Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Hogwarts ' adventures » Velocity of love

Hogwarts ' adventures

6 okt 2011 - 13:30

1594

2

344



Velocity of love

Bij het feestje dat die avond gegeven werd ( gebeurde wel erg vaak op Zweinstein) gebeurde er iets onverwacht.
Ron kreeg zowaar een relatie met een meisje dat Belinda Broom hete.
Dit natuurlijk dik tegen de zin van Hermelien die haar jaloezie amper onder controle wist te houden.
Elena zelf was er ook niet echt met haar gedachten bij.
Ron 's woorden bleven door haar hoofd spooken.
Ik laat niet toe dat iemand met de gevoelens van mijn broer speelt, goed begrepen?
Het klonk al bijna als een bedreiging.
Hoe kwam hij er ook bij dat ze George ooit zou bedriegen?
Ze hield van hem, en toch niet met Kyle?
Het idee alleen al.
' Waar zit jij nu weer over te piekeren? ' lachte Garreth toen hij haar appart van de groep vond.
' Ron denkt dat ik iets met Kyle heb. '
Verrast begon hij te lachen.
' Hoe komt hij daar nu weer bij? '
Ze vatte kort samen wat er gebeurt was tijdens de zwerkbal match en over de bedreigingen die Ron geuit had.
' Wat als hij George er over vertelt? Ik heb niets met hem te maken maar ik weet nog hoe hij voor het eerst reageerde op Kyle. Wie weet wat hij er allemaal van kan denken? '
' Daar moet jij je geen zorgen om maken. Ik praat wel met Ron. '
' Als hij naar jou wil luisteren. Je kent de Wemel 's als ze zich eenmaal iets in het hoofd gehaald hebben. Misschien moet ik George zelf vertellen over zijn vermoedens. En hem overtuigen dat het uit de lucht gegrepen roddels zijn. '
' Zet dat maar uit je hoofd. Straks maakt hij zich inderdaad zorgen om niets. Blijf gewoon uit Kyle zijn buurt en met een beetje geluk waait het vanzelf over. Nu ik er eigenlijk over nadenk. ik denk zelf dat Ron nu wat anders aan zijn hoofd heeft. ' Lachte hij geruststellend terwijl hij naar Ron en Belinda wees die elkaar vurig aan het kussen waren.
Opgelucht begon ze te lachen toen het tot haar door drong dat hij misschien wel eens gelijk kon hebben.
' Kom je? Het feestje is bijna afgelopen. '
Hij greep haar hand beet en leide haar terug naar het feestgeruis waar ze toch nog eenigsins kon genieten van de sfeer.



De volgende weken waren over het algemeen vrij rustig, te rustig aangezien het tussen Ron en Hermelien beeld zonder klank bleef en daar zou geen verandering in kunnen komen zolang Ron samen zou zijn met Belinda.
Die waren dan weer niet uit elkaar te krijgen.
Niet dat er tussen hen veel verteld werd, hun tong had wel nadere dingen te doen, zo vaak dat het Elena verwonderde dat hun lippen er nog niet waren afgevallen.
Tot haar grote opluchting leek Ron hierdoor het voorval op het zwerkbalveld vergeten te zijn.
Zelf had ze ook amper tijd om er verder over te piekeren want het eerste tussentijdse exame die het ministerie voor hen had bedacht kwam er aan en de tweeling had nog een hoop werk om alle leerstof die voor hen was opgesteld in hun hoofd te kunnen krijgen.
Wat eens steeds moeilijkere opdracht bleek te zijn nu Hermelien hen niet amper kon helpen omdat ze aan het verdrinken was in haar eigen verdriet.


