Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Yu-Gi-Oh! » Hanna » Hoofdstuk 25: Vast

Hanna

8 nov 2011 - 22:35

1014

2

392



Hoofdstuk 25: Vast

Er gebeurt het een na de ander. Hanna en Amber zitten uiteindelijk vast in een lift. Wat gaat er gebeuren?

De draak kijkt met boze ogen naar mij. De regen lijkt hem niet te boeien. Amber gaat arrogant staan. ‘Wat moet Hanna nu doen? Vluchten? Opgeven?’ ‘Ik geef nooit op!’ roep ik. Hanna, houd je kop en denk even goed na. Gelukkig ben ik nu aan de beurt, anders was ik er geweest en waar blijven mijn beste kaarten nou? Ik trek 1 kaart uit mijn deck. Dit moet het doen. ‘Ik roep op mijn Soldier in de verdediging.’ Soldier verschijnt. Het is dan wel een monster, maar hij is wel knap. ‘Dankzij zijn speciale vermogen, mag ik een monster kiezen uit mijn deck en in de verdediging zetten met een bonus. Ik kies Different Dimension Dragon.’ zeg ik. Mijn draak verschijnt en zijn verdediging gaat met 400 omhoog. ‘Ik speel ook een kaart voor je, op zijn kop natuurlijk.’ ‘Jou draak keert alleen terug als het wordt aangevallen door een monster dat 1900 aanvalspunten of minder heeft en aangezien mijn draak zoveel sterker is, moet je maar afscheid van jou draak nemen.’ Amber wijst met haar vinger mijn draak aan. Crystal Dragon laad zijn aanval en vuurt het recht op mijn draak af. Mijn draak wordt vernietigd. ‘Daarna gaat je soldaat eraan, helaas moet ik wachten.’ zegt Amber ongeduldig. Wat zij niet weet, is dat ik een kaart op het veld heb die ik pas kan activeren als mijn laatste verdediging wordt vernietigd. Ik trek 1 kaart. ‘Ik speel 1 kaart op zijn kop.’ zeg ik en schuif mijn kaart in de dueldisk. Het blijft stormen. De wind waait hevig en het bliksemt steeds vaker. Ik tel hoeveel tellen er tussen de donder en de bliksem zit. Het zit recht boven onze hoofd. Ik begin langzaam te beseffen dat dit heel gevaarlijk is van Amber en ik. We kunnen geraakt worden door de bliksem. ‘Amber, dit is gevaarlijk. We moeten stoppen.’ zeg ik. Amber lacht. ‘Je hebt zeker een slechte kaart getrokken? Nu durf je niet meer.’ ‘Nee, Amber, dit is gevaarlijk. Bliksem zoekt het hoogste punt op.’ probeer ik haar uit te leggen. Ineens slaat de bliksem niet ver van Amber in. Amber slaat een gil en valt naar achteren. Ik hou mijn adem in. Gelukkig viel ze niet over de rand. Ik mag haar niet, maar ik heb geen zin in een lijk. ‘Oké, we stoppen.’ geeft Amber toe. We stoppen het duel en stappen de lift binnen. De deuren gaan dicht en ik voel dat we naar beneden gaan. Ineens stopt de lift met een harde piep. ‘Zijn we er al?’ vraagt Amber. De deuren van de lift gaan niet open. Ik klop er een paar keer op. ‘Alsof dat helpt.’ zegt Amber. We wachten even. ‘Shit, we zitten vast in de lift.’ zeg ik. ‘Dat had ik ook al door.’ snauwt Amber. Ik ga tegen de liftwand leunen. ‘Fuck.’ scheld ik. Amber gaat ook tegen de liftwand leunen. Ik pak mijn mobieltje. ‘ik probeer iemand te bellen.’ leg ik Amber uit. Het blijft even stil aan de lijn. Er gebeurt niets. ‘Geen bereik.’ zucht ik. Amber pakt haar mobieltje. ‘Ik heb ook geen bereik.’ zegt ze. Ik ga bij de knopjes van de lift kijken. ‘Nood’ staat er op 1 van de knopjes. Ik druk erop, maar er gebeurt niets. Ik begin zenuwachtig te worden. Dan merk ik op dat er in een van de hoeken een beveiligingscamera staat. Ik begin hevig te zwaaien. ‘Wat doe je?’ vraagt Amber alsof ik gek ben. ‘Misschien ziet een bewaker ons en kan hij hulp gaan halen.’ leg ik uit. Amber begint ook met zwaaien. Geen reactie. ‘Hopeloos.’ zegt Amber en laat zich tegen de liftwand vallen. Ineens gaat het licht uit. Amber en ik zetten het op een gillen. Het blijft donker. De lichten beginnen weer aan te flikkeren. ‘Ik haat dit.’ zeg ik zachtjes. Amber wordt kwaad. ‘Ik heb hier geen tijd voor. Ik moet naar ballet.’ Ik begin een beetje te grinniken. ‘Ballet?’ herhaal ik vragend. Amber kijkt arrogant weg. ‘Dat jij daar het figuur niet voor heb is jouw probleem.’ zegt ze bitch. ‘Ik heb toevallig wel een zandloper figuur. Valt in de smaak bij mannen.’ snauw ik terug. Amber kijkt arrogant mijn kant op. ‘Liefje, dat was 2009. Het is nu 2011. Mannen houden nu van een beetje vet.’ zegt ze. ‘Dus je wil zeggen dat ik een skelet ben?’ ‘Zoiets ja.’ Ik kan mijn schoen wel opvreten. Ik geef Amber een klap recht in haar gezicht. Van verbazing staat haar mond open. ‘Dat luchtte op.’ zeg ik arrogant. Ineens krijg ik een klap van Amber in mijn gezicht. ‘Dat luchtte op.’ herhaalt ze. Ik begin te grinniken en uiteindelijk wordt het een bitch fight. Ik trek aan Amber haar haren. Uiteindelijk schopt Amber met tegen mijn schouder, Ik val naar achteren en Amber begint erop los te slaan. Ik bijt op mijn lip. Ik duw haar van me af en we beginnen als echte meiden elkaar te slaan. Haren vliegen in het rond en de nepnagels van Amber vallen in het rond. ‘Meiden. Meiden!’ wordt er ineens geroepen. Verbaast kijken Amber en ik de lift rond. ‘We halen jullie eruit. We zijn bezig. Het gaat nog 30 minuten duren.’ horen we een stem zeggen. Amber duwt me van haar af. Ik merk dat ik bloed op mijn lip. Ambers oog is ietsje dikker. We kijken elkaar niet aan. Ineens gaat weer het licht uit. Amber en ik beginnen weer te gillen. Het blijft een lange tijd donker. ‘Ik zie niets.’ zegt Amber in paniek. ‘Hoe kan dat toch?’ vraag ik sarcastisch. We blijven stil en het licht blijft uit. ‘Hanna?’ vraagt Amber na een tijdje onzeker. Ik reageer niet. Ik zie dat Amber haar mobieltje aandoet en de lift doorkijkt. Ineens spring ik voor het mobieltje op. ‘Is er wat?’ vraag ik. Amber mist een hartslag van schrik en schiet naar de andere kant van de lift. ‘Niet grappig!’ roept ze. Ik lach me rot. ‘Je had je gezicht moeten zien!’ breng ik er met moeite uit. ‘ik haat je zo.’ zegt Amber kokend van woede.


Reacties:


bloodyhell18
bloodyhell18 zei op 9 nov 2011 - 21:35:
Snel verder! Hij is super goed Zou je t willen melden in m'n gb?
alvast bedankt! Succes met t volgende hoofdstuk


Iloveanime
Iloveanime zei op 9 nov 2011 - 16:56:
Goed hoofdstuk, alweer!
Ik ben benieuwed wie ze komt redden, Seto?
Te veel vragen, te weinig antwoorden!
Snel verder...

Gr. Iloveanime