Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Elena Lupin and the deathly hollows » Great plans

Elena Lupin and the deathly hollows

9 dec 2011 - 10:27

1177

4

442



Great plans

Veel tijd om te genieten van hun wittebroodsweken hadden Remus en Tops niet want enkele dagen later stonden er al weer enkele grootse plannen op het schema.
Wat ze begrepen hadden van alle uitleg die ze gekregen hadden was dat nu Harry zijn zeventiende verjaardag er aankwam het bij hem thuis niet langer veilig meer was en hij dringend naar het nest moest verhuizen.
Iets wat natuurlijk geen makkelijke opdracht was aangezien dooddoeners overal op de loer lagen.
' Het word inderdaad niet makkelijk maar de orde heeft er een ingineus plan voor bedacht. ' Stelde haar vader haar gerust.
' Deze avond moeten we met zijn allen naar de Ligusterlaan en daar zul je verdere details te horen krijgen.'
' Bedoel je dat George er ook gaat zijn? ' Floepte Elena er enthousiast uit.
Iets wat een glimlach op haar vader 's gezicht toverde.
' Juist ja, je hebt hem de hele zomer al niet meer gezien.' Lachte hij vertedert door de verliefdheid van zijn dochter.
' Vanavond zie je hem wel weer. Ga nu maar wat rusten, het word een zware avond. '


Op het afgesproken tijdstip kwamen de vier samen in de woonkamer.
Hier kreeg de tweeling het eerste deel van het plan te horen, namelijk dat Harry eerst naar het huis van Tops ' haar ouders gebracht zou worden als deel van de afleiding.
' Zo, iedereen klaar? Daar gaan we dan. '
Ondanks het feit dat de twee een diploma verschijnselen hadden namen ze toch het zekere voor het onzekere en lieten ze zich toch maar leiden door Lupos en Tops.
Na de reis door de bekende buis waar ze ondertussen nu echt wel aan gewent waren kwamen ze uit in een rustige straat met keurige huizen die naar Elena 's mening zo hard op elkaar leken en eigenlijk zo keurig waren dat het saai moest zijn om hier te wonen.
' Volgen jullie, we worden op nummer 12 verwacht. '
Hun vader fluisterde zo zacht dat ze hun oren moesten spitsen om hem te verstaan en zijn houding maakte duidelijk dat ze beter niet te veel geluid maakten.
Niet veel later kwamen ze aan bij nummer 12 en godzeidank dat deze huizen genummerd waren want ze leken zo hard op alkaar dat Elena zich zeker vergist zou hebben.
Hoe Harry het hier al die tijd had uitgehouden zou voor haar altijd een raadsel blijven.

