Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Naruto » Kaiya » Hoofdstuk 20: Huilbaby

Kaiya

14 dec 2011 - 19:58

1296

1

327



Hoofdstuk 20: Huilbaby

Naruto wordt boos op Inari. Kakashi besluit met Inari te gaan praten. (Ik heb zo veel plannen voor later in het verhaal ^^)

Het is ochtend en ik kleed mezelf aan. Ik sta voor de spiegel in de badkamer. Met een borstel ga ik door mijn haren. ‘Kaiya, ben je al op?’ hoor ik Kakashi vragen. ‘Geef me een minuutje.’ roep ik terug. Het minuutje wordt een uurtje. Mijn haar heb ik in een hoge paardenstaart gedaan met twee losse plukjes naast mijn hoofd. Ik loop de trap af. ‘Klaar.’ zeg ik vrolijk tegen iedereen in de kamer. ‘Is Naruto nog steeds niet terug?’ vraag ik. Sasuke schud zijn hoofd. Ik ga ook aan tafel zitten. Tazuna schenkt wat thee voor mij in. We wachten tot Naruto terug is, maar het duurt wel even. ‘Zullen we hem niet gaan zoeken?’ vraag ik. Kakashi schud zijn hoofd. ‘Hij red het wel.’ Ik knik. Sasuke gaat staan en loopt naar de deur. ‘Wat ga je doen?’ vraag ik. ‘Ik ga even een wandeling maken.’ antwoord Sasuke en gaat weg. Inari is opvallend stil aan tafel en kijkt naar zijn bord. Ik laat hem maar rustig zitten. Kakashi staat op. ‘Zullen we toch maar naar ze toe gaan?’ vraagt hij en pakt een kruk. Ik knik. ‘Ik heb al een vermoeden waar ze zijn.’

Een kunai komt voor onze voeten neer en we kijken omhoog. We zien Naruto met een brede grijns in een boom zitten. ‘Het is je gelukt.’ zeg ik. Naruto hangt over een tak en maakt een peace teken. ‘Is dit hoog genoeg?’ vraagt hij en hij springt overeind. Ineens schuift zijn voet weg. Naruto probeert zichzelf in balans te krijgen, maar het lukt niet. Hij valt. ‘Oh oh.’ zegt Kakashi. Naruto hangt op zijn kop. ‘Grapje.’ zegt hij en lacht. Ik vindt het eigenlijk niet zo’n leuk grapje. ‘Wacht maar, straks val je echt.’ roep ik hem toe. Kakashi knikt. ‘Waarom denk ik toch dat dit slecht afloopt?’ vraagt hij. Plotseling laten Naruto’s voeten de boom los. Kakashi schrikt zich rot. Nu is Naruto echt in paniek. Sasuke kan hem op tijd pakken en houd Naruto goed vast. Naruto bungelt heen en weer. ‘Je bent echt een loser, Naruto.’ zegt Sasuke. Kakashi haalt weer opgelucht adem. ‘Gaan jullie mee terug?’ vraagt hij. Naruto schud heftig zijn hoofd. ‘Ik moet de top bereiken!’ roept hij. Sasuke is daardoor ook automatisch van plan om de top te bereiken. ‘Oké. Jij?’ vraagt Kakashi aan mij. ‘Nee, ik wil ook die top bereiken.’ zeg ik moedig. ‘Naruto en Sasuke, wat dachten jullie van een kleine wedstrijd? Wie als eerst de top bereikt.’ stel ik voor. Naruto knikt en gaat de boom uit. Ook Sasuke verlaat zijn boom. Kakashi gaat weer terug naar het huis. ‘1, 2, 3!’ roep ik. We stormen op onze boom af. Ik ren en ik ren. Ik bereik de top, maar Sasuke was sneller. Naruto eindigt als laatste. Het is al donker buiten. We besluiten terug te gaan naar het huis. Naruto gaat gemakkelijk de boom uit en Sasuke ook. Ik dacht dat ik van mijn hoogtevrees af was, maar niet als het gaat om op te top van ene boom te zitten. ‘Help.’ zeg ik zachtjes. Ik adem diep in en uit. Niet zo aanstellen, Kaiya. Ineens hoor ik iemand naast mij staan. Ik open voorzichtig mijn ogen. Het is Sasuke. Zonder wat te zeggen pakt hij mijn arm en legt het rondom zijn schouders. Met zijn andere hand houd hij me om mijn middel vast. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Samen lopen we de boom uit en staan we weer veilig op de grond. ‘En nu eten!’ roept Naruto. We gaan naar het huis. Een heerlijke geur van warm eten komt onze neus binnen. We doen de deur open en we stappen naar binnen. ‘We bereikten de top.’ zegt Naruto trots en ploft versleten op een stoel. ‘Goed.’ zegt Kakashi. Sasuke en ik nemen ook plaats aan tafel. ‘We gaan nu een stap verder. Morgen worden jullie de bodyguards van Tazuna.’ zegt Kakashi. Naruto wordt enthousiast. ‘Yes!’ roept hij en slaat met zijn arm per ongeluk recht in Sasuke zijn gezicht. Sasuke valt achterover. ‘Sukkel!’ roept hij en hij pakt zijn neus. Ik voel bloed. ‘Bloedneus.’ zeg ik zonder te kijken. Sasuke voelt het bloed op zijn handen druipen. ‘Shit.’ zegt hij en gaat weg om een papiertje te pakken. ‘Sorry.’ zegt Naruto, maar zijn aandacht is niet langer meer bij Sasuke als een bord vol heerlijk eten voor zijn neus wordt gezet. Ik heb ook reuze honger en ik val ook gelijk aan. Sasuke komt terug en begint ook te eten. Zelfs woede gaat door een jongen zijn maag.

