Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Hogwarts ' adventures » Excuse 's

Hogwarts ' adventures

20 okt 2011 - 21:51

1217

2

328



Excuse 's

De rest van de vakantie verliep gelukkig zonder verdere incidenten.
Al zag je het gewoon aan de gezichten van meneer en mevrouw Wemel dat ze nog steeds leden onder de vernedering die Percy hen had aangedaan.
Het kon er ook bij niemand in dat die kerel zo ver zou gaan om in de smaak te vallen bij die iritante minister.
Verdorie, ze dacht dat die Droebel ver ging maar die Schobbejak sloeg echt alles.
Ze probeerde er haar vakantie niet door te laten verpesten maar ze kon het niet altijd negeren.
Iets wat ook George leek op te vallen.
' Probeer het te vergeten. Ik weet dat ik makkelijk praten heb maar die minister nog Percy zijn het waard om zo over te tobben. ' Probeerde hij haar op te vrolijken.
' Harde woorden voor je eigen broer. ' Merkte ze verrast op.
' Alsof hij zich gedraagt als een moddelbroer. Maar weet je, ik wil er gewoon niet meer over praten. '
En ze begreep dat deze discussie gesloten was.



De rode trein pufte ongeduldig, alsof hij het groepje wou aanmanen zich te haasten of hij zou weg rijden zonder hen.
Elena liet zich echter niet opjagen, het afscheid met George was al moeilijk genoeg.
Zeker na wat er de laatste keer gebeurt was had vooral George het moeilijk om haar weer te laten gaan, weer in de klauwen van Kyle.
' Je vertrouwt me toch? ' Vroeg ze zlicht argwaanend door zijn houding.
' Jou wel, maar ik vertrouw die Kyle niet. Wie weet wat hij nog allemaal van plan is. ' Antwoorde hij naar waarheid.
' Die kan ik wel aan. Hij heeft me een keer weten te misleiden maar dat gebeurt echt geen tweede keer. '
Als ondersteuning van haar woorden haf ze hem een tedere kus op zijn lippen.
Haar enthousiasme leek aanstekelijk te werken want hij beantwoorde de kus met evenveel enthousiasme.
' Over Kyle gesproken. Daar heb je hem. ' Zei ze na een tijdje.
Tot haar grote amusement zag ze dat haar vloek nog steeds niet geheel was uitgewerkt.
' Heb jij dat gedaan? ' Vroeg George verbaast toen hij Kyle 's verminkte gezicht zag.
' Ik ben goed in transfuguratie. Denk je ook niet? ' Vroeg ze niet zonder de nodige trots.
Tot haar grote verbazing bekeek hij haar vooral met een grote portie afschuw.
' Dat is gemeen, El. Zelf voor wat hij gedaan heeft. '
' En dat zeg jij? De meester van de grappen.' Antwoorde ze beledigd.
' De grappen die Fred en ik uithaalden duurden niet meer dan enkele uren. Je was duidelijk niet in je normale doen. '
Ze liet zijn woorden tot zich doorbrengen en moest uiteindelijk toegeven dat ze te ver gegaan was.
' Ik ben hem een excus verschuldigd, is het niet? ' Zuchte ze uiteindelijk tegen haar zin.
'Het is voor iedereen het beste. ' Zei hij begrijpend.
Toen was het echt tijd om afscheid te nemen, hij drukte nog snel een zoen op haar voorhoofd en toen sprong ze de trein op.
Ze liep regelrecht naar de coupé waar de anderen al plaats genomen hadden en plofte zich neer tussen Ron en Hermelien.
Harry had zich duidelijk weer eens laten gaan met zijn geld want de tafel lag vol met alerhande snoepgoed.
Ze gritste meteen een chocoladekikker uit de stapel en beet de kop er af.
' Je hebt het duidelijk nodig. ' Zei Ginny begrijpend.
' Waarom grijpen vrouwen met verdriet toch altijd naar chocolade? Ik zal het ook nooit begrijpen.' Zuchte Ron. ' En trouwens, je ziet hem zo weer terug.'
' Je bent een jongen. Daar begrijp je toch niets van.' Kaatste Hermelien terug.
' Blijkbaar. ' Antwoorde hij terwijl zijn blik naar het raam gleed zodat hij net als de anderen nog eens kon zwaaien.
