Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Yu-Gi-Oh! » Hanna » Hoofdstuk 22: De arrogante aanbidster

Hanna

6 okt 2011 - 20:52

1275

4

404



Hoofdstuk 22: De arrogante aanbidster

Hanna ontmoet een meisje, maar daar klikt het helemaal niet mee. Ze beginnen elkaar te haten.

Het is een relaxed dagje op Kaiba Corp., totdat er op de deur wordt geklopt. Nieuwsgierig kijk ik naar de deur. ‘Kom binnen.’ nodigt Seto uit. Een man en een meisje van dezelfde leeftijd als ik, komen het kantoor binnen. Seto gaat staan en schud de man zijn hand. ‘Zullen we gelijk beginnen?’ vraagt de man. Seto knikt. ‘Hanna, ik ben even aan het vergaderen.’ zegt hij en verdwijnt dan samen met de man de deur uit. ’Hey, ik ben Hanna.’ zeg ik vriendelijk tegen het meisje. ’Ik ben Amber.’ zegt ze een beetje afkeurend en bekijkt me van top tot teen. ’Jij werkt hier toch niet?’ vraagt ze. ’Nee, ik ben stagiaire en ik kom hier soms langs.’ leg ik uit. Amber knikt en kijkt naar de deur van het kantoor. Er blijft even een stilte hangen. Ik heb het idee dat Amber mij niet zo mag. ’Wil je misschien wat te drinken?’ vraag ik om toch de stilte te kunnen onderbreken. Amber schrikt wakker uit haar gedachten en knikt. We lopen de trappen af naar het mini koelkastje. ’Wat wil je?’ vraag ik terwijl ik gebukt sta. Ik krijg geen antwoord. ’Amber?’ vraag ik. ’oh, ijsthee.’ antwoord ze nog steeds een beetje afwezig. ’Je bent er niet helemaal bij, he?’ vraag ik glimlachend. Amber knikt en neemt zwijgzaam een slok van de ijsthee. Ik pak zelf ook wat te drinken. Ik vraag me eigenlijk af waar Mokuba is. Net op dat moment komt Mokuba naar ons toe. ‘Hey, wie is dit?’ vraagt hij. Voordat ik wil antwoorden, is Amber me al voor. ‘Amber, aangenaam.’ zegt ze beleefd. Ineens kan mevrouwtje wel beleefd zijn! Ik laat het er maar bij zitten. ‘Zij beweerd de stagiaire hier te zijn, is dat waar?’ vraagt Amber met een jaloerse ondertoon. Uit verontwaardiging valt mijn mond open. Mokuba vindt het ook raar. ’Ja, dat is zo.’ zegt hij. Amber knikt uit bevestiging en geeft mij een boze blik. ‘Ik ben het al voor een lange tijd.’ vul ik Mokuba aan. Amber haalt arrogant haar hand door haar haar. Ik weet het nu zeker. We mogen elkaar niet. ‘Heeft…Seto een…vriendin?’ vraagt Amber voorzichtig. ‘Bijna.’ zegt Mokuba geamuseerd en kijkt me glimlachend aan. Ik voel dat ik rood wordt en om aan Mokuba zijn blik te ontsnappen, kijk ik naar de grond. Amber tilt haar hoofd een beetje op. ‘Oh.’ zegt ze duidelijk niet blij. Ik dacht dat ze aardig was, maar het blijkt een arrogant kreng te zijn. Ik vindt dat ze mijn blik niet meer waardig is. Mokuba vindt haar ook een rare vogel. ‘Ik denk dat de heren wel wat te drinken willen.’ zegt hij en hij begint koffie klaar te maken. Ik pak een dienblaadje en Mokuba zet de koffie erop. We lopen naar de ruimte waar ze vergaderen en kloppen zachtjes op de deur. ‘Koffie.’ zegt Mokuba voorzichtig. Ik wil met het dienblaadje de kamer binnen, maar Amber pakt mijn dienblaadje af. Zo sexy mogelijk loopt ze naar Seto toe. Als ze het kopje heeft neergezet, geeft ze Seto een overduidelijke knipoog. Mijn mond valt open. ‘Zag je dat?’ vraag ik fluisterend op razende toon. Mokuba knikt. Amber zet ook een kopje bij haar vader neer en loopt sexy naar ons toe. ‘Zo doe je dat.’ zegt ze arrogant. Ik kan mijn schoen van woede wel opvreten. ‘Ik moet nu naar het toilet.’ zegt Amber en verdwijnt. Mokuba sluit de deur van de kamer. ‘Wat een bitch.’ zeg ik. ‘Ben je jaloers?’ vraagt Mokuba. ‘Nee, ik ben geen jaloerse persoon.’ ontken ik snel. ‘Maar ze flirt nu al met hem terwijl ze hem niet eens kent!’ roep ik verontwaardigt. We gaan naar Mokuba’s kantoor. Ineens staat Amber er al. ‘Heb je de wc kunnen vinden? Blondje.’ zeg ik pesterig. Dat blijkt haar even te raken, maar zo snel mogelijk zet ze weer haar arrogante gezocht op. ‘Dat jij het nou buiten doet.’ zegt ze. Mokuba trekt een pijnlijk gezicht. Ik weet even geen woorden en storm met grote passen het kantoor binnen. Amber kijkt triomfantelijk mij na. Ik leg mijn armen over elkaar en leun tegen de muur. Ze doet me denken aan Julia, maar dan twintig keer erger. Amber gaat nonchalant op Mokuba’s bureaustoel zitten en draait halve rondjes. Mokuba gaat naast mij leunen. ‘Met wie heeft Seto bijna verkering?’ vraagt Amber ineens. ‘Met een meisje.’ zegt Mokuba en knikt naar mij. Amber kijkt verbaast naar mij. ‘Met die negenjarige? Laat me niet lachen.’ zegt ze lachend. Dat wijf gaat er nog aan als ze niet uitkijkt met wat ze tegen mij zegt. ‘En jij denkt dat hij gaat voor iemand die vier jaar is? Dat dacht ik dus even niet!’ snauw ik terug. Amber en ik kijken elkaar aan met dodende blikken. Mokuba voelt zich ongemakkelijk tussen ons. ‘Jij kan niet eens iemand zijn leeftijd goed inschatten.’ zegt Amber. ‘Moet je horen wie het zegt! Ik ben toevallig zeventien.’ ‘Ik ook, dus je vier slaat nergens op.’ ‘Net als je negen. Kan je niet verder tellen dan dat?’ vraag ik arrogant. Ambers gezicht kleurt bijna helemaal rood van woede. Een punt voor mij. Amber weet niets meer te zeggen en kijkt weg. Na twintig stille minuten horen we dat Seto en de man klaar zijn met vergaderen. Amber en ik stormen het kantoor uit. ‘Ik moet nog wat ophalen.’ zegt de man. ‘Amber, wacht je hier?’ Amber knikt en de man gaat de trap op. Amber ziet dit als haar kans om Seto nog meer te verleiden. ‘Ik zoek ook een plek voor mijn stage. Kan het toevallig hier?’ vraagt ze flirterig. Daar flikt ze het weer! Ik kijk Mokuba aan en met mijn boze blik dwing ik hem om ‘ja’ te knikken. ’Er zijn geen plekken meer.’ antwoord Seto kort en aan zijn antwoord te horen, heeft hij totaal geen zin in Amber haar geflirt. Ik werp Amber een satanische blik toe en steek mijn tong uit. ’Volwassen, hoor.’ zegt ze met haar lippen zonder geluid te maken. Het boeit mij niet. Het gaat er voor mij alleen om dat zij de grond in wordt getrapt. Het liefst letterlijk. Gelukkig komt de man weer terug met papieren in zijn hand. ‘We kunnen gaan, schatje.’ zegt hij. Amber is niet blij met zijn schatje en werpt een vernietigende blik naar zijn richting. Ik moet mijn lach inhouden. De man opent de deuren voor Amber. Ineens draait Amber zich om en geeft een handkus met een knipoog aan Seto. ‘No, you didn’t!’ roep ik boos. Amber steekt haar tong uit en verdwijnt een auto in. Mokuba kan me nog net op tijd tegenhouden, anders was het een gevecht geworden die mevrouwtje flirt nooit meer zal vergeten.

