Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Twilight » Fiona 's choice » question and answer ' in aanmaak'

Fiona 's choice

21 okt 2011 - 19:03

503

0

280



question and answer ' in aanmaak'

Met een hoofd dat op ontploffen stond werd Fiona weer wakker.
Ze lag ingewikkeld in een deken naast een klein kampvuur, even dacht ze dat ze alles gedroomd had maar al gauw kreeg ze Terence weer in de gaten.
Het levende bewijs dat alles werkelijk gebeurt was.
Hij stond met zijn rug naar haar toe en even dacht ze dat ze hem niet had opgemerkt.
' Je bent wakker. ' Zei hij plots, zonder ook maar een keer om te kijken.
' Lig ik hier al lang? '
' Toch al enkele uren. We moesten het trouwens nog even op een lopen zetten want die drie kwamen er weer aan. '
' Waarom zitten ze toch altijd achter ons aan? Wat hebben we hen misdaan? '
Hij keek haar voor het eerst aan en lachte spijtig.
' Dat is het net. We hebben niets gedaan. Ze worden aangetrokken door de geur van jouw bloed. Vooral James. Hij is een jager. Als hij eenmaal een prooi in het oog heeft zal hij niet rusten tot hij zijn doel bereikt heeft.'
' En laat me raden. Dat doel ben ik? '
Hij knikte bevestigend.
Ze liet dit even tot zich door dringen.
Vreemd, ze kreeg net te horen dat haar leven in gevaar was maar toch bleef ze doodskalm.
Je zou denken dat ze op zijn minst nerveus zou worden.
' Waar is Paige eigenlijk? EN wil je nu eindelijk eens vertellen wat zei met dit alles te maken heeft? '
Er kwam duidelijk een heel verhaal aan want hij nam plaats naast haar.
' Paige staat op wacht om er zeker van te zijn dat James in zijn bende niet te dicht komen. En op die tweede vraag...Wel je kan zeggen dat Paige de hene is die me uiteindelijk in een vampier heeft getransformeerd.'
' Het lef.' Mompelde Fiona kwaad.
' Ik vroeg het haar, Fi. ' Zei Terence doodserieus.
Verrast keek ze hem aan.
' Je hebt het haar gevraagd? '
' Gesmeekt zowaar. Ik wist dat ze achter je aan zaten en ik was eigenlijk zo goed als dood. Toen ik begreep dat ik jou op deze manier kon beschermen wou ik gewoon dat ze me transformeerde. Het heeft me al mijn overtuigingskracht gebruiken want ze wou het gewoon niet. '
Oké, dit was onverwacht. Haar broer had zich in een vampier laten transformeren om haar te kunnen beschermen.
Ze kreeg een krop in haar keel, waarom had ze nooit eerder gemerkt dat hij zo veel van haar hield om dit te doen.
' En hoe kwam het dat zei je vond? Je gaat me niet zeggen dat ze toevallig voorbij kwam. '
' Een soort van. Ze was op jacht.'
' Jacht? Bedoel je dat ze werkelijk...? Hoe zit het met jou trouwens? Heb jij ooit...?'
' Ik heb nooit een mens aangeraakt, net zoals Paige. '
' Jullie moeten toch eten? '
Het duurde even voor hij antwoorde.
' Wel?' Vroeg ze.
' We drinken het bloed van dieren.Ik ben er niet trots op maar dat is het enige alternatief want ik kan gewoon geen normaal eten maar verdragen. '


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.