Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Yu-Gi-Oh! » Hanna » Hoofdstuk 24: Een duel om Seto

Hanna

8 nov 2011 - 19:33

871

1

370



Hoofdstuk 24: Een duel om Seto

Hanna gaat hhet duel aan met Amber, maar Amber heeft kaarten die ze nog nooit heeft gezien. (Ik heb voor mijn gemak op het einde zelf kaarten bedacht. Zo werd het makkelijker voor mij om een duel te maken. Als jij nog een leuk idee heb voor een kaart, zeg het maar ^^ )

Mokuba probeert mij bij te benen. ‘Dit slaat toch nergens op, Hanna.’ zegt hij. Ik schuif mijn dueldisk over mijn arm. ‘Ik heb het duel al geaccepteerd.’ zeg ik zonder hem een blik te gunnen. ‘Seto vindt jou sowieso leuk. Amber maakt echt geen kans.’ zegt Mokuba en hoopt dat ik stil blijf staan, maar ik blijf doorlopen. We gaan de lift binnen en ik druk op het knopje voor het dak. ‘Ik heb het al geaccepteerd, dus ik kan niet meer terug.’ ‘Dat kan wel! Je zegt gewoon dat je om zoiets stoms niet gaat duelleren.’ ‘Ik doe dit niet alleen vanwege Seto, ik doe dit ook om dat mondje van haar voorgoed te sluiten.’ Mokuba kijkt naar de vloer van de lift. ‘Ik krijg je niet op andere gedachten, he?’ vraagt hij. Ik knik. De deuren van de lift gaan open. Amber staat ons al op te wachten. ‘Je durfde dus toch nog te komen.’ zegt ze en lacht om zichzelf. ‘Alsof ik een reden ad om bang te zijn.’ snauw ik terug. We lopen naar elkaar toe en schudden elkaars kaarten. We geven ze terug en lopen naar onze plek. De blauwe lucht verandert langzaam in een grijze wolken massa. ‘Het gaat stormen.’ zegt Mokuba. ‘Is het niet beter om naar binnen te gaan?’ vraagt hij. ‘Nee!’ snauwen Amber en ik tegelijk. Mokuba slikt van schrik en houd zijn mond. ‘Laten we beginnen.’ zeg ik. Net op dat moment begint het te onweren en langzaam te regenen. Amber geeft aan dat ik mag beginnen. We trekken allebei vijf kaarten. Ze zijn allemaal waardeloos. ‘Ik speel Kuriboh.’ zeg ik met tegenzin. Kuriboh verschijnt en kijkt blij mijn kant op. ‘Vlooienbaal.’ mopper ik zachtjes. Amber schiet in de lach. ‘Je gaat me verslaan met een bolletje haar? Hoe zielig.’ grapt ze. Amber trekt een kaart. ‘Ik speel The White Magical Heat.’ zegt ze. Haar monster verschijnt. ‘Val haar pluisbol aan.’ zegt ze op verveelde toon. Haar monster stormt op Kuriboh af die angstig naar hem staart. Kuriboh verdwijnt en mijn levenspunten gaan naar beneden naar 3700. ‘Mijn volgende kaart wordt niet zo’n watje.’ roep ik naar Amber. Amber haalt haar schouders op. ‘Het zal wel.’ zegt ze nonchalant. ‘Ik speel in ieder geval nog 1 kaart voor je.’ Amber legt een kaart op z’n kop op het veld. Het begint harder te regenen. Ik trek 1 kaart. Dark Zebra. ‘Ik speel Dark Zebra voor jou en ik leg Magician of Fath in de verdediging.’ Dark Zebra verschijnt. ’Zebra, val haar monster aan!’ beveel ik. ‘Dat dacht ik dus even niet.’ zegt Amber. ‘Je valt recht in mijn val.’ zegt ze. Ik kan mezelf wel wat aandoen. Ik had het moeten weten! ‘Ik activeer Dark Mirror Force.’ zegt Amber. ‘Ik zal het even voor je uitleggen. Deze val kaart laat mij jouw aanval naar je terugkaatsen, maar ook jouw verdediging gaat eraan.’ Ik schrik. Dit meent ze niet. Helaas, alles wat ze zei, gebeurde. Mijn Dark Zebra verdwijnt net zoals mijn Magician of Fath. Alweer gaan mijn levenspunten naar beneden. Ik heb nog maar 1900 over. ‘Concentreer je!’ roept Mokuba trillend van de koude regen. Als het weer niet erger kan, gaat het ook nog waaien. Mijn elastiekje schiet uit mijn haar en mijn haar wappert wild in de wind. Fijn, nu gaat mijn haar pluizen. Weer een harde donderslag en flits. De onweer zit recht boven ons. ‘Hanna, Amber, laten we naar binnen gaan!’ roept Mokuba. ‘Dit is gevaarlijk!’ Ik schud mijn hoofd. Ik moet dat kreng laten zien wat ik kan. ‘Ik ben nog niet van plan om het op te geven.’ zeg ik. De regen kletst tegen mijn gezicht en van de kou heb ik geen gevoel meer in mijn vingers, maar moedig ga ik door. Mijn vest is helemaal doorweekt en mijn mascara begint uit te lopen. ‘Mijn beurt.’ zegt Amber en bekijkt haar handen. ‘Ik speel Water Queen en White Horse in de verdediging.’ zegt Amber. Verbaast kijk ik naar de monsters die verschijnen. Die heb ik nog nooit gezien. De eerste monster heeft lang, wit haar en een drietand waar blauwe steentjes in zitten. Haar jurk heeft meerdere lagen en haar huis is lichtblauw. De tweede monster is een wit paard zoals de naam al zegt. Water Queen heeft 1200 aanvalspunten en 1400 verdediging. White Horse is de zwakste met 900 aanvalspunten en 1100 verdedigingspunten. ‘Ik offer ze op en ik geef 2000 levenspunten om vervolgens mijn Crystal Dragen op te roepen!’ roept Amber. Haar monsters verdwijnen in kleine sterretjes en vormen een gigantische draak komt voor die twee in de plaats. Amber lacht en net zoals een slechterik uit een film, is er een bliksemflits zichtbaar. De draak heeft 2700 aanvalspunten en 2650 verdedigingspunten. ‘I’m doomed.’ zeg ik. Het begint harder te waaien en ik moet mijn best doen om te blijven staan. Mokuba trekt het weer niet meer en rent naar de lift. ‘Ik ga!’ roept hij. ‘Meiden, ga mee naar binnen!’ probeert hij ons nog over te halen, maar het lukt hem niet. De deuren van de lift gaan dicht. Ik staar als een bange puppy naar de gigantische draak. ‘Eens kijken wat jij hiertegen kan doen.’ zegt Amber en lacht vals.


Reacties:


bonita105
bonita105 zei op 8 nov 2011 - 19:40:
kom op hanna
maak dat amberding in want ze is een slet die jouw vriendje wilt stelen
snel verder en graag een melding als je verder bent