Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Yu-Gi-Oh! » Hanna » Hoofdstuk 26: Waar waren we?

Hanna

10 nov 2011 - 21:38

800

3

361



Hoofdstuk 26: Waar waren we?

Hanna en Amber gaan verder met hun duel, maar het ziet er niet al te best uit voor Hanna.

De tijd gaat langzaam voorbij. Ik ben inmiddels een liedje aan het neuriën en Amber leunt verveeld tegen de liftwand. Ineens horen we gerommel aan de liftdeur. Hoopvol kijken Amber en ik naar de deur. ‘Alsjeblieft.’ fluister ik. Er steekt een koevoet uit de deur die de deuren van elkaar schuift. De lift wordt gevuld met licht. ‘ik ben gered!’ roept Amber blij. Ik sta op. De deuren gaan wagenwijd open en Seto is te zien samen met Mokuba en een brandweerman. ‘Seto!’ roep ik blij. Vrolijk stap ik de lift uit gevolgd door een jaloerse Amber. ‘Ik heb 1 ding geleerd.’ begin ik. ‘Wat?’ vraagt Seto. ‘Vertrouw de lift niet.’ grap ik. Iedereen moet lachen, behalve Amber. Met een ruk draait ze me om. ‘Waar waren we?’ vraag ik terwijl ik het antwoord al weet. Amber en ik besluiten het duel buiten te houden. We lopen naar buiten en we schudden voor de tweede keer elkaars deck. We gaan klaar staan. Het duel kan beginnen.
Ik trek vijf kaarten van mijn deck en houd ze goed in mijn hand. Verdorie! Fishy zit ertussen. ‘Jij mag beginnen.’ zegt Amber. Ik trek 1 kaart. Ondertussen is Mokuba naar buiten gekomen om naar het duel te kijken. Het valt me nu pas op dat de storm over is, maar het waait nog wel. De kaart die ik getrokken heb, is een valkaart. Mooi. ‘Ik speel Shadow Tamer in aanvalsmode.’ Het monster verschijnt en ik leg mijn valkaart neer op het veld. ‘En zoals je ziet leg ik 1 kaart op zijn kop. Ik beëindig mijn beurt.’ ’Jij speelt altijd safe.’ zegt Amber en trekt 1 kaart. ’Ik speel Goddess with the third eye in aanvalsmode en ik leg ook één kaart voor je neer.’ Haar monster en haar kaart verschijnen op het veld. ‘Goddess, val haar Shadow Tamer aan.’ beveelt Amber. ‘Niet zo gehaast.’ zeg ik. ‘Ik activeer mijn valkaart: Re-attack!’ Mijn kaart gaat omhoog. ‘Jouw aanval gaat nu regelrecht naar jou toe.’ Ambers Goddess keert zich om en valt Amber aan. ‘Precies wat ik wilde.’ begint Amber. ‘Ik activeer: Trap Dead.’ Goddess valt nu Amber niet meer aan, maar mijn Shadow Tamer. ‘Met deze valkaart kan ik elke valkaart op het veld vernietigen.’ legt Amber uit. Mijn levenspunten gaan naar 3600. ‘Kleine schade.’ zeg ik om me niet te laten kennen. Seto heeft geen tijd om te kijken naar het duel, maar stiekem werpt hij soms een blik erop. Ik trek één kaart. Kuriboh, wat geweldig. Mijn hand bevat alleen maar slechte kaarten en van die Fishy wordt ik gek. Ooit verscheur ik die kaart. Waardeloos ding. ‘Ik speel Rampaging Rhynos in aanvalsmode en laat hem jouw Goddess aanvallen.’ zeg ik. Goddess wordt vernietigd en Ambers levenspunten gaan naar 3700. ‘Dat was mijn beurt.’ vul ik aan. ‘Zet je maar schrap.’ zegt Amber. ‘Ik speel twee kaarten op zijn kop op het veld en plaats Gaia the Fierce Knight in aanvalsmode.’ Gaia verschijnt op zijn paard. ‘Dan activeer ik mijn magiekaart: Brain control.’ zegt Amber. Mijn Rampaging Rhynos gaat naar Ambers kant van het veld. ‘Dit si niet het enige wat ik doe. Ik offer mijn Gaia en Rhynos op om mijn Crystal Dragon op te roepen!’ lacht Amber. Gaia en Rhynos gaan in rook op en er klinkt een luid gebrul van een draak. Ik deins een klein stukje naar achter. Het moment waar ik bang voor ben, is aangekomen. Haar draak verschijnt op het toneel en ik weet niet wat ik er tegen kan doen. Crystal Dragon verschijnt en kijkt me dreigend aan. ‘Crystal heeft je gemist.’ grapt Amber. Ik trek een kaart. ‘Ik speel één kaart op zijn kop op het veld en daar laat ik het bij.’ zeg ik. Al mijn kaarten zijn waardeloos. Amber lacht. ‘Jij geeft snel op, maar dat si nu in mijn voordeel. Crystal Dragon, val haar aan!’ beveelt Amber. Crystal Dragon stijgt de lucht in om vervolgens weer met een snelvaart op mij af te komen. ‘Ik activeer: Player Defense.’ roep ik, maar mijn kaart activeert niet en verdwijnt. ‘Wat?!’ roep ik verbaast. Crystal Dragon is al dichter in mijn buurt en slaat krachtig met zijn poot tegen mij aan. Ik schrik enorm van de aanval. Het voelt zo echt aan. Ik wordt met een harde klap tegen Kaiba Corp. aangeslagen. ‘Gaat het?’ vraagt Mokuba bezorgt. Ik klauter overeind. ‘Ik zal het voor je uitleggen. Crystal Dragon kan elke magie of valkaart stoppen. Helaas, ik kan dat vermogen 1 keer gebruiken en het kost me 500 levenspunten.’ legt Amber uit. Ik ga weer op mijn plek staan. Mijn levenspunten zijn enorm naar beneden gegaan. Ik heb nog maar 900 levenspunten over. Dit gaat de verkeerde kant op. Amber heeft 3100 levenspunten over. Ik moet snel van die draak afkomen, anders verlies ik.


Reacties:


Iloveanime
Iloveanime zei op 13 nov 2011 - 15:25:
Weer onwijs spannend!
Ben echt benieuwd hoe het verder gaat, ik heb een advies:
Ga snel verder...

Gr. Iloveanime
Ps: sorry, voor late reactie!


bloodyhell18
bloodyhell18 zei op 11 nov 2011 - 11:34:
Goed gevecht! Snel verder please


bonita105
bonita105 zei op 11 nov 2011 - 7:26:
omg
ze moet winnen
want ik haat amber
snel verder