Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Hogwarts Diary |Fred Weasley| » six

Hogwarts Diary |Fred Weasley|

24 okt 2011 - 0:28

402

3

345



six

1 September 2011

Mijn wereld stond voor een paar tellen stil!
Ik stond aan de grond genageld!
Cara moest me een duwtje geven voordat ik pas weer kon bewegen!
Ik liep trillend naar het krukje toe... en ik voelde alle ogen van de andere in mijn rug branden!
ik haalde diep adem en ging op het krukje zitten.
Mcgonagall zette de sorteerhoed op mijn hoofd en die begon na te denken.
Ik sloot mijn ogen en dacht na... het kon Gryffindor, Slytherin of Hufflepuff worden wist ik. Daar had namelijk heel mijn familie gezeten.
"RAVENCLAW!" riep de sorteerhoed en ik opende mijn ogen.
de tafel van Ravenclaw juichde... maar ik wist niet wat ik moest denken.
ik kende Ravencla helemaal niet!
Ik was de eerste van mijn hele familie die in deze afdeling terecht is gekomen!
Ik ging zitten en keek naar de nieuwschierige gezichten om me heen. Sommige gaven een hand en ze lachtte allemaal naar me.
Ik zocht naar Cara's gezicht... maar kwam tot de conclussie dat zij nu geroepen was!
ze zat al op het krukje en Mcgonagall zette net de sorteerhoed op haar hoofd.
"Alsjeblieft zeg ook Ravenclaw!!" dacht ik en ik sloot mijn ogen weer.
"SLYTHERIN!"
Mijn wereld stortte zowat in!
Ik keek naar Cara die met een brede glimlach zichting de tafel van Slytherin liep.
Ze zocht mij niet eens!
De tranen sprongen in mijn ogen toen ik Stephany zag zitten aan dezelfde tafel.
En Evan aan de tafel van Hufflepuff.
Ik had me nog nooit zo erg alleen gevoeld!
Ik zat bij NIEMAND die ik kende!!
Een meisje met lang, golvend bruin haar en grote, grijze ogen keken me nieuwschierig en meelevend aan.
Maar ze zei niets. Ze keek me alleen maar even aan en keek daarna weer naar de sorteerhoed.

Seanna Morin, Earleen Mueller, Caitlin Noble, Derek Noel, Neal Rowland en Kylee Smith werden ingedeeld bij Hufflepuff.
Roxanne Mullins, Meghan Rowe, Vinn Rowe, Alwin Sharp, Stan Sherman, Donna Wolf en Owin Wood werden ingedeeld bij Slytherin.
Rin Stone, Tim Watson en Sarah Williams werden ingedeeld bij Gryffindor en Kohaku Oyama, Ravyn Reyes en Jim Weaver werden nog bij Ravenclaw ingedeeld.

alleen daar had ik geen aandacht meer voor.
De tranen stonden nog steeds in mijn ogen.
Cara was aan het lachen met een knappe jongen met zwart haar en met de jongen die bij ons in de boot zat. Dat bleek Stan Sherman te zijn.

"Laat het feestmaal beginnen." riep Dumbledore en er verscheen enorm veel eten!
Iedereen begon meteen aan te vallen.
maar ik keek nog steeds naar Cara, met een heel hol gevoel in mijn maag.



to be continued...


Reacties:


Rebella
Rebella zei op 8 nov 2011 - 12:42:
o o


sophieV
sophieV zei op 29 okt 2011 - 16:30:
Je gebruikt wel veel uitroeptekens xd
Wel leuk dat ze de eerste van haar familie is die in Ravenclaw zit.


moorte
moorte zei op 28 okt 2011 - 10:16:
AAAaaaahe
Wel leuk bedacht echt mooi!
verder!