Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Living with One Direction [PAUZE] » Hoofdstuk 4

Living with One Direction [PAUZE]

10 nov 2011 - 20:06

1573

1

412



Hoofdstuk 4

Sophie POV

De volgende dag, toen ik op de hoek van de wijk stond te wachten op Iris, Tessa en Eline (Melissa was ziek en Daisy moest haar wijsheidstanden laten wegnemen), liep Harry nog eventjes voorbij.
“Hej Hazza, hoe komt het dat je zo vroeg op bent? Jij had toch geen school vandaag?”¯
Harry was gestopt met ASO en was verandert naar een school voor muzikanten, en die hadden elke maandag vrij. De gelukzakken.
“Neen, inderdaad, maar we moeten binnen een uurtje naar de studio en ik ben nu toch al wakker en ik wou een wandelingetje maken in de frisse buitenlucht toen ik jou zag staan.”¯
Hij boog zich naar me toe en drukt een tedere kus op mijn lippen.
“Als de lessen te saai zijn mag je me altijd sms’en.”¯
“Haha, dat is goed.”¯
“Heb je vanavond al iets te doen?”¯
“Nee waarom?”¯
“Ik wil je iets laten zien, kom je vanavond dan naar mijn huis? Ik zal op je wachten in het voortuintje.”¯
“Om hoe laat?”¯
“Rond acht uur?”¯
“Is goed.”¯
“Dan zie ik je daar.”¯
Hij gaf me nog vluchtig een kusje op de mond en liep toen weg. Twee seconden later kwam Eline eraan.
“Heeej, sorry dat ik wat later ben maar mijn kleine broertje deed ambetant. Waar is de rest?”¯
“Tessa en Iris moeten nog komen, maar Daisy haar wijsheidstanden worden vandaag weggehaald en Melissa voelt zich niet zo goed.”¯
“Oooh, dan krijgt Daisy hamsterwangetjes!”¯
“Haha, ja.”¯
“Maar dus, jij en Harry?”¯
“Huh, waar heb je het over?”¯
“Je weet goed genoeg waar ik het over heb. Jij en Harry. Samen. Zoenend. Gisteren. Op de bank. Nialler heeft me er alles over verteld.”¯
“Nee hè, dus nu weet iedereen het zeker al?”¯
“Geen idee, ik heb niemand nog iets verteld.”¯
Tessa kwam ook aangefietst.
“Seg proficiat hè! En maak je maar geen zorgen over mij. Harry is volledig verleden tijd. En trouwens ik heb iemand anders op het oog nu.”¯
“Waarom zeggen we proficiat?”¯ vroeg Iris die ook kwam aanfietsen
“Sophie is samen met Harry.”¯
“Dat moest er ooit wel eens van komen.”¯
“Inderdaad en dat is nu dus gebeurd, maar uhm, Tessa op wie heb je dan een crush?”¯ antwoordde ik.
“Sam, uit jullie klas.”¯
“Bedoel je mijn ex-lief Sam of nerdie Sam?”¯
“Jou ex-lief duhu.”¯
“Goeie keus, hij is lief en grappig, een beetje zoals Harry maar toch anders.”¯
Ik en Sam waren bijna twee jaar samen geweest maar door samenloop van omstandigheden besloten we om er een punt achter te zetten. Nu zijn we echt goede vrienden.
“Ken je hem eigenlijk al?”¯
“Neen.”¯
“Dan gaan we daar straks verandering in brengen.”¯
Toen we op school arriveerden en onze fietsen hadden gestald keek ik rond of ik Sam nergens zag. Drie seconden later kreeg ik hem in het oog. Tessa volgde mijn blik en zag naar wie ik keek. “Oh nee, he, nee Sophie, doe het alsjeblieft niet.”¯ Ik negeerde haar.
“Saham!!”¯ Hij keek op en ik zwaaide naar hem. Ik wenkte hem met mijn hand. Hij kwam naar ons toe gelopen, samen met zijn beste vriend Thomas.
“Hej Sophie, wat is er?”¯
“Ik zou je graag willen voorstellen aan mijn vriendin, Tessa.”¯
Tessa had zicht ondertussen verborgen achter Eline’s rug en ik trok haar naar voor.
“Zo, dit is dus Tessa. Tessa dit is Sam, Sam dit is Tessa,”¯ zei ik terwijl ik met mijn hand van de een naar de ander wees en terug.
“Hej Tessa, alles goed?”¯
“Ja hoor, met jou?”¯
“Ook goed, jij zit toch een jaar lager hè?”¯
“Klopt.”¯
“En wat zijn je hobby’s?”¯
Ik trok Eline en Iris mee weg van Tessa en Sam.
“Wij gaan eventjes naar het toilet, we zijn direct terug.”¯
“Wacht ik ga wel mee,”¯ zei Tessa.
“Nee, dat hoeft niet, Eline en Iris gaan al mee.”¯
“Ik moet ook nodig, tot straks Sammieboy,”¯ zei Thomas.
We liepen met zen vieren naar het toiletgebouw en lieten Tessa en Sam alleen achter. Romantisch toch?
“Goeie zet Sophie, Sam wou al een tijdje weten wie die ‘knappe vriendin’ van Sophie eigenlijk was, maar je kent ons hè, als het erop aankomt…”¯
Ik lachte. “Goed dat je het zelf beseft.”¯

