Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Hogwarts ' adventures » A christmas Party

Hogwarts ' adventures

8 okt 2011 - 15:02

1160

2

343



A christmas Party

De volgende ochtend stond de halve familie Wemel in de ziekenboeg.
Ron was al die tijd nog niet bij bewustzijn geweest maar mevrouw Pleister had hen op het hart gedrukt dat het grootste gevaar wel achterwege was.
Dankzij Harry en Elena en hun snele reactie met de bezoar.
Toen mevrouw Wemel Harry zagliep ze half huilend op hen af en sloeg haar armen om zijn hals.
' Het is je weer gelukt. Geen idee waarom maar altijd als een van ons in gevaar is ben jij er in de buurt om ons te helpen. dank je. '
' Ik deed enkel en alleen at ik moest doen. ' Lachte Harry bescheiden.
' Die bezoar was trouwens Elena 's idee. Dus verdiend zei het meeste lof in dit. '
' Juist ja, jou zou ik nog bijna vergeten, liefje. '
Ze liet Harry los en omhelsde ditmaal Elena.
' Je vader kon er niet bij zijn. Maar weet dat hij trots op je is. ' Fluisterde ze zacht in haar oor.
' Eerst dat meisje met die behekste ketting en nu Ron. Hij is echt fier op zijn heelster in opleiding.'
' Zo ver zijn we nog lang niet.' Lachte ze verlegen.
' Niet zo verlegen zijn. George zou je trouwens ook willen bedanken. 'Lachte ze met een veelbetekende blik naar de deur.
' Wat? Is hij...? '
Lachent liep ze naar de gang en zag tot haar grote vreugde het bekende rode haar al van erg ver.
Enthousiast riep ze zijn naam riep draaide hij zich naar haar toe en keek ondanks de situate best vrolijk.
' Hey liefje. Dat ik nog eens een blij zou zijn dat mijn broer vergiftigd werd. '
Ze kuste hem zacht op de mond en grappte dat ze iedere gelegenheid moesten aangrijpen.
' Hoe is het nu met hem? ' Vroeg hij uiteindelijk.
' Als je de situatie bekijkt best goed. '
' Hoe kan het toch dat hij vergifftigt is. En dat die drank eigenlijk voor Perkamentus bedoelt was? '
' Daar ziet het naar uit. En ook dat medalion was voor hem bedoelt. Iemand heeft het op zijn leven voorzien. '
' Kan zijn. In ieder geval waren al die pogingen erg amaturistisch. Ik denk wel dat Perkamentus hem de baas kan. Ik maak me meer zorgen over zijn omevin. Eerst Katja, nu Ron. Wie weet wie de volgende is.'
' Zeg zo geen dingen. ' Riep ze bang.
Verrast keek George op, nu pas drong het tot hem door hoe bang ze wel niet was.
Hij sloeg zijn armen om haar hals en trok haar voorzichtig tegen zijn borstkast.
' Je moet niet ban zijn. Alles komt in orde. je zult wel zien. ' Fluisterde hij troostend in haar oor.
Zo bleven ze daar beide een tijdje staan.
Omdat Elena haar hoofd in zijn borst gedrukt had zag ze niet dat Kyle hen van op een afstand aan het bekijken was.
George zag hem wel staan.
De blik in diens ogen maakte hem wel erg nerveus.
Die kerel leek ook altijd in haar buurt op te duiken.


