Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Hogwarts ' adventures » the half blood prince

Hogwarts ' adventures

30 nov 2011 - 22:20

694

1

280



the half blood prince

Elena besloot om bij Harry te blijven terwijl Garreth op onderzoek uit ging.
Harry 's woorden bleven als een onheilspellende echo in zijn hoofd gangen.
Ik heb hem vermoord.
Hoe kwam hij daar in godsnaam op?
Hij kon zich wel voorstellen dat die idioot van een Malfidus hem zo ver gedreven had dat ze zelf gevochten hadden maar vermoord?
Zo ver zou Harry toch nooit gaan?
De weg naar het jongenstoilet leek een eeuwigheid, toen hij er uiteindelijk aankwam gleed hij bijna uit door het vele water op de grond.
Het duurde even voor hij besefte dat dit door enkele gebroken leidingen kwam.
' Die zijn in ieder geval grondig te werk gegaan. ' Mompelde hij half verbaast en half onder de indruk.
Hij vond Malfidus onder een van de gebarsten wastafels maar tot zijn grote verbazing had professor Sneep zich ondertussen al over hem ontvermd.
Die keek niet eens op toen Garreth dichterbij kwam en ging onverstoorbaar verder met het helen van Malfidus zijn wonden.
Wonden die Garreth griezelig bekend voorkwamen.
In gedachten zag hij het verminkte lichaam van Fred weer liggen, net na dat die kerel in zijn hoofd hem geraakt met die vreselijke vloek.
Hoe heeft Harry dit geflikt?
' Je kan me best helpen, Lupos. Of moet ik het geheel alleen doen? ' Zei Sneep plots.
Zijn stem bracht Garreth weer in de werkelijkheid.
' Eeuh...Ja tuurlijk. Wat kan ik doen? ' Stamelde hij verward.
' Hier? Alleen maar in de weg lopen maar als je zo vriendelijk wilt zijn om Mevrouw Plijster te gaan halen.'
Zijn stem verried dat hij geen tegenspraak dulde dus draaide Garreth zich meteen om, alleen kon hij het niet laten om aan de deur nog even te kijken, net op tijd om te zien dat Malfidus weer wakker werd.
Garreth begreep niet waarom maar dit deed een alarmbeletje bij hem rinkelen.


Iedereen had zich in de leerlingenkamer verzameld en allen stonden ze rond Harry die doodsbleek in een van de stoelen zat.
Ginny had haar arm over zijn schouder geslagen en het was duidelijk dat hij haar steun meer dan ooit kon gebruiken.
' Vertel nu eens wat er gebeurt is.' Zei Elena na een poos van stilte.
' IK...Ik ging gewoon even naar het toilet. Malfidus was er ook, hij staarde in de spiegel en zag lijksbleek en zweete zo hard dat ik even dacht dat hij ziek was. Toen hij me zag viel hij me aan, zonder enige aanleiding.We zijn beginnen dueleeren.'
' Heb ik kunnen zien. ' Antwoorde Garreth scamper. ' Maar hoe ben je er in geslaagd om hem zo toe te takelen? '
' Ik gebruikte een spreuk van de halfbloedprins.' Antwoorde hij zwak.
Begalve Ron en Hermelien keek iedereen verbaast op.
' Wie mag dat nu weer zijn?'
' Geen flauw idee.' Antwoorde Hermelien in zijn plaats. ' Een kerel die allergande aantekeningen in zijn toverdrankenboek geschreven had. Vandaar dat hij gewoon het ene sucses na het andere begaalde.'
Elena kon een kleine glimlach niet onderdrukken toen ze de jaloezie in haar stem hoorde.
' Ik heb je het nog gezecht dat hij niet te vertrouwen was? ' Ging ze ongestoord verder als een moeder die haar zoon berispte.
' Jaloers omdat hij je gelijke kan zijn?' Lachte Elena.
Vreemd genoeg kreeg ze een trap van Garreth.
' Dit is niet om te lachen, El. Jij hebt Malfidus niet gezien. Hij zag er net zo uit als Fred toen die kerel hem had aangevallen.'
Deze informatie deed Harry nog bleker worden en ook de anderen waren er duidelijk niet goed van.
' Ik heb zwarte magie gebruikt? '
' Onbewust.' Moest Garreth toegeven.
Ginny kroop dichter tegen hem aan en liet zijn hoofd troostend op haar schouder rusten.
'En wat nu?' Vroeg hij uiteindelijk.
' Dat lijkt me duidelijk. Je gooit dat boek nu weg. ' Zei Elena beslist.
Meteen sprong hij recht om haar woorden om te zetten in daaden.
Elena voelde echter dat Garreth 's stemming bedrukt bleef .
' Wat is er?'
' Sneep, ik weet niet waarom maar na hem bezig te zien heb ik een slechtgevoel bij hem.'
' Het zal je verbeelding wel zijn. Het was een zware dag.' Probeerde ze hem op te beuren.
' Wie weet.' Antwoorde hij duidelijk niet overtuigd.


Reacties:


Rebella
Rebella zei op 1 dec 2011 - 21:27:
brrr, hoezo een cliffhanger?! hartstikke goed geschreven!!! Ga zo door! ben beniwud!