Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Hogwarts ' adventures » Going home

Hogwarts ' adventures

10 okt 2011 - 15:44

1717

2

425



Going home

De laatste twee dagen op Zweinstein bracht Elena door in de ziekenboeg.
Garreth had haar de ochtend na die vreselijke avond er zowaar naar toe gesleept omdat ze de hele nacht geen oog dicht had kunnen doen en niets anders deed dan haar maag leeg te braken.
zelf toen al het eten er uit was bleven er nog slijmen uitkomen.
' Je moet mee El. Zo kan het gewoon niet verder. Je bent ziek. ' Had hij haar gezecht.
' Ik ben niet ziek. En wat dan nog? Het maakt toch allemaal niets uit.' Had ze droog geantwoord.
Ze had niet eens meer de fut gehad om haar ware emotie 's te tonen.
Sinds George weg was voelde ze zich...leeg.
Vreemd genoeg voelde ze niet eens pijn.
Ze was eigenlijk niet meer dan een leeg omhulsel, en net dit baarde Garreth nog het meest van al zorgen.
De hele ochtend lang was hij op haar blijven inpraten tot ze eindelijk met hem mee wou naar de ziekenboeg waar mevrouw Pleister zijn diagnose alleen maar kon bevestigen.
Ze was ziek geworden van verdriet.
Mevrouw Pleister had meteen beslist dat ze daar de laatste nacht had moeten doorbrengen en toen ze de volgende ochtend wakker werd moest ze toegeven dat ze dankzij de goede zorgen van de verpleegster zich inderdaad een stuk beter voelde.
Garreth stond die ochtend ook al vroeg bij haar, op zijn ene schouder ruste Jill en in zijn andere hand droeg hij een brief.
' Ik heb die nacht zelf nog er een naar het nest gestuurt om te kunnen vertellen wat er gebeurt is. Wat er echt gebeurt is. Dit is pa 's antwooord. '
Hij haf haar de brief en ging op de rand van het bed zitten.
Jill liet hij overstappen op het voeteinde van het bed en de vogel maakte zich tevreden klaar om een dutje te doen.
Toen brak ze het zegel open en vouwde hem open.


Hey Elena en Garreth,
Wat s daar allemaal gebeurt op dat feestje?
Het enige wat ik weet is dat George die avond
woedend was thuis gekomen en dat hij zich nu zowaar
baricadeerd op zijn kamer.
Jij zou gekust hebben met die Kyle?
Gelukkig dat ik Garreth 's brief snel kreeg want niemand
wou dit geloven. Zelf Molly en Arthur niet.
In ieder geval, de enige die nog eenigsins tot George
door kan dringen is Fred en die kan vertellen dat hij echt
ziek is door alles wat er gebeurt is.
Maar goed dat jullie snel naar huis komen want dit moet
gewooon uitgepraat worden, voor het goed van jullie
beiden.
En El, ik moest nog eens extra benadrukken dat Molly en Arthur
jou gelemaal niets kwalijk nemen en dat je deze kerstvakantie
nog steeds even welkom bent om kerstmis te vieren.
Ik hoop dat je snel thuis bent liefje, want ik maak me zorgen
over je.
Dat Garreth maar goed op je past.
Ik wacht jullie vanavond zeker op,
veel liefs en tot dan.


