Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Elena Lupin and the deathly hollows » Here real name

Elena Lupin and the deathly hollows

8 dec 2011 - 19:39

1269

3

430



Here real name

Garreth kon zic niet meer herinneren waneer hij zijn vader voor het laatst zo nerveus gezien had.
Nu hij er beter over nadacht moest hij zelf toegeven dat hij hem nooit eerder zo gezien had als vandaag.
Met trillende handen probeerde Lupos zijn das dicht te knopen maar na een tijdje moest hij tot zijn grote ergernis toegeven dat het hem gewoon niet af ging.
' Ga maar even zitten, jongen. Dan help ik je wel.' Zei Ted haastig voor Lupos de kans kreeg dat rotding zoals hij de das zo aardig noemde in de haard te kijlen.
Ook al kende Garreth de vader van Tops maar enkele uurtjes was hij toc blij dat ook hij er bij was want zelf had hij niet geweten hoe hij zijn vader ooit tot kalmte had weten aan te manen.
Niet dat hij het hem kwalijk was, trouwen is altijd een hevige belevenis, zelf voor Remus Lupos die het nu al voor de tweede keer doet.
Ted was er ondertussen in geslaagd om Lupos eenigzins toonbaar te maken.
Nog een geluk dat Ted er aan gedacht had om hem een van zijn pakken te lenen want als het aan Lupos gelegen zou hebben dan zou hij op een van de belangrijkste dagen uit zijn leven verschenen zijn in een van zijn oude afdankertjes.
Elena had bijna een hartatack gekregen toen ze het hoorde en zelf Garreth moest toegeven dat deze dag wel wat meer verdiende.
' Zo, nu ben je er wel klaar voor. ' Zei Ted zo vriendelijk alsof hij het tegen een nerveus klein kind had dat voor het eerst naar scool mocht.
' En als je me nu wil ecuseren, ik ga die vrouwen maar eens even achter hun veren zitten want mijn vrouw en dochter kenende heeft ze zelf haar jurk nog niet eens aangetrokken. Ik zie jullie wel als ik Nymphadora naar het altaar breng. '
' Wie is Nymphadora? ' Vroeg Garret plots.
' Wie is Nymphadora?' Lachte Ted ' Je aanstaande stiefmoeder misschien. Haar voornaam. Haar eerste naam in ieder geval. '
' Nymphadora? ' Heraalde Garreth de naam vol ongeloof ' Haar eerste naam is Nymphadora? '
De lach op zijn gezicht deed Ted beseffen dat hij dit beter niet had medegedeelt.
Met een blik naar Remus maakte hij duidelijk dat Garreth dit voor zijn eigen bestwil maar beter niet in het bijzijn van Tops zei.
En toen verdween hij.


