Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Hogwarts ' adventures » Looking for help

Hogwarts ' adventures

4 dec 2011 - 16:48

897

1

267



Looking for help

Sneller dan zijn voeten konden dragen rende Kyle naar de zuidertoren en geheel buiten adem kwam hij aan bij het portret van de dikke dame.
' Doe open, alsjeblieft. Ik moet Elena spreken. '
Verbaast keek het schilderij hem aan.
' En hoe mag jij wel weten wat er achter mij verborgen ligt? '
' Toe nu. Die keer dat Sirius je had aan gevallen werd je meteen vervangen door heer Palagon. Wat een teken is dat je iets verbergt. En aangezien deze plek soms wemelt van de Griffoendors moet het wel hun leerlingenkamer zijn. Maar het doet er nu niet toe. Ik moet naar binnen om Elena te spreken.'
' Rustig aan, opgefokte Zwadderaar. Je denkt dus zo slim te zijn maar vertel me dan eerst maar eens het wachtwoord. ' Hield de vrouw vol.
Kyle kon maar net een gefrustreerde schreeuw onderdrukken.
' Ik moet met haar praten, Zweinstein word aangevallen door dooddoeners. We moeten hen tegen houden! '
Verbaast keek de vrouw hem aan en begon toen luid te lachen.
' Wel wel, ik heb al veel smoesjes gehoord maar deze slaat toch echt wel alles. '
Ditmaal verloor Kyle echt wel zijn geduld.
' Luister, gigantische suikertaart met veel te veel roze glazuur. Als je me nu niet naar binnen laat gaan dan ben ik niet meer verantwoordelijk voor mijn daden. '
Kyle schrok toen hij besefte dat hij zijn toverstok al getrokken had en die op het schilderij richte.
Fijn moest hij net nu weer duidelijk maken waarom hij van alle afdelingen net in Zwadderich beland was?
' Waag het jongen en daar krijg je spijt van. ' Dreigde het schilderij duidelijk niet onder de indruk.
Net op het moment dat alles uit de hand dreigde te lopen waaide het schillderij open en kwam Elena tevoorschijn.
' Wat is heir aan de hand? ' Riep ze geschrokken.
' Malfidus heeft dooddoeners het kasteel ingesmokkelt! Ze zijn overal!'
Hij bracht het er zo enthouwsiast uit dat ze verrast achteruit deinsde.
' Dooddoeners? ' Stammelde ze uiteindelijk.
' Via een verdwijnkast. In een kamer tegenover het scjilderij van Barnabas de onbenullige! '
Vooral het laatste leek haar te overtuigen dat dit alles waar was.
' We moeten iets doen. De leraaren moeten verwittigd worden, en de orde, we moeten de orde van de Feniks waarschuwen. Kom mee naar binnen, daar kan je de anderen de situatie uitleggen. '
' Hey, zo snel gaat dat niet. ' Protesteerde de dikke dame nog maar ze had Kyle al mee naar binnen getrokken.

Iedereen had zich in de leerlingen kamer verameld. Iedereen begalve Harry die van de aardbodem verdwenen leek te zijn.
Hermelien had tot ieders verwondering meteen een potje met brandstof te voorschijn gehaald.
Waar ze die verstopt had was een raadsel maar het kwam natuurlijk meteen van pas om de orde te kunnen waarschuwen.
' Kom zo snel mogelijk terug. We zorgen er voor dat we hulp krijgen van de svp en samen met hen kunnen we een tegenaanval inzetten. ' Zei Ron nog tegen Elena voor ze in de haard klom en naar het nest.


Nerveus staarde Tops de keuken binnen.
Remus stond met zijn rug naar haar toe en hij leek niet te beseffen dat ze hem in de gaten hield.
' Jullie kunnen elkaar niet blijven ontwijken. ' Merkte Fleur op toen ze haar zag staan.
' Ik heb je mening niet gevraagd. ' Antwoorde Tops bits.
Als Fleur beledigd was dan liet ze het niet merken en ging onverstoorbaar verder met wat ze ook bezig was.
Ze wist wel dat Fleur gelijk had maar het bleef natuurlijk simpeler om haar eigen gevoelens te blijven negeren.
Een harde schok gleed door haar lichaam toen Remus haar eidnelijk in de gaten kreeg.
Verlegen draaide ze haar hoofd weg en stond op het punt weg te lopen.
' Tops wacht, we moeten praten. '
Hij greep haar pols voorzichtig beed en trok haar naar hem toe.
' Wat valt er dan nog te vertellen? Ik heb je vertelt wat ik voor je voel en jij hebt me duidelijk gemaakt dat e nooit beantwoord ouden worden. '
' Dat betekend niet dat ik niets voor je voel. Het is sinds Helen geleden dat ik nog zo iets voor iemand gevoeld heb.'
' Wat is het dan? Is het Hellen? Ik weet dat ze nog steeds in je hoofd zit en dat ze altijd bij jou zal zijn. En dat begrijp ik. '
' Je bent te jong. Snap dat dan. We zijn veel te verschillend. '
Hij besefte niet eens dat zijn handen naar haar schouders gingen.
' We moeten het onder ogen zien, Tops. Het kan niets worden.'
' Leeftijd speelt toch geen rol? '
Haar gezicht was nu zo dicht bij het zijnde dat ze zijn adem bijna kon voelen.
' Het kan niet Tops. ' Probeerde hij haar tegen te houden maar ze voelde dat zijn weerstand stilaan aan het afbrokkelen was.
' Ik ben een weerwolf.Stoort het je dan niet? '
' Kan me niets schelen...'
' Dooddoeners op Zweinstein! '
Geschrokken lieten de twee elkaar los en keken naar de haard waar Elena uit gesprongen was.
De blik in haar ogen vertelde dat ze maar al te goed wist wat voor een moment ze zonet onderbroken had.
' Dooddoeners. ' Zei Lupos uiteindelijk om de aandacht van het moment af te leiden.
' Malfidus heeft dooddoeners in Zweinstein gesmokkelt. De orde moet helpen. '
Even keken Tops en Lupos elkaar aan maar uiteindelijk herstelde Tops zich en liep de keuken uit om de anderen te verwitigen.


Reacties:


Rebella
Rebella zei op 4 dec 2011 - 16:53:
oei! Battle time! Goed geschreven!!! snel verder????(smeekt op blote knieën)