes verschijnt op het veld aan mijn kant. ‘Dark Magician Girl en Red Eyes val Joey aan!’ roep ik. De twee komen in beweging en laten Joey’s levenspunten op nul eindigen. Joey schuift door de kracht een stuk naar achteren en laat zich vallen op zijn knieën. Iedereen houd zijn adem in. Ineens begint het publiek te juichen en te klappen. Met grote ogen kijk ik naar Joey. ‘Hanna, je hebt gewonnen!’ roept Dana. Het dringt nog niet bij mij binnen. Ineens begin ik breed te glimlachen. ‘ik won!’ roep ik blij en ik omhels Dana. Mokuba komt erbij en samen omhelzen we elkaar. Julia’s mond is opengevallen. ‘Julia, doe je mond dicht anders vang je vliegen.’ zeg ik. Julia kijkt me boos aan en stormt weg. Ik ren naar Seto toe. ‘Ik gewonnen!’ roep ik blij en ik vlieg om zijn nek. Zonder na te denken geef ik hem een kus op zijn wang. Iedereen kijkt verbaast toe en Mokuba en Dana grinniken. Eerst snap ik het niet, maar nu wel en ik wordt zo rood als een tomaat. Ook Seto wordt een beetje rood, maar jij wil dat niet laten merken. Ongeïnteresseerd kijkt hij de andere kant op. ‘Gefeliciteerd.’ zegt hij. ‘Dank je.’ zeg ik een stuk rustiger. Ik kijk Joey’s richting in. Ik zucht en loop naar hem toe gevolgd door Dana en Mokuba. Als ik achter Joey sta, tik ik hem op zijn schouder. Hij kijkt om. ‘Wat moet je?’ vraagt hij geïrriteerd. Ik steek mijn hand uit. ‘Dat was echt een geweldig gevecht en ik heb hier veel van geleerd.’ zeg ik. Joey kijkt wantrouwend naar mijn hand. Tea geeft hem een beuk op arm en knikt naar mij. Uiteindelijk schud hij mijn hand. ‘Dank je wel.’ bedank ik hem. ‘Geen probleem.’ zegt Joey minder wantrouwend. ‘Sorry dat ik je telkens puppy noemde.’ verontschuldig ik me. Joey kijkt me verbaast aan. ‘Het is al goed.’ zegt hij uiteindelijk. Ik loop weer terug naar Seto. ‘Hanna, je staat nu op de derde plaats van de beste duellist.’ zegt Seto. Mijn mond valt open. ‘Zeg dat nog eens.’ zeg ik vol ongeloof. Dana knikt. ‘Het is waar. Joey stond op nummer drie, maar je hebt hem verslagen.’ zegt ze. Dana en ik beginnen te gillen van blijdschap. Ik kan het gewoon niet geloven!


Reacties:


Iloveanime
Iloveanime zei op 1 okt 2011 - 20:01:
Go Hanna, Go HAnna.
Weer een geweldig stuk en ik ben blij dat ze heeft gewonnen.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat!
Snel verder...

Gr. Iloveanime


bonita105
bonita105 zei op 1 okt 2011 - 16:03:
whahaha
go hanna go hanna
oeeeee ontken het maar niet seto loves hanna en hanna loves seto
hihi
snel verder+een melding als je verder bent