Na een uurtje werden ze eindelijk geroepen door Top 's moeder Andromea.
Het had de tweeling wel verrast toen ze vertelde dat ze de nicht was geweest van Sirius, dit maakte Tops Sirius ' achternicht
un vader had hen uitgelecht dat alle tovenaarsfamilie 's wel op de een of andere manier met elkaar verbonden waren.
Het hoefde ook geen uitleg dat Andromea Sirius zijn favoriete nicht geweest was en dat ze door aar eigen familie verstoten was omdat ze verliefd geworden was op een dreuzel.
Een rede te meer dat de tweeling aar meteen mocht.
' En ben je er klaar voor?' Vroeg ze toen ze het nerveuse gezicht van haar toekomstige schoonzoon zag.
' Oh, hij is er wel klaar voor' Zei Garreth snel voor zijn vader het tegendeel kon zeggen.
Lupos zijn kwade gezicht negerend legde hij zijn and op zijn schouder en leide hem mee door de gang naar de kamer waar een klein altaar was ingericht en de dominee al klaar stond.
Nog een verrasing dat ze in et echt verbonden zouden worden door een dreuzeldominee.
Dit bleek Tops besloten te hebben voor haar vader.
' Ah, als dat de bruidegom niet is. Nu kunnen we beginnen. Als u daar plaats wilt nemen.'
De man liet Lupos op de aangeduide plek plaats nemen en nam zelf plaats acter het altaar.
' Even voor alle duidelijkheid. Die dominee, weet hij dat we...Nou je weet wel. '
' Als je je afvraagt of ik van de toverwereld afweet, mijn nichtje is drie jaar geleden afgestudeert op Zweinstein. Ze zat in Ravenklauw.' Antwoorde de dominee in zijn plaats.
' Goed om weten.' Mompelde Garreth.
En net op dat moment zette de bruilofsmars zijn eerste noten in en keek iedereen in de richting van de deur waar Tops niet veel later doorliep aan de arm van haar vader.
En het was nog zacht uitgedrukt dat ze met haar verschijning vriend en vijand omverblies.
Niet alleen met haar jurk die tegen alle verwachtingen in vrij sober maar toch erg elegant was met een al even elegante sleep die door Elena omhoog gehouden werd.
Ook had ze voor een keer haar korte kauwgomroze haar achterwege gelaten
en droeg ze het nu lang en opgestoken met enkele elegante krullen die los over haar schouders ging en deze keer had ze voor een leuke zwarte kleur gekozen.
Maar Tops zou Tops niet geweest zijn mocht ze er geen eigen accent aan toegevoegt hebben zoals deze keer in de vorm van enkele roze strepen door haar zwarte kapsel die deze ene keer niet eens een storent element leek te zijn.
Zijn vader moest zeker en vast zijn mening over haar met hem delen want van zodra ze binnen liep was zijn blik op haar gefikeerd en alles om hem heen leek te zijn vervaagd.
Nog steeds op een andere wereld nam hij de haar hand over die Ted hem aangaf terwijl Elena de sleep acter haar rug drapeerde en toen samen met Garreth plaats nam naast hun vader om straks hun taak als getuige te kunnen uitvoeren.
' Is ze geen plaatje?' Fluisterde Elena hem toe terwijl de ceremonie begon.
' Lang haar en een normaale kleur. Wat heb je moeten doen om haar zo ver te krijgen? '
' Wel na het enkele keren vriendelijk vragen, een paar keer dreigen en uiteindelijk een uur op mijn knieën zitten en smeken is het me uiteindelijk toch gelukt.'
' Wel, wel. Nymphadora Tops die zich laat overhalen om zich normaal te kleden. Ze moet echt wel van pa houden.'
' Nymphadora? ' Mompelde Elena verrast.


De ceremonie was zeer simpel maar toch zo mooi.
Er vloeiden enkele traantjes bij vooral het vrouwelijke publiek maar ook Lupos kreeg het enkele keren vrij moeilijk.
Op het toppunt van de ceremonie droeg Andromea de twee ringen naar voren die door de dominee gezegend werden.
Als eerste nam Remus en ring en nam Tops haar hand vast.
' Lieve Dora, neem deze ring als teken voor mijn eeuige liefde en trouw.
Weet dat ik je altijd lief zal hebben en bij zal staan, en dit tot de dood ons scheid.'
Toen hij de ring om haar vinger wou schuiven zag iedereen dat zijn hand ligt trillde.
Toen nam ook Tops een ring.
' Lieve Remus, neem deze ring als teken van mijn eeuwige liefde en trouw. Weet dat ik je altijd lief zal hebben en bij zal staan, en dit tot de dood ons scheid. '
Ze schoof de ring om zijn vinger en toen mochten ze hun huwelijk officieel bezegelen met een liefdevole kus, een tafereel wat een klein applaus opleverde van het publiek.


Tops gezicht was nog steeds rood aangelopen door de spanning en zelf buiten aangekomen was ze nog steeds buiten adem van de opwinding.
' Wat vonden jullie er van?' Vroeg ze uiteindelijk.
' Fantastisch gewoon. Ik ben zo blij voor jullie twee.' Zei Elena oprecht.
Met een breede glimlach kwam ook hun vader buiten en kon het niet laten om Tops voor alle aanwezigen een zoen in de nek te geven.
Wat naar zijn gewoonte bijna uitzinng van enthousiasme leek.
' Kijk eens hoe mooi. Remus en Nymphadora Tops. Klinkt echt prachtig. ' Lachte Garreth plagend.
' Nympha..?'
Zowel zijn vader als Andromea kregen een zorgelijke trek op hun gezicht toen ze dit hoorden en ook Garreth kreeg een nerveuse knoop in zijn maag toen het zwart in Tops haar plaats maakte voor een vuurroode kleur.


Reacties:


Hermione
Hermione zei op 24 feb 2014 - 19:11:
Leuk


Rebella
Rebella zei op 9 dec 2011 - 19:52:
aiaiaiaiaiai! Dit is leuheuk! ik had nog niet door dat je alweer een nieuw deel was fgestart ik ga snel verder


moorte
moorte zei op 8 dec 2011 - 15:38:
Dit.... is gewoon FANTASTISCH!!
Lupos!
Tops!

Mag ik een reactie als j verder gaat??