Ze voelde de tranen weer in haar ogen weer opwellen toen ze de brief gelezen had.
' Ze nemen me niets kwalijk. Ik dacht dat ze partij voor hem zouden kiezen. '
' Dit doen ze omdat ze weten dat het onzin is dat jij George zou bedriegen. En je zal zien. Uiteindelijk zal hij het ook snappen. '
' Denk je? '
' Ik weet het zeker. Jullie zijn gewoon voor elkaar gemaakt. En jullie zullen hier gewoon sterker uitkomen. '
De eerste traan ontsnapte uit haar ooghoek, voorzichtig wreef hij die weg.
' Je hebt gelijk.' Lachte ze uiteindelijk zacht. ' Ik moet me herpakken. Hier blijven kniezen lost niets op. '
' Gelijk heb je. ' Antwoorde hij duidelijk opgelucht. ' Een positieve houding is het beste wapen. Ik dacht trouwens wel dat je deze kon gebruiken. '
Ze kon een lach niet onderdrukken toen hij een tas met verse kleren boven haalde die hij stiekem mee de zaal had binnen gesmokkeld.
' Jij bent ook op alles voorzien, hé? ' Lachte ze terwijl ze haar nachtkleed uittrok en een spijkerbroek bovenviste.
' Je kent me. '
Niet veel later was ze aangekleed en klaar om te vertrekken, en maar goed ook want mevrouw Plijster had Jill opgemerkt en werd bijna gek omdat dieren niet toegelaten waren in de ziekenboeg.
' Rustig maar, we stonden net op het punt om te vertrekken. ' Lachte garreth die Jill meteen vast greep.
De uil begon luid te protesteren toen zijn heerlijke middagdutje onverwacht werd onderbroken en vloog kwaad door het openstaande raam, en liet tot groot jolijd van de tweeling nog een klein geschenkje achter op een van de bedden.
' Rotbeest. ' Hoorden ze de verpleegster roepen.
Ze maakten snel dat ze weg waren voor ze een sanctie konden verwachten.



De gangen waren zo goed als leeg.
De meeste leerlingen waren in hun leerlingenkamer om in te pakken of waren naar buiten gegaan om van hun laatste avond te genieten.
Garreth had belooft dat Ginny en Hermelien haar spullen hadden ingepakt dus kon ze in alle rust genieten van haar laatste dag.
Maar het werd al gauw duidelijk dat er van genieten niet veel in huis zou komen.
Want van alle duizend leerlingen op Zweinstein kwamen ze na een tijdje uitgerekend Kyle en zijn broer Sean tegen het lijf.
Toen ze hem zag kwam meteen alle woede weer boven.
' Vuile rotzak! '
Ze trok haar staf en liep op hem af.
Ze hoorde Garreth nog roepen maar niets kon haar nog tegenhouden.
Die kerel had haar leven vergalt en daar zou hij nu voor boeten.
' Kijk eens wie we hier hebben, eindelijk terug van de ziekenboeg? '
' Inderdaad en als ik klaar met je ben kun jij er enkele dagen verblijven! '
Sean gilde geschrokken toen ze Kyle op de grond keilde met een spreuk.
' Expeliarmus!'
Garreth wist Elena wel te ontwapenen maar veel haalde het niet uit.
Ze sleurde hem van de grond en haf hem twee rake klappen recht in zijn gezicht.
' Ben je gek gewoorden? ' Hoorde ze Sean roepen.
' Heeft je fantastische broer niet verteld wat hij gedaan heeft? Nee? Hij heeft George tegen mij opgezet. Je hebt mijn relatie kapot gemaakt, rotzak! '
Met veel moeite wisten Garreth en Sean haar van hem af te trekken.
' El, hou op. Zo maak je het alleen maar erger. Elena, alsjeblieft luister naar mij. '
Eindelijk wist hij tot haar door te dringen.
' Hij is het niet waard. ' Fluisterde hij zacht. ' Hij is het niet waard. '
' Mag ik weten wat er aan de hand is? ' Riep Sean nog steeds geschrokken.
' Vraag dat eens aan die broer van je? Waarom hij mijn zus heeft zitten kussen en zo haar relatie verpest heeft. Want laat het duidelijk zijn. Ik heb hem niet geholpen omwille van hem maar voor haar. '
Sean leek het niet te kunnen vatten.
' Hij deed wat? '
De twee wouden weg gaan maar werden nog even tegen gehouden door Sean.
' Het is die Malfidus. Hij heeft zijn hoofd gek gemaakt. Begrijp me niet verkeerd, ik wil hem niet verdedigen maar die Malfidus heeft hem er toe aangezet. '
Malfidus? Natuurlijk, als er iets fout loopt is zijn naam altijd wel ergens te vinden.
' Het spijt me echt. ' Mompelde Sean.
' Het is jouw schuld niet. ' Zei ze uiteindelijk.
Kreunend krabelde Kyle overeind.
' Laat hem maar. ' Mompelde Sean bitter. ' Dat hij zijn eigen boontjes maar dopt.
Verbaast om de woede van de jongen liepen ze weg.
Maar over een ding was Elena wel zeker.
Ze zou hem nog wel te pakken krijgen.