Toen we terugkwamen stonden Tessa en Sam nog altijd te praten. Ik gaf Eline en Iris een vuistje en Thomas keek me vreemd aan.
“Ons plannetje is gelukt, dus dat vieren met een vuistje,”¯ legde ik hem uit.
“Oh, mag ik ook een vuistje dan?”¯ Ik lachte en gaf hem een vuistje.
Blijkbaar was het bij Tessa en Sam ook grappig wat ze stonden te lachen. Net op het moment dat we terug naast hen kwamen staan ging de bel, wat een timing! Sam gaf Tessa een vluchtige kus op haar wang en liep toen met Thomas weg om zijn boekentas te halen en dan naar zijn les te vertrekken. Tessa legde haar vingers op haar wang.
“Knijp eens in mijn arm?”¯
“Nee Tessa je droomt niet, je hebt inderdaad vijf minuten lang met Sam staan praten, en ja hij heeft jou een kus gegeven.”¯
“Wauw.”¯
Ik rolde met mijn ogen. “En loop nu door anders kom je nog te laat voor je les.”¯
Tessa knikte en liep toen weg op zoek naar haar klasgenoten. Ook Iris liep naar een paar van haar klasgenoten, ze zat dan wel in hetzelfde jaar als mij en Eline maar deed een andere richting. Vroeger liep Iris en Tessa altijd met ons mee maar het was al vaak voorgevallen dat ze eigenlijk in een ander gebouw moesten zijn en dus liepen ze met hun klasgenootjes mee. Eline keek me aan.
“Nu ben ik de enige zonder vriendje!”¯
“Zayn en Melissa zijn ook nog single.”¯
“Ja, maar dat gaat niet lang meer duren voor die samen zijn.”¯
“Jij hebt Nialler toch?”¯
“Heeft die gevoelens voor mij dan?”¯
“Dat moet je hem zelf vragen.”¯
“I’m gonna be forever alone!”¯
“Weet je wat? Als je de volgende keer nog eens naar ons komt zal ik zorgen dat Nialler thuis is en laat dan lovedoctor Sophie maar doen, ik heb Sam en Tessa al bijeen gekregen.”¯
“Dat wil veel zeggen,”¯ antwoordde ze sarcastisch.
We liepen ons lokaal binnen en zwegen want de leerkracht zat al te wachten. We vochten samen met de rest van de klas om een plaatsje bij het raam want de leerkracht stonk altijd verschrikkelijk naar de sigaretten en frisse lucht kon nooit kwaad. We konden op het nippertje een plaats bij het raam bemachtigen en ik gaf Eline een vuistje. Ik had altijd een beetje medelijden met degenen die vlak voor de leerkracht moesten zitten. Ik had daar ooit zelf gezeten, samen met Eline en toen hebben we een hele les ‘ondert langst onze adem inhouden’ gespeeld, zodat we zo min mogelijk in de stank zouden zitten. Het had eigenlijk wel geholpen. Deze keer moesten de bitches van de klas voor de leerkracht gaan zitten omdat ze vijf minuten te laat waren. Normaal gezien zouden ze twee nerdjes hebben gedwongen om van voor te zitten, maar omdat er ten eerste geen nerdjes aan het raam zaten en de les al vijf minuten bezig was kon dat dus niet.