Toen ze het station eindelijk uitgereden waren verbeterde de sfeer gelukkig en keken ze er vooral naar uit om Zeinstein weer te zien.
Later op de dag midden in een spelletje knalpoker kreeg Elena Kyle in de gaten die langs hun coupé liep.
Ze sprong meteen recht en liep achter hem aan.
' Kyle! Kyle wacht nu even.'
Verbaast keek hij achterom, toen hij zag wie ze was leek hij even te twijfelen of hij haar toch niet zou afschudden maar uiteindelijk stopte hij toch.
' Jij bent wel de laatste die ik verwacht had.'
Ze hijgte zwaar door het harde rennen en het duurde even voor ze weer haar woorden kon vinden.
' Geloof me, ik ben er zelf nog steeds verbaast over. ' Zuchte ze uiteindelijk.
' En waar heb ik deze eer aan te danken? ' Vroeg hij argwaanend.
Ze zag zijn hand naar zijn kin gaan waar de resten van haar spreuk nog het meest zichtbaar waren en het was duidelijk dat hij er niet gerust op was.
' Wel het zit zo, dat voorval van voor de vakantie. Ik weet dat ik te ver gegaan ben. Het spijt me.'
Zijn wenkbrauwn schoten verbaast de hoogte in.
Dit was wel het laatste dat hij verwacht had en wist niet meteen hoe te reageren, dit dan weer tot groote ergernis van Elena.
Ze wou nu ook niet te lang in zijn buurt blijven anders konden mensen weer dingen beginnen denken.
' Wel, ik hoop dat je mijn verontschuldegingen kan aanvaarden. Ik ga dan maar eens.'
' Hoe is het nu tussen jou en George? ' Vroeg hij plots.
' Beter dan ooit. Ironisch eigenlijk, er waren problemen tussen ons waar we niet eens van wisten en zonder jouw gedoe zouden we die waarschijnlijk nooit hebben uitgepraat.'
Ze wachte zijn reactie op deze kleine steek nieuwsgierig af.
' Daar ben ik blij om. ' Zei hij uiteindelijk. ' Dan is er toch iets goeds voortgevloeit uit mijn idioote gedrag. '
Ditmaal was het Elena die haar verbazing niet kon onderdrukken; Kyle Duncan die een fout toegaf?
' Wil je nu zeggen dat je spijt hebt van die actie?'
' Ik heb me er zelf de hele vakantie voor vervloekt. Ik weet ook niet wat me heeft bezielt. IK denk dat ik me te veel heb laten leiden door die kwal van een Malfidus.'
' Ja, wat heeft die er eigenlijk mee te maken? '
' Maanden heeft hij op mij ingepraat om toch mijn kans bij jou te wagen, ook al wist ik eigenlijk dat dit vergeefse moeite was. Ik dacht echt dat het uit vriendschap was maar nu zie ik dat hij mij gebruikt heeft om jullie uit elkaar te drijven. Ik ben zo een idioot dat ik daar in getrapt ben.'
Ze wou zeggen dat het inderdaad erg dom was maar toen ze zijn gekwelde gezicht zag kon ze het niet meer.
Ze besefte dat hij eigenlijk een van de zoveele slachtoffers was van Malfidus zijn manipulieve gedrag.
' Voor wat het trouwens waard is. Het spijt me echt van wat ik allemaal gedaan heb, die kus met Melanie, tussen jou en George komen. Ik weet dat ik je uit mijn hoofd moet zetten en dat dit een hele poos zal duren. Ik hoop dat je me het tegen dan kan vergeven. '
' Als je het deze keer wel meent zal dat geen probleem zijn. '
Hij glimlachte voor het eerst toen hij zag dat ze het oprecht meende.
' Dank je. ' Zei hij oprecht dankbaar.
En toen ging hij verder, Elena keek hem nog even na voor ze terug liep naar haar eigen coupé.
Ze was blij dat ze naar George zijn raad geluisterd had want er was een zware last van haar schouders gevallen.


Reacties:


Rebella
Rebella zei op 21 okt 2011 - 18:09:
Tjjee, dit is echt super! Ik had het echt totaal niet verwacht!
Goed geschreven!!!!


sabiiraaah
sabiiraaah zei op 20 okt 2011 - 21:55:
er zit toch iets goeds in kyle.
geweldig geschreven.
kan niet wachten op de rest.