Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Hogwarts ' adventures » Jealous ex

Hogwarts ' adventures

1 okt 2011 - 20:29

1034

2

328



Jealous ex

De volgende ochtend slaagde Elena er toch weer in om op tijd op te staan.
Ondanks het feestje an de vorige avond dat uiteindelijk toch tot in de roege uurtjes geduurt was ze er toch in geslaagt om op tijd op te staan.
de leerlingenkamer was nog steeds leeg toen ze binnen kwam.
Het was nog steeds erg mooi weer dus besloot ze om zich makkelijk aan te kleden en vandaag buiten te gaan studeren.
Garreth kenende zou hij vandaag niet voor de middag uit zijn bed komen dus was het niet de moeite om op hem te wachten.
Dan was het maar zijn probleem als hij achter op schema zou belanden.
Ze had hem genoeg gewaarschuwt.
Snel trok ze haar lievelingsspijkerbroek en een rood hemd aan en ging daarna op zoek naar haar boek over bezweringen.
Ze dook naar de ondoordringbare diepte van haar hutkoffer en had niet eens in de gaten dat er een kleine uil binnen vloog en er niets beter op vond dan recht op haar rug te landen.
Gillend sprong ze recht en botste net niet met haar hoofd tegen het deksel.
' Wat? Koe, verdorie. Je laat me schrikken.'
Het kleine beestje raakte gefrustreerd toen ze hem niet meteen van zijn zware brief wou verlossen.
' Rustig drifkikertje. Hier, ziezo. Ga maar even naar de uilenvleugel om uit te rusten. '
Het diertje begon vrolijk te kirren en sloeg toen zijn vleugels uit.
Meteen scheurde ze de brief open en vouwde hem open.

Hey liefje,
En wat vind je van deze brief?
Een meesterwerkje, niet?
Hoe kan het ook anders met deze fantastische
nieuwe pen.
Ik neem aan dat je Ginny stiekem geraadpleegt
hebt, nooit gedacht dat mijn kleine zusje zo een
goede smaak had.
In ieder geval, ik ben er erg blij mee.
Fred kan zijn jaloezie amper de baas.
( Als hij braaf is mag hij er misschien eens naar kijken)
En beloof me trouwens om niet overwerkt te
raken.
Ik heb gisteren die lesseroosters van
jullie gezien en zelf je vader moest toegeven
dat het er over was.
Maar ja, ik schrijf je nu ook niet om
je te ontmoedigen want ik weet dat
je het kan.
Laat snel maar iets van je horen want ik mis
je nu al.
Veel liefs, George.
P.S. de inhoud van het pakkje is niet zo
spectaculair als jouw cadeau maar ik hoop
dat je er toch blij mee zult zijn. '



Ze haalde een klein doosje uit de envelope tevoorschijn.
Ze kon wel raden wat er in zat maar was toch bijzonder onder de indruk toen ze de ring op donkerblauw fluweel zag fonkelen.
Er lag een klein briefje bij.

Eenvoudig maar toch erg mooi
net als jij



Ze begon teder te lachen toen ze de ring om haar vinger schoof.
Het was inderdaad een eenvoudig model met een klein diamantje maar voor Elena was het prachtig.
' Is het zover? Heeft hij je ten huwelijk gevraagt? '
verbaast keek ze op toen Garreth de kamer binnen kwam.
' We zijn gewoon een jaar samen. Hoe komt het trouwens dat jij nu al wakker bent? Ik zou haast denken dat je ziek bent. '
' Het gekrijs van die vogel zou nog een slapende vulkaan wakker maken. Maar het is misschien inderdaad beter dat ik op stond. Ik heb nog een boel werk voor de boeg. Ik zie dat jij wel wat anders hebt om aan te denken. '
' Ik was van plan om buiten te gaan studeren. ' Verweerde ze zich.
Ze nam haar boek onder de arm en liep wou de leerlingen kamer buiten gaan toen hij haar riep om te wachten.
Hij besloot toch maar om mee te gaan.
Ze liepen naar het grote meer waar ze een leuk plekje vonden onder een van de bomen.
Maar van leren kwam er weer eens niets in huis.
' Is dat Kyle daar niet? ' Vroeg Garreth.
Verrast keek ze op en wou meteen dat ze het niet gedaan had want meteen kreeg hij haar in het oog.
' Kijk eens wie we hier hebben. Kunnen jullie al wat aarden op school? '
' Dat wil wel lukken. Mompelde ze.
' We moeten echt eens samen afspreken. Het is al zo lang geleden...'
' Geen interesse. ' Riep Elena gefrustreerd.
Ze sloeg haar boek dicht en wou opstaan maar Kyle hield haar tegen.
' Geef me toch een kans. Hoe kan ik anders tonen dat ik veranderd ben? ' Smeekte hij bijna.
' Daar is het te laat voor. Wat kan het me trouwens schelen? Ik ben al een jaar gelukkig samen met George.'
' Met die roodharige idioot? Ben je echt met hem samen? Ik dacht dat het een grapje was!'
' Zie je me lachen? Die roodharige idioot is verdorie veel meer waard dan jij ooit zal zijn. Ik hou van hem Kyle, en daar kan jij niets meer aan veranderen. '
' El, alsjeblieft...'
Hij greep haar bij de pols en duuwde haar bijna het meer in.
Meteen sprong Garreth recht en hield zijn toverstaf dreigend onder zijn kin.
' Laat haar los of ik verander je in de kakkerlak die je bent. Is dat goed begrepen? ' Siste hij zacht.
' Werkelijk. Ben je al zo ver bij transfuguratie? ' Antwoorde Kyle spottend.
' Daag me niet uit. '
' Garreth, alsjeblieft. Hou er mee op. Hij is het niet waard om problemen te krijgen. '
De twee jongens bleven elkaar even aankijken maar uiteindelijk liet Kyle haar toch los.
' Je hebt gelijk. ' Mompelde hij.
' Maar denk maar niet dat je van me af bent. ' Riep ze naar Kyle. ' Ik ga naar Anderling. Misschien kan ze jou wel het zwijgen opleggen. '
' Tuurlijk ja, verschuil je maar weer achter anderen.Duidelijke reactie van lafaards. '
Woedend draaide Garreth zich om.
Als ogen konden moorden dan was Kyle nu wel dood geweest.
Elena voelde het einde al.
' Rustig, Garreth.'
Maar het was te laat, met een stevige zwaai sloeg Garreth Kyle recht in het gezicht.
Met een stevige smak viel hij op de grond.
' Dat doet goed. ' Mompelde hij.
' Daar kom je niet mee weg, klootzak! ' Riep Kyle geschrokken die het bloed uit zijn neus probeerde te stelpen.
' Oh, wat ben ik bang. ' Riep Garreth duidelijk niet onder de indruk.
Hij greep zijn boek en liep weg, even twijfelde Elena of ze Kyle zou helpen maar uiteindelijk liep ze toch achter haar broer aan.


Reacties:


sabiiraaah
sabiiraaah zei op 1 okt 2011 - 21:54:
Right in the face!
Netjes. Geweldig hoofdstuk! Schattig van de ring!


Rebella
Rebella zei op 1 okt 2011 - 21:26:
Oei ik wou dat ik die ring mocht zien leuk geschreven! en braaf zijn Kyle...