Die avond stonden ze vertrekkens klaar aan het station.
Tot Elena 's grote opluchting was iedereen er geweest om haar te steunen.
Zelf Ron die haar altijd had verdacht was er meteen om haar te steunen.
' Ik vrees dat ik dat ik mede schulldig ben aan deze toestand. Ik heb George vertelt over wat ik dacht. Het spijt me, El. Ik heb echt te vroeg mijn conclusie 's getrokken. '
' Je hebt het hem door gegeven? Wat ben je, de kliklijn? ' Riep Garreth in haar plek.
' Wat wil je? George had me gevraagd om het hem te vertellen als je te vaak bij die kerel zou rondgangen. Ik kan het toch ook niet weten dat die kerel het allemaal in scene gezet had? '
Dit nieuws sloeg bij Elena in als een bom.
' Wat zei je daar? '
' Ik zei dat ik niet kon weten dat hij het in...'
' Nee, dat daarvoor. Hij had je gevraagt om me in de gaten te houden? '
Hij kneep zijn ogen dicht toen hij besefte dat hij zich zonet missproken had.
' Je moet het niet zo zwaar aan tillen, hij dacht gewoon...'
' Niet zwaar aan tillen. Hij liet me gewoonweg in de gaten houden. Had hij al die tijd dan niets van vertrouwen in mij? '
Ze was zo woedend dat niemand nog in haar buurt durvde te komen.
De rotzak, al die tijd had hij zijn eigen spion op haar afgestuurd, en dan durfde hij kaad te zijn op haar.
' Je kunt er het beste eens met hem over praten. Misschien heeft hij er een goede verklaring voor. ' probeerde Garreth haar te kalmeren.
' En dat geloof jij? Garreth, alsjeblieft, doe niet zo naïef. Als ik hem tegen het lijf loop maak ik hem kapot. '
' Rustig blijven, ik ga niet blijven tussenbeide komen bij iedere jongen die jij in elkaar wil slaan. Eerste Kyle, nu George. '
' Bij Kyle heb je het anders ook niet goed vanafgebracht. ' Antwoorde ze met een gemene grijns op haar gezicht.
Een duister gevoel overviel hem.
' Wat heb je met hem gedaan? '
' Bewezen dat ik goed ben in transfuguratie.' Antwoorde ze mysterieus.
Toen ze later in hun coupé zatten liep Kyle even langs hen.
Ze hadden hem amper herkend omdat hij de kap van zijn vest zo diep over zijn hoofd getrokken had.
' Wat heeft die ? ' Vroeg Ron verbaast.
In plaats van te antwoorden zwaaide Elena met haar staf zodat de kap weg sloeg.
Niemand kon zijn lach bedwingen toen ze zijn gezicht zagen.
Die was bedekt met enkele dikke puisten en het duurde even voor ze door hadden dat die een tekst vormden.

Ik ben een grote sukkel

' Ik wist niet dat je zo een goede zelfkennis had. ' Lachte ze gemeen.
Iedereen wist wel dat dit te ver ging maar toch konden ze het niet laten mee te lachen.


Reacties:


sabiiraaah
sabiiraaah zei op 10 okt 2011 - 20:00:
bad ass elena.
she kick his but.
geweldig geschreven.
omg kan echt niet wachten op de rest.


Rebella
Rebella zei op 10 okt 2011 - 17:58:
HA! Die si goed! sneeeeel verder!
Arme George! ...Maar goed, Mooi geschreven!