Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokémon Black and White Adventures » Chapt 52: Challenger Bailey vs Substitute Gymleader! - Part I

Pokémon Black and White Adventures

17 okt 2011 - 21:35

1190

0

324



Chapt 52: Challenger Bailey vs Substitute Gymleader! - Part I

''.. Burg gaat denk ik niet meer komen,'' mompelde Bailey teleurgesteld. Hij leunde achterover, steunend op zijn armen die hij achter zich had geplaatst, terwijl hij met half gesloten ogen naar de lucht keek. Deze had alweer verschillende kleuren gekregen, aangezien de zon weer van plan was onder te gaan. Taiki liep op hem af en keek hem doordringend aan, alsof hij duidelijk probeerde te maken om nog even te blijven, hoewel Bailey alweer van plan was om op te staan. ''Hmmn?'' Chiara keek op toen ze een gedaante op hen af zag komen lopen. Hij had blauw haar, droeg een pet en had een sjaal om. Toen hij wat dichterbij was, herkende ze hem van gisteren. Vragend keek ze naar de jongen die algauw naderde. Bailey richtte nu ook zijn blik op de knul die aan kwam gelopen, waardoor zijn mond een stukje openviel van verbazing. ''Hé, jullie zijn die twee van gisteren!'' sprak de jongen breed grijnzend, toen hij eenmaal bij hen stond. ''Jessica's moeder was erg blij dat ze niks had. Dat is mede dankzij jullie, bedankt,'' vervolgde hij. Chiara knikte. ''Zijn jullie hier voor een gymgevecht?'' vroeg hij weer. Bailey stond op en trok zijn shirt recht. ''Ik ben hier voor een gymgevecht. Hoezo?'' sprak hij luid en duidelijk. ''Wacht je hier al lang op Burg? Hij is een tijdje de stad uit, dus ik neem de gym voor een tijdje over,'' legde de jongen uit. ''Oh, ik had me nog niet voorgesteld,'' mompelde hij droog, terwijl zijn blik van Bailey naar Chiara gleed. ''Ik ben Lucas,'' sprak hij toen. ''Aangenaam, Lucas. Ik heet Bailey en dat is Chiara.'' De jongen wees over zijn schouder naar het meisje, die een kleine glimlach liet zien. ''Zullen we dan maar?''

Lucas liep naar de deur van de gym en haalde een sleutel tevoorschijn. Deze stopte hij vervolgens in het sleutelgat en draaide de deur open, die langzaam open ging. Hij liep naar binnen en het was voor een tijdje stil. Chiara en Bailey keken elkaar even aan, voordat ze achter hem aan gingen. Taiki was inmiddels al in de deuropening gaan staan. Opeens gingen de lichten aan en was het strijdveld zichtbaar. ''Ik neem aan dat je weet wat voor een types ik ga gebruiken?'' vroeg Lucas aan Bailey. ''Bug en Grass, toch?'' Lucas knikte. ''In dat geval; Lucas, ik daag je uit voor een gymgevecht!'' riep Bailey vol zelfvertrouwen. Taiki keek hem breed grijnzend aan. Bailey scheen veel vertrouwen te hebben in het opkomende gevecht. Hij keek er al naar uit om het te zien. Vlug trippelde de Quilava naar de tribune, sprong op de stenen bank en ging erop zitten. Chiara volgde hem uiteindelijk en ging naast hem zitten, haar donkerblauwe ogen gericht op de Quilava. Hij scheen gymgevechten geweldig te vinden, maar hij kon er zelf niet meer aan deelnemen. En waarom? Omdat zij geen zelfvertrouwen had en niet meer mee wilde doen aan de Gym Challenge. Ergens voelde ze zich schuldig. ''Quil?'' Taiki had gemerkt dat Chiara in haar gedachten was verzonken, en merkte aan haar dat ze zich ergens schuldig over voelde. Algauw had hij door waarover. Hij schudde licht zijn hoofd en trok aan haar mouw, waarna hij wat in zijn eigen taaltje begon te vertellen. Ook al klonk het misschien vaag voor een ander persoon, Chiara begreep zijn woorden. Het waren belangrijke woorden. Tenminste, voor haar. Maar ze waren dan ook voor haar bedoeld. Een kleine glimlach verscheen op haar gezicht en ze aaide de Quilava over zijn hoofd. ''Bedankt, Taiki.''

