Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Naruto » Kaiya » Hoofdstuk 11: Zabuza, de demon van the Hidden Mist

Kaiya

5 dec 2011 - 21:15

1197

1

316



Hoofdstuk 11: Zabuza, de demon van the Hidden Mist

Een gevecht tussen Kakashi en Zabuza.

We varen verder en komen bij een kleine viaduct. ‘Niemand heeft ons nog door.’ zegt de man die roeit. ‘Goed zo.’ zegt Tazuna. We varen rustig verder. We gaan een donkere tunnel onder het viaduct door. Kleine lampjes verlichten de tunnel. We zij bij het einde van de tunnel. We zijn de tunnel door en ik kijk mijn ogen uit. Een schattig dorpje is zichtbaar met hier en daar moerasbomen. Meeuwen vliegen in grote cirkels boven ons. Kleine huisjes staan vlak naast de waterkant of voor een deel erboven. De boot komt bij een kleine pier en we stappen uit. ‘Ik ga niet verder dan dit.’ zegt de man die roeide en vertrekt weer. Tazuna keert naar ons toe. ‘Breng me thuis en ik bedoel daarmee dat ik ook echt heel thuis kom.’ beveelt hij. ‘Juist.’ zegt Kakashi en we beginnen met lopen. Die man werkt op mijn zenuwen. Helaas gaan we het dorpje uit en komen weer in een bos. Sasuke loopt sneller dan Naruto en haalt hem in. Naruto is daar niet van gediend en begint harder te lopen waardoor hij voorop loopt. Ineens trekt hij een klein sprintje om vervolgens stil te staan. Als een echte verkenner tuurt hij alle kanten op om te kijken of de kust veilig is. Ineens schiet hij zijn kunai een richting in. Iedereen schrikt zich rot van zijn actie. Net als een klein konijntje dat met een halve hartaanval wegschiet. ‘Gelukkig was dat niets.’ probeert Naruto zo stoer mogelijk te zeggen, maar diep van binnen schaamt hij zich rot. ‘Idioot!’ roep ik boos en geef hem een klap in zijn gezicht. Sorry, maar dat moest even. Kakashi slaat op zijn voorhoofd. Tazuna explodeert ineens. ‘Je probeerde me bang te maken snotaap!’ roept hij woedend. Kakashi bekijkt de omgeving. Iets zit hem dwars. Ineens voel ik iemand aanwezigheid. Ik pak een kunai en gooi het in de richting waar ik vermoed dat er iemand zit. Op datzelfde moment komt er een zwaard met een rotvaart over onze hoofden en blijft vastzitten in een boom. Een man springt erop. Kakashi stapt naar voren. ‘Als dat Zabuza niet is van de verborgen mist.’ begint hij. Ik ken Zabuza! Hij wordt ook wel ‘de demon van de mist’ genoemd. Naruto rent naar Zabuza toe, klaar om aan te vallen, maar Kakashi houd hem tegen. ‘Je staat in de weg.’ zegt Kakashi. Ik trek Naruto terug. ‘Als dat onze tegenstander is, dan heb ik dit nodig.’ zegt Kakashi en gaat met zijn hand naar zijn hoofdband. Hij trekt zijn hoofdband omhoog. Onder zijn hoofdband zit een rood oog met rare, zwarte tekens. Ook loopt er een litteken verticaal over zijn oog. De sharingan! ‘Kakashi met het sharingan oog.’ zegt Zabuza. Sasuke schrikt zich rot van Kakashi’s oog. Zabuza keert zich om. ‘Het is jammer voor jullie, maar geef die oude man aan mij.’ Kakashi staat klaar voor de aanval. ‘Bescherm Tazuna.’ beveelt hij. Sasuke, Naruto en ik gaan gelijk in formatie staan. ‘Maar wat is een sharingan?’ vraagt Naruto. ‘Een zeldzame kracht die in de ogen ligt. De gebruiker kan alles zien.’ legt Sasuke uit. Ik merk dat het dwars zit bij Sasuke, maar er is geen tijd om er verder over te babbelen. ‘Je hebt gelijk, joch, maar de sharingan kan de tegenstander analyseren en diegene zijn techniek perfect kopiëren.’ vult Zabuza aan. Ineens wordt de omgeving gehuld in mist. ‘Jij staat in ons lijstje om te vermoorden.’ zegt Zabuza tegen Kakashi. ‘Kakashi de kopie ninja.’ Het ziet ernaar uit dat dit een groot gevecht gaat worden. Zabuza haalt zijn zwaard uit de boom en is ineens weg. Zo snel als het licht. Ik merk hem op en mijn blik schiet naar rechts. Daar staat Zabuza op water. Hij heeft een teken gemaakt en het water begint steeds woester te worden. ‘Ninja art Hidden Mist Jutsu.’ zegt hij en op de plek waar hij staat, verschijnt een dikke laag mist. De mist kruipt naar ons toe en uiteindelijk is heel het bos bedekt onder de mist. ‘Hij is verdwenen.’ zegt Naruto. ‘Wie was dat?’ vraag ik. ‘Dat was Zabuza van de verborgen mist. Hij staat bekend om zijn stille dood techniek.’ legt Kakashi uit. Bij het woord ‘stille dood’ krijgt Naruto de rillingen. ‘St…st. stille dood?’ vraagt hij angstig. ‘Zoals de naam al zegt. Het gebeurt zonder een geluid en zonder een waarschuwing. Het gaat zo snel dat je niet eens realiseert wat er gebeurde. Voor de Sharingan is het zelfs te snel om het volledig te analyseren dus wees op je hoede.’ zegt Kakashi. Ik hou mijn kunai stevig vast en ik let op of ik Zabuza ergens kan ontdekken, tevergeefs. ‘Maar als we falen, verliezen we alleen ons leven.’ zegt Kakashi alsof het hem niets uitmaakt. ‘Hoe kunt u dat zeggen!’ roept Naruto verontwaardigt. Ineens wordt de mist steeds dikker en Kakashi ,die nog geen 15 meter van ons staat, is niet meer zichtbaar. ‘Sensei!’ roep ik. Geen antwoord. Ik begin zenuwachtig te worden. Het blijft een lange tijd stil. ‘Acht punten.’ hoor ik Zabuza zeggen. Ik kijk of ik hem ergens kan ontdekken. ‘Wie zal ik eerst aanvallen.’ hoor ik Zabuza een soort van vragen. Ik sluit mijn ogen. Misschien lukt het dan beter om hem ergens te ontdekken. Ik merk al snel dat ik meer moet gaan trainen met het vinden van mensen. Zaku leerde me altijd hoe ik met mijn gave om moet gaan. Verder ben ik ook te zenuwachtig om me te concentreren op mijn doel. Plotseling schiet er een straal chakra langs ons die de mist voor een deel doet verdwijnen. Het is van Kakashi en hij is weer zichtbaar. Hij wordt omhult door een blauwe gloed. Ik merk dat Sasuke gespannen wordt. Ik kijk hem bezorgt aan. ‘Ik sta niet toe dat mijn teamleden dood gaan.’ zegt Kakashi. ‘Vertrouw me maar.’ Sasuke wordt weer een beetje rustig. Schijnbaar vindt hij deze situatie ook wel eng. ‘Ik zal als ik jou was er niet zo zeker van zijn.’ hoor ik Zabuza ineens zeggen. Ik merk dat hij tussen Naruto,Tazuna, Sasuke en mij instaat. ‘Het is over.’ zegt hij. Kakashi schiet ineens naar Zabuza toe. Het gaat allemaal zo snel. Naruto, Sasuke, Tazuna en ik vallen allemaal een kant op. Ik kijk naar de plek waar Kakashi en Zabuza staan. Kakashi heeft zijn kunai in Zabuza gestoken. Het is niet de echte Zabuza. Uit de wond van Zabuza komt geen bloed, maar water. Daarom was hij voor mij zo moeilijk om te ontdekken. Zelfs al ben ik een water type. Plotseling verschijnt Zabuza achter Kakashi. Ik schrik zo erg dat ik even geen adem haal. De kloon van Zabuza verdwijnt in water en de echte Kakashi door midden snijd. Ik schrik me rot en blijf verstijfd zitten en toekijken. Door mijn angst merk ik niet eens dat het niet de echte Kakashi was. De kloon spat ook in water. Ik haal weer adem en zie een kunai tegen Zabuza’s keel aankomen. ‘Niet bewegen.’ hoor ik Kakashi zeggen. Een gevoel van opluchting overspoeld me, maar diep van binnen blijf ik de situatie net vertrouwen. Voor iemand met de bijnaam ‘demon’ is hij wel erg makkelijk te pakken.


Reacties:


bonita105
bonita105 zei op 6 dec 2011 - 7:44:
omg
snel verder