“Hahaha, check Janne haar gezicht!”¯
Eline lachte mee. Janne had een gezicht getrokken dat je normaal ook trekt als je een berg stront riekt ofzo. We letten vijf minuten op maar omdat de les supersaai was en de leerkracht ook besloten we om ons bezig te houden met oxo. Toen het duidelijk werd dat Eline zou winnen gaf ik het op en berekenden we aan de hand van een onnozel rekensommetje hoeveel procent wie van wie hield. Zo kwamen we erop dat Liam 67% van Iris hield, Iris 85% van Liam, Harry 52% van mij (wat bewees dat het rekensommetje eigenlijk je reinste onzin was, maar bezigheidstherapie is bezigheidstherapie), ik 87% van Harry, Niall 87% van Eline (Eline juichte stilletjes), Eline 78% van Niall, Louis 96% van Daisy, Daisy 82% van Louis, Sam 76% van Tessa en Tessa 58% van Sam. (ik heb onderaan dit stukje uitgelegd hoe het rekensommetje werkt, voor degenen die geïnteresseerd zijn )De rest van de voormiddag ging tergend langzaam voorbij en toen eindelijk de bel klonk voor de middagpauze pakten ik en Eline zo snel mogelijk onze boekentassen in en stormden het lokaal uit. We mochten ’s middags buiten het school eten dus wachtten we op de schoolpoort op Tessa en Iris. Sam kwam op ons afgelopen.
“Hej, eet Tessa met jullie mee ’s middags?”¯
“Ja waarom?”¯
“Gewoon, mogen ik en Thomas vandaag met jullie meekomen?”¯
“Ja natuurlijk, geen enkel probleem.”¯
Eline en ik keken elkaar aan en gaven elkaar subtiel een vuistje. Operatie Sam x Tessa ging de goede kant op. Toen Tessa, Iris en Thomas eindelijk arriveerden konden we vertrekken. We liepen richting het frietkot vlakbij de school en bestelden ons eten. We hadden ooit eens geprobeerd om niet elke week naar het frietkot te gaan (vanwege het grote aantal vetten) maar dat hadden we niet lang volgehouden. De verleiding was te groot. En één keer per week naar het frietkot gaan is toch niet veel? Sam betaalde uiteindelijk ook Tessa’s eten en ik zag haar ogen glimlachen.

Uitleg rekensommetje:

Je schrijft eerst bv:

Sam
loves
Tessa

En dan tel je de letters:
bv. de s komt er 4 keer in voor dus schrijf je een 4
a 2 keer dus een 2 enzovoort
dan kom je op: 42111121
Daarna tel je telkens het eerste en laatste cijfer bij elkaar op
bv: 4 + 1 = 5, 2 + 2 = 4, …
dan kom je op: 5422
dan tel je weer het eerste en laatste cijfer bij elkaar op en dan krijg je 76%
speciaal geval: bv bij 54427 is 5 + 7 = 13 maar dan wordt het gewoon 1364
(als je het wat ‘moeilijker’ wilt maken kun je het ook met achternamen erbij doen)


Reacties:


realMe
realMe zei op 10 nov 2011 - 22:58:
leuk stukje weer
ga maar weer snel weer verder