' Dat ze hem dan ook verteld wat ze voor hem voelt. ' Riep Garreth gefrustreerd de dag voor ze hun exame 's moesten gaan afleggen.
Hij had zich nu al de hele avond in de biblioheek terug getrokken en had zijn hoofd zitten breken over transfuguratie.
' Als het nu nog niet wil lukken zal het met haar hulp ook niet lukken. Leg het gewoon even opzij en doe wat anders. Je zal zien dat het meteen veel beter zal gaan. '
' Jij hebt makkelijk praten. Jij weet altijd alles na het een keer te lezen. '
' Denk je? Ik heb wel wat meer nodig dan dat. Ik weet gewoon waneer het gewoon te veel wordt. Dus jij doet je boeken nu even dicht en komt met mij mee terug naar de leerlingenkamer. '
Toen hij niet meteen reageerde trok ze het boek van onder zijn gezicht weg en sloeg het dicht.
' Kom je? ' Lachte ze gespeelt onschuldig zodat hij geen kans had om te protesteren.
' Ik hou jou verantwoordelijk als ik buis. ' Antwoorde hij uiteindelijk.
' Daar hou ik je aan. '
Met de nodige tegenzin volgde hij haar terug naar de leerlingenkamer van griffoendor.
De dikke dame zat te gapen in haar lijst en was duidelijk niet blij toen ze hen zag aankomen.
' Jullie mogen jullie horloge 's ook nog eens nakijken. ' Mompelde ze geërgerd.
' Ah, u kent het. Veel te veel werk en zo weinig tijd. ' Antwoorde Elena dramatisch.
' Knorhaan trouwens.' Voegde ze er snel aan toe.
Zuchtend opende de dikke dame de lijst en konden ze naar binnen.
Net op tijd om getuige te zijn van een interresant schouwspel.
Ron liep zingend door de leerlingenkamer, op de voet gevolgd door een duidelijk wanhoopige Harry.
' Wat is hier aan de hand? '
' Ik weet het niet? We kregen een doos met chocoketel 's en toen Ron er een van op at werd hij zowaar verliefd! Verliefd op Regina Valster. '
' Regina Valster? Je bedoelt die met haar zwart haar en spitsneus? ' Vroeg Garreth verbaast.
Woedend greep Ron hem bij de kraag en gooide hem net niet tegen de muur.
' Regina Valster is een wonderschoon wezen. Hoe durf je te zeggen dat haar neus mismaakt is? '
' Zei ik dat dan? ' Riep Garreth kwaad terug.
' Hou op, hij is duidelijk betoverd. Wat zat er in die ketels? '
' Er stond op dat het oude klare jonge borrel is, maar ik vrees inderdaad dat het een liefdesdrank was. Regina heeft al eens duidelijk gemaakt dat ze geïntereseerd was in mij. Nooit gedacht dat ze zo iets zou doen. '
' Als et een toverdrank was dan lijkt het me het beste dat we naar professor Slakhoorn gaan. ' Stelde Elena voor.
Iedereen was het er over eens dat dit het beste plan was.
Garreth en Harry wouden Ron naar buiten leiden maar die spurte aardig tegen.
' Rustig Ron, hebben ze je niet vertelt dat we naar Regina gaan? '
Dit maal had ze zijn aandacht wel.
' Regina? '
' Ja kom, we gaan samen naar haar. '
Als een klein kind nam ze hem bij de hand en leide hem mee naar buiten.
Harry en Garreth volgden hen op de voet.
Ze hoorden de dikke dame iets zeggen over dat ze er niet aan moesten denken om nog eens binnen te raken.
' Noodgeval. ' Riep Garreth.
Professor Slakhoorn wist even niet hoe te reageren toen hij het vreemde viertal voor de deur van zijn bureau zag staan.
' We hebben u hulp nodig. Een duidelijk geval van een overdosis liefdesdrank. '
' Ah zo. ' Mompelde de professor toen hij hen binnen liet.
' Ik zal maar niet vragen wat hier net aan de hand is. Laat hem maar plaats nemen op die kruk. Dan maak ik meteen een tegengif klaar. '
' Regina? Waar is Regina? '
' Ze komt er zo aan. We bereiden een klein feestje voor haar. Denk je niet dat ze dat leuk zal vinden? '
' O ja zeker. ' Knikte hij enthousiast.
' Mevrouw Valster? ' Mompelde de professor. ' Inderdaad een erg mooie jonge dame. Dan moet je dit maar eens op drinken. Als je dit ompdrinkt word je meteen onweerstaanbaar voor je grote geliefde. '
Zijn woorden waren nog niet koud of Ron trok de kom uit zijn handen en dronk het in een teug leeg.
' Goed, nu mag ze ....'
De drank begon meteen te werken.
' Wat? Hoe komen we hier? '
' Lang verhaal. ' Antwoorde Garreth lachend. ' Je had zeg maar een soort van liefdesdrank gedronken. '
Zijn ogen werden zo groot als schoteltjes.
' Dat meen je niet? Op wie was ik verliefd? Ik ben Belinda toch niet tegen het lijf gelopen? '
' Wil je op dat laatste echt een antwoord? ' Antwoorde Harry veelbetekend.
Hij kreunde en liet zijn hoofd in zijn handen leunen.
' Geen zorgen. morgen leggen we het haar wel uit wat er aan de hand is. Ze zal het wel begrijpen. '
' Vrouwen zijn op dat vlak best begripvol. Hier, om de emotie 's door te spoelen. '
Met een zwaai van zijn staf liet professor Slakhoorn enkele glazen op tafel zweven en haalde een fles tevoorschijn die hij verdeelde.
Als eerste nam Ron zijn glas en sloeg het in een teug achterover.
' Daar was ik aan toe.' Zuchte hij genietend.
' Goed spul trouwens. Ik heb het gekregen van een leerling.Goede smaak heeft die persoon in kwestie.'
' Vind je? ' Vroeg Ron plots. ' Sorry maar het is me niet goed bevallen. '
Nu pas kregen de anderen in de gaten dat de jongen wel erg bleek geworden was.
' Wat is er? Ziek van die liefdesdrank? '
' Nee, ik denk...Ik vrees...'
Met een pijnlijke grimas dook Ron in elkaar en begon hevig te braken.
Iedereen liep meteen naar hem toe, Garreth kon maar net voorkomen dat Ron op de grond viel terwijl de professor kon merken dat Ron hoogdwaarschijnlijk vergiftigt was.
' Kunnen we geen bezoar gebruiken? ' Riep Elena geschrokken.
' Dat is nog eens een idee! '
Harry liep meteen naar de persoonlijke voorraadkast van professor Slakhoorn en kwam niet veel later met een bezoar terug en stak die meteen in Ron 's mond.
' Slikken. Slik hem door Ron. '
Met veel moeite wist Ron hem meteen door te slikken.
' Goed, rustig maar. El, kan jij de ziekenboeg verwittigen? '
' Ik ben al weg. ' Riep ze terwijl al naar de gang rende.
Een aanslag, alweer.
Wat was hier in godsnaam aan de hand?


Reacties:


Rebella
Rebella zei op 9 okt 2011 - 0:17:
O dear! Mooi geschreven!


sabiiraaah
sabiiraaah zei op 6 okt 2011 - 17:47:
Geweldig!
Leuk geschreven en spannend ook!
Snel verder.