Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Hogwarts ' adventures » Attack

Hogwarts ' adventures

4 dec 2011 - 21:11

1117

1

280



Attack

De orde had zich in een record tempo verzameld in de woonkamer van het nest waar ze via de open haard naar Zweinstein zouden reizen.
Toen George haar zag kon hij het niet laten om zijn armen even om haar hals te slaan en haf haar een zoen op de kruin.
' Weet je met hoeveel ze zijn. ' Vroeg Romeo Wolkenveld toen hij haar eindelijk los liet.
' Ik heb hen zelf niet gezien. Het was Kyle die het ontdekt heeft maar hij sprak over onder andere Belatrix van Detta dus dat betekend zoiezo al niet veel goeds. '
Dit moesten de anderen toegeven dus besloten ze maar dat ze niet langer moesten wachten.
Ze zouden per twee door de open haard gaan, dus zorgde Elena er voor dat ze samen met haar vader als laatste aan de beurt kwam.
Ondanks de ernstige situatie moest ze met hem kunnen bespreken wat ze zonet gezien had.
' Hoe zit het nu tussen jou en Tops? ' Mompelde ze onhoorbaar voor Bill en Fleur die voor hen aan de beurt waren.
' Er is niets. Je had dat niet mogen zien. '
' Je mag denken dat ik een idioot ben maar ik heb de blik in je ogen gezien. Is het ma? Denk je nog steeds te veel aan haar? '
' Snap je het dan niet? Ik hou inderdaad van haar maar telkens als ik toenadering tot haar zoek denk ik steeds weer aan Hellen en voelt het alsof ik haar bedrieg. '
' Je bedriegt haar niet. Het is niet meer dan normaal dat je opnieuw gelukkig mag zijn. Je moet je niet meteen tot het celibaat bekeren om haar herinnering in leven te houden. '
Over deze woorden leek hij teminste oprecht na te denken.
Toen was het hun beurt.
Ze namen beiden een hand vol brandstof en liepen de haard in.
' Zweinstein leerlingenkamer! ' Riepen ze beide uit volle borst.


Alle leerlingen leken gevlucht te zijn want de leerlingenkamer was compleet leeg.
' Waar moeten we nu heen? '
' Ze kwamen binnen in de kamer van de hoge nood. Laat ons hopen dat ze nog niet veel verder zijn doorgebroken. ' Riep Elena terwijl ze al naar de uitgang liep, de anderen volgden haar meteen op de voet.
Al snel liepen ze enkele dooddoeners tegen het lijf die ze gemakkelijk uit konden schakelen maar het werd hen al snel duidelijk dat dit nog maar het topje van de ijsberg was.
' Ze hebben zichzelf terug getrokken in de groote zaal. ' Riep George. ' Laten we er snel heen gaan. '
Ze wisten zich makkelijk een weg te vechten door de gangen en kwamen snel bij de groote zaal die inderdaad verschanst was.
' Garreth, doe open! Wij zijn het.' Riep ze zo luid mogelijk terwijl zo tegen de deur stampte.
Terwijl de anderen de gang in de gaten hielden hoorde ze de deur open gaan en liet Garreth hen binnen.
Tot haar grote opluchting zag ze dat hij buiten een kleine schram op zijn wang nog steeds in orde was.
Net zoals alle anderen.
Ze herkende zo goed als alle leerkrachten, Ron en Hermelien, Ginny, Marcel en Luna en ook Kyle en ook nog een meisje dat ze nooit eerder had gezien.
Was dit alles? Was dit alle hulp die ze gevonden hadden?
' Dit is iedereen die gereageerd heeft. De Svp had zo veel leden en slechts drie hebben er op gereageerd. ' Zei Hermelien duidelijk teleurgesteld.
' Waar zijn Harry? En Perkamentus? '
' Van de aardbodem verdwenen. '
Oké dan was het wel duidelijk, ze stonden er niet goed voor.
' Heeft er iemand gezien met hoeveel ze wel niet zijn? ' Vroeg haar vader die zoals altijd meteen ter zake kwam.
' Ik weet enkel dat ze bleven komen, het leken het er wel honderden te zijn.'
Antwoorde Kyle.
' Al die tijd was Malfidus er al mee bezig. Onder onze neus. En we hebben hem gewoon laten begaan.' Mompelde Garreth woedend.
Waarmee hij het gevoel dat iedereen had luidop uitsprak.
' Voor alle duidelijkheid. Jullie hebben hier geen schuld aan. ' Stelde Remus hen allen gerust.
Net op dat moment leek de deur bijna te bezwijken onder de kracht van hun belagers.
' We moeten ons voorbereiden. Iemand ideeën om ons te helpen? '
' Ik kan dit wel aanbieden. ' Zei professor Slakhoorn.
Hij haalde een flesje tevoorschijn dat ze herkenden als Felix Fortunaris.
' We kunnen alle hulp wel gebruiken. ' Antwoorde hij eenvoudig.


Niet veel later begaf de deur het uiteindelijk en werd de groote zaal gevult met in het zwart gekleede dooddoeners die meteen begonnen te dueleeren met de verdedigers.
Elena kreeg het al meteen aan de stok met drie dooddoeners tergelijkertijd en met alle moeite van de wereld wist ze nog maar net stand te houden tegen hen.
En toch ondanks al hun harde werken slaagden de verdedigers er niet in om de groote zaal te houden en werden ze stilaan terug gedreven door de aanvallers.
Elena, Garreth, George en Kyle werden al gauw van de anderen gescheiden en werden ze naar de kerkers gedreven door een groepje van dubbel zo veel dooddoeners.
' Iemand ideeën? ' Riep Elena boven het tumult heen.
' Ik dacht eerlijk geecht dat dit jouw specialiteit was.' Riep Garreth terwijl hij met veel moeite een van hun aanvallers wist uit te schakelen.
' Hulp nodig? ' Hoorden ze plots de stem van Sneep.
Nooit eerder waren ze zo opgelucht geweest de stem te horen van de minst favoriete leraar van Zweinstein.
Met een zwaai van zijn staf leek sneep enkele lange planten in beweeging te krijgen die zich om de enkels van de dooddoeners wikklede en de kerkers uitsleurde.
' Knap werk.' Lachte Kyle goedkeurend.
' Het is een gave. ' Antwoorde de man droog.
' Wat doet u hier trouwens? Waarom bent u niet bij de andere leerkrachten? ' Vroeg Elena plots.
Een goede vraag, hun blikken keken hem verwachtensvol aan.
' Ik had zo mijn redenen.' Antwoorde hij even kalm als altijd.
' Maar het is inderdaad tijd dat ik even ga helpen, met mijn kennis van de Zwarte kunsten kan ik inderdaad van grote dienst zijn. ' Voegde hij er ligt arrogant aan toe.
Dit laatste deed bij Garreth een belletje rinkelen.
' Inderdaad ja. Hoe kon het trouwens dat je Malfidus o snel op de been gekregen hebt nadat Harry hem zo had toegetakelt. Tops en Dolleman hadden er alle moeite van de wereld voor nodig om Fred weer op de been te krijgen.
Voor het eerst zagen ze een barst in het sereene gelaat van Sneep komen.
Hier had Garreth duidelijk een gevoelige snaar geraakt.
' Dat kan alleen maar omdat hij wist hoe hij het moest aanpakken.' Zei Elena plots. ' Is het niet professor Sneep. Of moet ik zeggen, Halfbloedprins? '


Reacties:


Rebella
Rebella zei op 4 dec 2011 - 21:16:
o Ze weet het? veels te kort! verder verder!!!!!