Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Sorry! I'm your daughter! (Hogwarts) » 27

Sorry! I'm your daughter! (Hogwarts)

30 okt 2011 - 16:09

695

0

179



27

"Wat zijn jullie nu weer van plan?" Vraag ik niet geïntereseert.
"Dat zul je morgen wel zien." Zegt George grijnzend.
Ik trek mijn schouders op en eet snel verder.
"Ik ga eventjes naar Blaise." Zeg ik terwijl ik opsta en naar Blaise stap.
"Helloo, my sweet brother!" Zeg ik lachend en ik laat me naast Blaise neerpoffen.
"Helloo, My little sister!"
"Wat doet die vuile Griffoendor hier?" Vraagt Korzel die zijn mond volpropt met cakejes.
"Als hier 1 iemand vuil is dan ben jij het." Zeg ik droog en ik richt me terug op Blaise.
"Ga je mee vanavond met mij naar het Zweinsveld? We moeten nog wat dingen bespreken." Zeg ik en ik wend mijn blik op Draco, die met patty op zijn schoot zit te zoenen.
"Dracootje, wat doet zij hier?" Vraagt ze slijmerig en ze schenkt me een hatelijke blik, die ik beantwoord met een schijnheilige glimlach.
Ik kijk Draco diep in zijn ogen aan , die nog steeds even leeg zijn.
"Let maar niet op haar, ze is toch maar een gewoon Griffoendortje."
Ik kijk hem vernietigt aan en voelde de woede in me opborrelen, maar ik kon niets doen, hij was vervloekt.
"Jij bent niet meer dan een zwak, vervloekte Zwadderaar." Bijt ik hem toe.
Hij lacht gemeen en drukt nog een zoen op Patty's lippen.
Ik draai met mijn ogen en sta op.
"Dan zie ik je vanavond om 7uur in de Grote Hal?"
Blaise knikt en samen met Harry, Ron en Hermelien ga ik naar ons eerst les : Toverdranken.
Ik had echt geen zin om de hele tijd op Sneep zijn gezicht te kijken, waarschijnlijk ging hij zoals alle andere keren me uitschelden en straf geven...
"Ga zitten en ga naar pagina 138." Zegt hij streng en zijn blik dwaald door de klas.
"Jullie hebben een half uur de tijd om deze toverdrank te maken, per 2 en wie niet slaagt mag eens proeven van mijn overheerlijke Viritaserum." Zegt hij vals en ik en Hermelien schuiven onze stoelen dichter bij elkaar.
"U Mevrouw Zabini werkt met meneer Malfoy samen?"
Ik kijk hem vragend aan. "En de rest?"
"Die mogen kiezen."
Ik draai met mijn ogen en kijk hem hatelijk aan.
"Opmerkingen?" Vraagt hij emotieloos.
Ik schud nee en Draco komt grijnzend naast me zitten.
"Komop schatje, niet boos zijn." Zegt hij slijmerig en ik kijk hem schijnheilig aan.
"Ik ben je schatje niet."
"Ahnja, juist. Je bent Viktor's schatje zeker?" Vraagt hij sarcastisch.
"Ga achter de ingrediënten, Malfoy." Beveel ik hem en met een valse glimlach neemt hij alle nodige ingrediënten.
Als hij alles had genomen, begon ik aan het drankje, Draco deed niets dus deed ik alles zelf. Niet dat ik dat erg vond.
Ik moest enkel nog een beetje schrompelvijg toevoegen en het was klaar.
"Klaar." Zeg ik opgelucht als ik de schrompelvijg erbij doe.
"Hoeft dit er niet bij?" Vraagt hij en hij toont enkele gaasvliegjes.
Ik schud van nee.
"Spijtig." Zegt hij glimlachend en hij gooit ze vliegjes erin.
"Malfoy!!"
"Riddle." Fluistert hij stil zodat ik alleen het kan horen.
Ik voel de nekhaartjes in mijn nek rechtop veren en ik kijk hem zwijgend aan.
"Oeps, gevoelige snaar geraakt?" Vraagt hij onschuldig.
Hij kijkt me onschuldig aan en gooit alle ingrediënten die er nog lagen in de pot.
"Jij mag Veritaserum proeven." Zegt hij vals en zijn lege vervloekte ogen kijken me aan.
Ik kookte van woede, maar hij kon er ook niet aan doen dat hij vervloekt was...
"Kom hier jij." Zeg ik snel en ik grijp hem stevig vast en ik druk mijn warme lippen op zijn lippen.
Zachtjes streelde ik met mijn tong over zijn lippen en hij opende zijn mond en onze tongen ontmoeten elkaar.
De haat die ik hierjuist voelde was nu een warm gevoel, een goed gevoel...
Voorzichtig laat ik hem los en zijn stormgrijze ogen staren me verbaasd aan.
"Wat doe je?" Vraagt hij verwondert en verbaast kijkt hij rondom zich.
"Je was vervloekt, Draco." Fluister ik stil en hij kijkt me verwondert aan.
"Hoe? Wat?"
"Zijn jullie klaar geraakt?" Mengt Sneep zich tussen het gesprek.
"Zoiets." Zeg ik droog.
Hij kijkt in de pot en stapt zwijgend verder.
Ik laat mijn blik door de klas dwalen en Harry, Ron en Hermelien kijken me met open mond aan.
Als ze merken dat ik hun zag, keken ze meteen de andere kant op.
Leuk...
"Iedereen hun toverdrank was mis of meer gelukt. Behalve het uwe mevrouw Zabini, dus komt u hier?" Vraag Sneep.
Dat nu ook nog...


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.