''Leavanny, kom er maar uit!'' Lucas gooide zijn pokéball het strijdveld op, die open sprong en een gedaante eruit liet verschijnen. Bailey trok even een nadenkend gezicht, maar haalde uiteindelijk ook een pokéball tevoorschijn. ''Axew, jouw beurt!'' riep hij, terwijl hij het ronde voorwerp de lucht ingooide. Nadat de pokéball open was geklikt kwam er een witte straal uit, die langzaam vormde in de pokémon die erin verstopt had gezeten. ''De uitdager mag eerst!'' deelde Lucas mee. Bailey knikte met een vastberaden blik, balde zijn handen tot vuisten en deed zijn mond open. ''Axew, doe je Dragon Claw!'' De kleine pokémon dacht geen moment na en stormde op zijn tegenstander af. Onderweg begonnen zijn klauwen een andere kleur af te geven en werden ze langer naarmate hij dichterbij kwam. ''Leavanny, Bug Bite!'' grijnsde Lucas. Bailey keek geschrokken naar de donkerharige jongen. Hij had gewoon express afgewacht tot Axew in de buurt was gekomen van Leavanny, of niet? Op die manier zou hij dan niet meer kunnen ontsnappen. Lucas had er alleen vast niet op gerekend dat Bailey de aanval niet staakte. ''Ga door met je Dragon Claw! Niet afbreken!'' Hij had zijn zin nog niet af of de twee pokémon botsten met elkaar. De Axew zat geklemd tussen de kaken van de Leavanny, terwijl deze weer moeite had met de klauwen van de Axew tegen haar borstkast aan. ''Leaf Blade!'' riep Lucas in alle opwinding naar de groene pokémon, die langzaam haar arm omhoog hief. ''Axew, doe je Dragon Pulse!'' Bailey keek wanhopig naar de kleine Axew, die de aanval in zijn bek oplaadde. Nog net op tijd kreeg deze het voor elkaar om de aanval af te vuren, vlak voordat de Leavanny toesloeg met Leaf Blade. De pokémon kreeg de volle laag en schoot naar achteren, waardoor ze de Axew losliet. Deze sprong meteen naar achteren om een afstand te creeëren.

''Denk maar niet dat Leavanny nu al is uitgeschakeld, Bailey! Ze kan veel meer hebben dan dit!'' Lucas keek breed grijnzend naar de bruinharige jongen. Bailey keek echter op dezelfde manier naar de tijdelijke gymleader. ''Ah, dat verwachtte ik ook niet,'' antwoordde hij, terwijl hij met een priemende vinger voor zich uit wees. ''Axew, laten we er niet te lang omheen draaien. Doe nog een keer je Dragon Claw!'' De kleine pokémon knikte weer, terwijl hij een zacht geluidje maakte, en rende weer op dezelfde manier op zijn doelwit af. ''Leavanny, ontwijk het en doe je Razor Leaf!'' droeg Lucas zijn pokémon op. ''Ga over in Dragon Rage!'' reageerde Bailey, terwijl hij met gebalde vuist lichtjes naar voren sloeg. De Axew rende nu nog harder dan net, proberend de scherpe bladeren die langs hem afvlogen te negeren. Hij knalde met volle snelheid tegen de Leavanny aan, die in elkaar dook door de impact. ''Maak het nu af met je Dual Chop!'' schreeuwde Bailey. De pokémon zijn poot schoot naar achteren en meteen weer naar voren, die een enorme klap gaf aan zijn doelwit. Niet veel later volgde de tweede op dezelfde manier. De Leavanny werd gevloerd en bleef daar stil liggen. ''Leavanny is uitgeschakeld! Axew wint!'' riep de scheidsrechter door de zaal, terwijl hij de vlaggetjes in zijn handen in een bepaalde formatie hield. Lucas riep de Leavanny terug in haar pokéball. ''Je hebt goed je best gedaan, Leavanny,'' mompelde hij tegen het ronde voorwerp. ''Je doet het goed, Bailey, maar je bent nog lang niet van me af,'' ging de jongen vervolgens grijnzend verder, ditmaal harder zodat zijn tegenstander hem kon horen. Hij haalde algauw een tweede pokéball tevoorschijn nadat hij de eerste had weggestopt. ''Nu begint het pas echt!''


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.