Die avond nog was Ron al aan de betere hand en kwam er ook meteen een einde aan zijn relatie met Belinda toen die plos de ziekenzaal was binnegestormd en net gezien had hoe hermelien Ron 's hand in de hare had en het meisje had daarover verkeerde conclussie 's genomen.
Niet dat Ron er erg kwaad over was.
Integendeel, hij leek zelf bijzonder opelucht te zijn dat hij het zelf niet had moeten uit maken.
Voor Elena kwam er ook goed nieuws.
Ze was samen met Garreth uitgenodigd op het kerstfeestje van professor Slakhoorn.
Iets wat een grote eer bleek te zijn want de man bleek alleen maar leerlingen uit te nodigen vanwie hij dacht dat ze het later nog wel eens ver konden schoppen.
( En hun favoriete leraar dan natuurlijk met plezier aan hun machtige vrienden wouden voorstellen).
Wat haar nog meer plezier deed was dat ook George met haar mee mocht, zelf al was hij geen leerling meer.
Maar ja, iemand met een goeddraaiende zaak zou het inderdaad nog erg ver kunnen schoppen.
Die avond was het dan ook een serieuse chaos in de meisjesslaapzaal.
Ook Hermelien en Ginny waren uitgenoodid op het feestje dus was het een grote zoektocht naar de juiste outfit.
Na lange tijd besloot Elena dat ze een zwart satijnen kleedje en zilveren muiltjes kon aandoen.
Bij de juwelen had ze minder moeite nodig om te kiezen.
Het ketinkje en de ring die ze van George gekregen had.
Toen haar vriendinen het eindresultaat zagen waren moesten ze beide even naar adem happen.
' Kan het er mee door? ' Vroeg Elena voorzichtig.
' Mee door? Je bent beeldschoon. Mijn broer heeft echt de hoofdvogel afgeschoten. '
Ze begon te blozen bij dit compliment.
Ginny en Hermelien zagen er anders ook niet mis uit.
' Dat jullie geen date hebben. '
' Wel...Die heb ik eigenlijk wel. ' Moest Hermelien toegeven. ' Ik wou Ron jaloers maken, dus ga ik met Magnus Stocker.'
'Magnus..? Jij gaat uit met die kwal? '
' Jaloezie doet rare dingen met je. En nu raak ik niet meer van hem af.'
' Waarom vertel je Ron nu ook niet hoe jij je voelt? Het zou alles een stuk simpeler maken.'
' Denk je? En hoe moet ik het hem dan zeggen? Hij voelt toch niets voor mij. '
' Je weet maar nooit, Ron is nooit erg goed geweest in het tonen van zijn gevoelens. '
Hermelien leek haar woorden te overdenken maar zei er verder niets over.


Niet veel later waren ze onderweg naar professor slakhoorn.
Harry leek tot ieder 's verbazing een afspraak te hebben met Luna Leeflang.
Voor de gelegenheid droeg ze haar blonde haar los over de schouder 's en had een zilverkleurig jurkje aan.
Voor het eerst moest Elena toegeven dat het meisje er best leuk uitzag.
' Heeft Slakhoorn je ook uitgenodigt? ' Riep Garreth verbaast toen hij haar zag.
' Ik ben even verbaast als jij. ' Antwoorde ze serieus.
' Ah ja, laten we er maar het beste van maken. ' Lachte Garreth terwijl hij zijn arm uitstak en zonder schroom Harry 's date over nam.
Lang om zich hier over vragen te stellen had ze niet want net op dat moment voegde George zich bij hen.
Hij zag er bijzonder knap uit in zijn gala gewaad en ook hij leek veel moeite te hebben om zijn ogen van haar af te houden.
' Je ziet er erg knap uit. ' Fluisterde hij zacht terwijl hij zijn arm uitstak en zei de hare er in haakte.
' Ik moest er toch zeker van zijn dat je met me gezien kon worden? '
' Jij mag zelf gezien worden in je blootje. Maar dit is inderdaad misschien beter om naar een feestje te...Het is niet waar. '
Verrast door de plotse scherpte in zijn toon keek ze naar hem op.
' Wat is er? '
' Niet omkijken, maar het ziet er naar uit dat onze vriend Kyle ook is uitgenodigd. '
Ze kreunde zacht.
' Die duikt ook echt overal op. '
' Negeer hem gewoon. ' Waarschuwde ze hem.
' Jij hebt makkelijk praten. ' Mompelde hij zo zacht dat hij haar net niet kon horen.


Reacties:


Rebella
Rebella zei op 9 okt 2011 - 0:22:
Kule hij *** maarja dat hoort er kennelijk bij. leuk geschreven


sabiiraaah
sabiiraaah zei op 8 okt 2011 - 15:18:
Nice!
Mooi geschreven.
Zag het helemaal voor me.
Gauw verder!