Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Naruto » Kaiya » Hoofdstuk 13: Genin vs Jonin 2

Kaiya

8 dec 2011 - 17:36

1033

3

398



Hoofdstuk 13: Genin vs Jonin 2

Zabuza is een moeilijke tegenstander. Daar komt team 7 achter, maar lukt het hun om Zabuza toch aan te vallen voordat hij wat kan doen?

‘Grote woorden voor zo’n klein joch.’ zeg Zabuza en begint te lachen. ‘Wat doen jullie? Ren nu het nog kan!’ roept Kakashi. ‘Dit gevecht was al over toen ik gevangen werd genomen. Neem de bruggenbouwer mee en ren! Jullie missie is niet om te laten zien hoe stoer jullie zijn, maar om hem te beschermen. Richt je op de missie.’ Ik schud mijn hoofd. ‘Ninja’s die niet naar de regels luisteren zijn vuil, maar ninja’s die hun vrienden laten stikken zijn nog erger dan vuil.’ zeg ik. Het zijn dezelfde woorden die Kakashi tegen ons had gezegd. Naruto is het met me eens. ‘Inderdaad Sensei.’ zegt hij. Op dit moment wenst Kakashi dat hij dat nooit gezegd had. ‘Wat een schattige speech.’ onderbreekt Zabuza ons spottent. Ik hoor Tazuna achter mij zuchten. ‘Bruggenbouwer?’ vraagt Naruto. ‘Dat komt allemaal door mij omdat ik perse wilde leven, maar ik laat dat niet meer in jullie weg staan.’ zegt Tazuna. ‘Vergeet mij en doe wat jullie moeten doen! Vecht voor jullie Sensei.’ Sasuke knikt. ‘Hebben jullie dat gehoord?’ vraagt hij vol moed. Naruto en ik knikken. Zabuza begint hard te lachen. ‘Nog steeds niets geleerd.’ zegt hij tegen ons. ‘Jullie spelen nog steeds ninja. Toen ik jullie leeftijd was, heeft deze hand al vele tegenstanders gedood. Ze noemen mij niet voor niets demon.’ Normaal zou ik bang zijn voor iemand die zoiets zegt, maar ik ben nu een ninja. Iedereen heeft vertrouwen in mij, dus ik mag ze niet teleur stellen. ‘Lang geleden in the village Hidden in the Mist, ook wel bekend als Blood Mist village, was het zo dat voordat een student een ninja kon worden, diegene een belangrijke test moest afleggen.’ zegt Kakashi. ‘Hm, ken jij die eindexamen?’ vraagt Zabuza. ‘wat voor een eindexamen?’ vraagt Naruto nieuwsgierig. Ik denk dat het antwoord ons niet gaat bevallen. Zabuza lacht. ‘Wat is het grote probleem? Wij hadden ook een examentest.’ zegt Naruto. Zabuza lacht en kijkt Naruto strak aan. ‘Maar moest jij al de andere studenten afmaken om te slagen?’ Ik schrik. Dat is gruwelijk. ‘Stel je voor dat een jonge ninja zoals jullie samen met vrienden en anderen eet, samen speelt en samen examen moet doen, maar dat de regels ineens veranderen. Je mocht niet stoppen voordat je je tegenstander had gedood. Een vriend die ook jou dromen deelde. Het is jij die dood gaat of diegene.’ zegt Zabuza koelbloedig. ‘Tien jaar geleden in the village Hidden in the Mist veranderde het eindexamen. Een jaar daarvoor werd de school daar getroffen door het kwaad.’ zegt Kakashi. ‘Wat voor een kwaad?’ vraag ik angstig. Mijn vertrouwen is helemaal weggezakt. ‘Een jongen die niet eens ninja was, heeft honderden andere studenten gedood.’ gaat Kakashi verder. Zabuza kijkt omhoog naar de lucht. ‘Het voelde zo……’ zegt hij. Mijn hart begint sneller te kloppen van angst. Hoe voelde het? ‘Zo goed.’ zegt Zabuza. Iedereen schrikt van zijn antwoord. Zelfs Sasuke. Ineens krijgt hij een stoot in zijn buik. Hij gaat de lucht in en land een eind verder. Zabuza laat het niet alleen bij die beuk zitten. Hij stormt weer op Sasuke af en steekt zijn elleboog in zijn buik. Zo hard dat er bloed uit Sasuke zijn mond komt. ‘Sasuke!’ roep ik. Sasuke snakt naar adem. Zabuza zet zijn voet op Sasuke zijn ribben. Sasuke slaat kleine kreten van pijn. ‘Bevalt het je?’ vraagt Zabuza gemeen en duwt harder met zijn voet. Ik ben zo bang dat ik het ga verprutsen, maar ik moet wat doen. Naruto heeft al een teken gemaakt voor een schaduw kloon. Er verschijnen wel honderden klonen van hem om Zabuza heen. Ik wil ook wat doen, maar ik moet Tazuna beschermen. Bovendien kan ik nog altijd van een afstand aanvallen. Alle klonen trekken een kunai. Zabuza zet zijn voet van Sasuke af. Sasuke kruipt langzaam naar achteren en komt ook langzaam omhoog. Ik ga naar hem toe, gevolgd door Tazuna. Met mijn mouw veeg ik het straaltje bloed van zijn mond. Ineens moet ik me uit de voeten maken omdat Naruto zijn klonen Zabuza vanboven aanvallen. Ik neem Sasuke mee naar ene wat veiligere plek. Alle klonen zijn op Zabuza gestapeld, maar het helpt niets. Alsof het veertjes zijn, stoot Zabuza de klonen weg. Overal verdwijnen er een paar klonen in rook op. De echte Naruto graait in zijn tas en gooit een ninjatool waarvan ik niet goed kan zien wat het is. ‘Sasuke!’ roept hij en Sasuke rent naar de ninjatool. Zo te zien gaat het weer goed met Sasuke. Behendig vangt hij de ninjatool op. Ik ben gene ninjatool expert, dus ik heb geen flauw idee wat voor een ding dat is. Aan Zabuza’s gezicht te zien, vraagt hij zich af wat ze moeten met dat ding. De ninjatool slaat zijn vier messen uit. Volgens mij is het een heel handig ding als je weet hoe je ermee om kan gaan. ‘Demon Wind Shurikan.’ zegt Sasuke. Ik heb nog steeds gene flauw idee wat dat ding kan, maar ik moet toegeven dat het enorm stoer staat bij Sasuke. ‘Een shurikan.’ zegt Zabuza. ‘Je kan me daar nooit mee raken.’ Sasuke springt de lucht in. Zo hard als hij kan gooit hij de shurikan naar Zabuza. Ik heb ineens door dat Zabuza niet het doel is, maar het gebied achter hem. Namelijk de echte Zabuza. ‘Zo, dus je gaat niet voor mijn kloon, maar voor mij.’ zegt Zabuza spottend. ‘Slim, maar niet slim genoeg.’ zegt Zabuza en pakt de shurikan met gemak uit de lucht. Een tweede shurikan komt op Zabuza af. ‘Een tweede?’ vraagt hij verbaast. Gespannen kijk ik toe. Zal het hem raken of niet? Een ding is zeker, deze shurikan kan hij niet vangen. Helaas voor ons springt Zabuza behendig over de shurikan. ‘ik zei toch dat een shurikan mij niet kan raken.’ zegt Zabuza. Ik kijk naar Naruto en Sasuke, maar aan hun te zien was dat juist het plan. De tweede shurikan verandert in Naruto. Dat was erg slim. Tazuna is helemaal onder de indruk. Ook Kakashi zag het niet aankomen en Zabuza al helemaal niet! De shurikan die Naruto bleek te zijn gooit zijn kunai naar Zabuza. Zal de kunai deze keer Zabuza wel raken?


Reacties:


MissNinja
MissNinja zei op 5 jan 2012 - 23:56:
ik hoop het ghehehe
ik ben het namelijk vergeten.. slechte ik


bloodyhell18
bloodyhell18 zei op 9 dec 2011 - 11:07:
Snel verder :33


bonita105
bonita105 zei op 8 dec 2011 - 18:36:
oeeeeeeeeeeee
ga nou verder
anders stuur ik oreo op je af
oreo is de bijnaam van mij voor orochimaru
snel verder