Via de hal kwamen ze meteen uit in de woonkamer, het eerste wat de tweeling natuurlijk opviel was dat er nergens geen meubels meer stonden.
' De Duffelings hebben alles mee genomen toen we ze geëvacueerd hebben. Het was maar beter dat ook zei verdwenen want als je weet wel wie ook maar enig vermoeden had dat zei weten waar Harry uitgangt ben ik echt niet in staat voor de gevolgen. ' Verduidelijkte hun vader toen hij de verbaasde gezichten van de tweeling zag.
Net op dat moment ging er een deur open en liep Harry de kamer binnen.
Hij schrok even toen hij hen zag maar kreeg al snel een enthousiaste lach op zijn gezicht.
' Even geruisloos als altijd, is het niet? ' Lachte hij terwijl hij zijn armen uitstak om Elena een welgemeende knuffel te geven.
' Het is een gave.' Merkte Elena droog op terwijl ze zijn begroeting met evenveel enthousiasme beantwoorde.
' Ik zie dat wij de eerste zijn. ' Merkte Lupos op. ' Somigen weten echt niet wat op tijd komen is. '
' Hou je mening maar voor jezelf, Lupos.' Klonk plots de barse stem van Dolleman in de gang.
En niet veel later liep zo een beetje de hele orde van de Feniks de woonkamer binnen.
Ze herkende Ron en Hermelien, de tweeling, Bill en Fleur, meneer Wemel en Romeo Wolkenveld,een kerel die ze nog nooit eerder gezien had en natuurlijk de meest imposante verschijning van en allen Hagrid.
Natuurlijk liep Elena meteen naar George die ze al twee maanden niet meer gezien had en af hem een stevige smakkert op de lippen.
' Heel mooi allemaal maar kunnen we nu ter zaken komen? ' Reageerde Dolleman nors en duidelijk niet gedient met deze openlijke blijk van afectie.
' Goed idee, vertel ons nu eindelijk eens wat dat fameuze plan is.' Kaatste Elena terug.
' Eigenlijk is het vrij simpel. Zoals iedereen weet zit Je weet wel wie Harry op de hielen en aangezien na vanacht de bescherming die over dit huis heerst vervalt moeten we hem overbrengen naar een nieuwe schuilplaats.Dat er dooddoeners op de loer liggen is een feit dat zeker is. Ze zullen natuurlijk achter Harry aan gaan, maar de vraag voor hen zal natuurlijk zijn welke Harry nu de echte is? '
' Hoe bedoel je? ' Vroeg Harry die de richting van dit plan duidelijk niet aanstond.
Als antwoord haalde Dolleman een flesje uit zijn zakken.
' Hierin zit een portie wisseldrank in om acht namaak Harry 's te maken. Ieder van hen zal ook een begeleider...'
' Hey wacht eens even.Ik kan niet toestaan dat anderen hun leven wagen omwille van mij! ' Riep Harry plots.
' Zei ik het niet. ' Mompelde Hermelien.
' Potter, je moet begrijpen dat dit echt wel noodzakelijk is. Je draagt nog steeds het merk en dus als je ook maar een vloek afvuurt weten ze meteen waar je zit. Iedereen hier is meerderjarig dus lopen ze dat gevaar niet meer.'
' En het gaat niet opvallen dat ik als enige niet meevecht? '
' Heb ik dat gezecht? Daarom gaat er met iedereen een begeleider mee die het vechten voor zicht neemt. De nep Potters vechten alleen maar als het echt niet anders meer kan. '
Harry leek er nog steeds niet gelukkig mee te zijn maar gelukkig besefte hij ook dat tegenspreken niet langer zin had.
' Goed, als iedereen het begrepen heeft dan word het tijd dat we ons maar eens in paren gaan opdelen. De echte Harry gaat mee met Hagrid. O ja, Griffel Wil je me vlug het laatste ingrediënt geven voor de drank? '
En voot iemand begreep wat hij bedoelde had Hermelien enkele haren uit Harry 's hoofd getrokken wat een paar luide vloeken opleverde en deed ze die in het flesje wat meteen een sissend geluid maakte.
Ondertussen had iedereen zich al in paren gedeelt en tot haar grote ergernis was Elena aanbeland bij de kerel wiens naam ze nog steeds niet kende maar waar ze vreemd genoeg niet echt vertrouwen in had.
Iets waar ook haar vader geen vertrouwen in leek te hebben.
' O nee, geen sprake van. Ik laat mijn dochter niet over aan ....Aan hem. '
' Als ik toch zo slecht ben, waarom moest ik dan ook zonodig mee? ' Vroeg de man duidelijk geërgerd.
'Omdat er niemand beter voor handen was, Lorrebos. Maar Lupos heeft gelijk, jij gaat met mij mee. Elena zal beter kunnen vertrouwen op haar broer, denk je ook niet? '
' Als jij het zegt. ' Antwoorde Lorrebos kwaad.
Toen gingen Fred, George, Lorrebos, Fleur, Ron en Hermelien en Elena in de rij staan en liet Dolleman de fles rondgaan.
Elena kon zich haar laatste keer met wisseldrank nog levendig herinneren dus kneep ze haar neus maar alvast dicht.
Hopelijk smaakte Harry iets beter dan dat braaksel van de laatste keer.


Reacties:


Rebella
Rebella zei op 9 dec 2011 - 19:57:
waarom, o waarom? schrijf je zo ontzettend goed?! het isecht super!!!!


moorte
moorte zei op 9 dec 2011 - 10:56:
GGod, i moet echt een beetje kijken, hoop dat hij nu wel af is, nou ja, super hoofdstuk!!

Misschien heb ik iets gemist, maar wie is haar broer?


moorte
moorte zei op 9 dec 2011 - 10:06:
sorry ik had de worden 'in aanmaak' niet gezien...
Weer super hoofdstuk!


moorte
moorte zei op 8 dec 2011 - 22:18:
Alweer een Top hoofdstuk!
Mag ik een reactie voor de volgende?