Woest fiets ik naar huis. ‘Hoe was je…?’ wil mijn moeder vragen, maar ik onderbreek haar vraag met de voordeur die ik heel hard dichtknal. ‘Vertel.’ zegt ze. Ik plof op de bank. ‘Een of ander blond wijf dacht dat ze alles was vandaag. Zo flirtte ze met Seto, maar ze kent hem niet eens!’ roep ik verontwaardigt. Mijn moeder wil reageren, maar ik praat boos door. Ze besluit me maar even uit te laten razen. ‘ik kan daar zo niet tegen. En dat geflirt met Seto, om ziek van te worden.’ ‘Het klinkt alsof je jaloers bent.’ zegt mijn moeder en neemt snel onschuldig een slokje van haar koffie. ‘Ik ben niet jaloers!’ snauw ik. ‘Nou, het klinkt van..’ ‘Niet jaloers!’ ‘Oké, Oké, je bent niet jaloers. Jij je zin.’ Ik ga onderuit leunen. ‘Ligt er nog wat te eten?’ vraag ik. Mijn moeder schud lachend haar hoofd en gaat naar de keuken om koekjes te halen.


Reacties:


Angel
Angel zei op 7 okt 2011 - 21:31:
draait Amber haar nek virtueel om
verder


Angel
Angel zei op 7 okt 2011 - 21:31:
draait Amber haar nek virtueel om
verder


Iloveanime
Iloveanime zei op 6 okt 2011 - 22:51:
Oeh, Hanna is jaloers en verliefd op Seto.
War een rotwijf die Amber.
Laten we kijken wie er zou winnen in een yu-gi-oh gevecht!
Snel verder...

Gr. Iloveanime


bonita105
bonita105 zei op 6 okt 2011 - 20:05:
hanna is wel jaloeeeeeeeers
zo ik ook zijn als een slet/biatch zo flirtte met mijn crush
snel verder