Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Hogwarts ' adventures » Betrayel

Hogwarts ' adventures

4 dec 2011 - 22:27

1106

1

370



Betrayel

Iedereen keek haar verbaast aan.
Garreth die niets geod begreep hoe ze op dit besluit gekomen was en Kyle en George die niet begrepen waar ze het eigenlijk over had.
' Je interesse voor de zwarte kunsten, het feit dat je ooit zelf een dooddoener was. Jij bent de halfbloedprins. '
' Ik vrees dat jij inderdaad slimmer bent dan goed voor je is. Net zoals die irritante vader van jou. '
' Waag het niet om zo over hem te praten. ' Sisste ze woedend.
' Inderdaad, je hebt gelijk. Ik moet mijn tijd maar niet verspillen aan dit. Niet nu de duistere heer mij de opdracht heeft gegeven om de jonge heer Malfidus te helpen met zijn grote opdracht. '
Een kleine schok ging door het groepje heen toen hij eigenlijk openlijk toegaf een dooddoener te zijn.
' En wat mag die opdracht dan wel zijn? ' Vroeg Elena uiteindelijk.
' Het uitschakelen van de enige man waar de duistere heer ooit bang van was geweest en de laatste bescherming die de jonge heer Potter nog had. '
Perkamentus, Malfidus had de opdracht om Perkamentus te vermoorden.
' Dat kan hij toch niet doen. Malfidus is een stuk uitschot maar ik zie hem nog steeds niet in staat om een moord te plegen. '
' Hij moet wel, na dat zijn ouders jammerlijk slaagden op het ministerie. Dit is hun kans om weer in gratie te komen bij de heer van het duister. '
' Niet als het aan ons ligt. ' Riep Kyle vastberadener dan hij zich voelde.
Sneep leek hem nu pas in het oog te krijgen.
' Juist ja, meneer Duncan. Spijtig dat je je hier mee moest moeien. Ik mocht u wel. Maar als het echt moet. '
Voor iemand kon reageren had hij zijn staf al weer getrokken en groeide de laatste plant ook en wikkelde zijn bladeren als tentakels om Kyle 's lichaam en vooral zijn hals.
' Kies maar, achter mij aangaan en hem laten stikken of help je hem? ' Riep Sneep zonder medelijden net voor hij door de deur naar buiten liep.
Kyle 's gezzicht liep al blauw aan en hoe ze ook aan de bladeren trokken,ze wouden niet lossen.
' Iemand moet achter Sneep aan, we moeten achter hem aan! ' Riep George maar kreeg meteen een vuile blik van Elena.
' We kunnen hem hier niet achter laten. '
Ze had haar toverstaf al getrokken en richte de ene na de andere spreuk op de wortels van de plant zelf.
Ook Garreth hielp haar maar George bleef treuzelen.
' George alsjeblieft. Wat er ook gebeurt is dit kan je hem niet aandoen. '
George wist wel dat dit oneerlijk was, toen hij Kyle 's blauwe gezicht zag wist hij zeker dat hij oneerlijk was en hielp mee met het doden van de plant.
Met veel moeite slaagden ze er in het beest eindelijk te doden en liet het zijn dodelijke greep op Kyle los.
Die viel zo slap als een vod op de grond en meer dood dan levend hielpen Elena en Garreth hem op een sofa.
' Het heeft niet veel gescheeld. ' Mompelde ze opgelucht.
Op dat moment opende hij zijn ogen al weer.
'Perkamentus. ' Kraste hij zwak.
' Die waarschuwen we wel. Eerst moeten we voor jou zorgen. '
' Nee, je moet hem nu waarschuwen, ik red me wel. '
Ze werd nerveus omdat ze wist dat hij zijn stem niet mocht gebruiken na dat zijn keel odanig was dichtgeknepen.
' Ik blijf wel bij hem. ' zei George plots.
Verbaast keken broer en zus hem aan.
' Hij heeft gelijk, Perkamentus moet gewaarschuwd worden en we kunnen hem niet alleen laten.Dan blijf ik maar bij hem. '
' Ben je zeker? ' Vroeg Elena aarzelend.
' Nee. ' Haf hij eerlijk toe. ' Maar ik ben nog minder zeker dat ik Perkamentus wil laten sterven. Ga nu, wij redden het hier wel. '
Ze haf hem snel een tedere kus.
' Ik hou van je. ' Fluisterde ze zacht. '
' Doe nu niet of dit een vaarwel is. Ik ben slecht in afscheid nemen. ' Lachte hij bijna ontspannen. ' Vooruit, ga! '
En dus liepen Elena en Garreth snel weer naar boven.



Ze konden hun vader maar net reden toen hij overweldigd werd door drie dooddoeners.
Elena verlamde er een met de totaal verstijvingsspreuk terwijl Garreth de andere met volle kracht tegen de muur gooide.
' Bedankt. ' Hijgde Lupos buiten adem. ' Ik dacht even dat ik er geweest was. '
' Waar is Sneep, heb jij hem gezien? '
' Sneep? Ik denk dat ik hem naar de astronomie toren heb zien rennen. Waarom dan wel? '
' Hij is een verrader! Hij en Malfidus staan op het punt om Perkamentus te vermoorden. '
' Dit menen jullie niet. Nee, Sneep is een irritante kerel maar hij is te vertrouwen. '
' Vertrouwen? We hebben net kunnen verhinderen dat hij Kyle gewurgd heeft met een plant en o ja, hij heeft het toegegeven. ' Voegde ze er cynisch aan toe.
Al het bloed trok weg uit zijn gezicht.
' Perkamentus is daar ook. ' Stotterde hij geschrokken. ' Ik heb hem gezien. '
' Verdomme! ' Riep Elena en meteen liep het drietal naar de astronomie toren.
Natuurlijk werden ze er meteen tegen gehouden door enkele dooddoeners.
Een er van leek meer op een wolf dan een mens en Elena begreep meteen dat haar vader een persoonlijke wrok voor de man voelde.
Als blikken hadden kunnen doden had Lupos hem kunnen vermooden nog voor hij zijn staf had moeten trekken.
' Zo, als dat die kleine Remus niet is. Je bent ook groot gewoorden sinds de laatste keer dat ik je zag. '
' Rotzak. ' Sisste haar vader zacht.
' Nog steeds even veel vuur als toen, het was interesant om zo een vurig joch als jij te vangen. '
' Je hebt me in een monster veranderd. En daar laat ik je nu voor boeten. '
Hij trok zijn staf zo snel dat het monster amper tijd had om te reageren, hij verloor zijn evenwicht en viel net niet van de trap.
' Ga, probeer hen tegen te houden. Ik reken wel met hem af. '
Nog voor de man recht had kunnen kruipen was de tweeling al langs hem gehlipt en liepen ze verder naar boven waar ze Harry vonden.
' Hier ben je, Ze willen Perkamentus vermoorden! '
' Malfidus? Maar ik denk niet dat hij het gaat doen. Hij heeft zo te zien nog iets van eigenwaarde in zich. ' Antwoorde Harry terug.
Zijn woorden waaren echter nog niet koud of daar kwam Sneep.
Verstijfd keek het drie tal toe hoe hij zonder aarzelen avada kedavera gebruikte en Perkamentus in volle borst raakte.
Harry ilde het uit toen de oude man zijn evenwicht verloor en de duistere diepte in viel.


Reacties:


Rebella
Rebella zei op 5 dec 2011 - 9:50:
meer kan ik niet zeggen...
ja, wel, goed geschreven!!!!