Het eten heeft heerlijk gesmaakt en Tazuna leunt achterover. ‘Over een paar dagen is de brug af.’ zegt hij blij. ‘Dank jullie wel.’ Ik knik. ‘Geen dank, hoor.’ zeg ik. De moeder van Inari komt erbij staan. ‘Je moet nog wel voorzichtig blijven.’ zegt ze en pakt een paar vieze borden. ‘Ik wilde dit jullie dit later pas vragen, maar nu heb ik de kans ervoor.’ begint Tazuna. Ik wordt nieuwsgierig. ‘Waarom bleven jullie mij beschermen terwijl ik loog om jullie hier te krijgen?’ Dat is ene vraag waar ik geen antwoord op weet. Het was Kakashi’s keuze. ‘Degene die van het pad der rechten gaan, hebben geen enkel spoor van moed, maar onder de vleugels van een sterke leider kan lafheid niet overleven.’ Ik begin hard te lachen. ‘Sorry, maar je klinkt net als een dichter. Je had dat moeten worden!’ lach ik. Naruto ziet de grap er ook van in en lacht mee. Kakashi probeert niet zo veel van ons gelach aan te trekken. ‘maar mooie woorden, hoor.’ vul ik snel aan. ‘Dat waren de woorden van de eerste hokage.’ zegt Kakashi. Ik stop met lachen. Over de hokage ga ik geen grappen maken. Ineens zit Inari te huilen. Beledigde ik hem? ‘Maar waarom?’ vraagt hij. Ik kan hem niet volgen. Waarom wat? Hij slaat zijn handen op tafel. Zijn tranen maken plaats voor woede. ‘Al die trainingen zijn gewoon een verspilling van tijd!’ roept hij. ‘Gato heeft ene heel leger ene voordat je het weet ben je door hem uitgeschakeld! Al die stoere woorden betekenen niets.’ Ik kijk hem bezorgt aan. Inari gaat recht op staan. ‘De zwakke verliezen altijd en de sterke winnen.’ Het blijft even stil. ‘Spreek voor jezelf.’ zegt Naruto boos. Hij heeft het duidelijk even gehad met Inari. ‘Dat geld niet voor mij, begrepen?’ ‘Waarom hou jij je mond niet even!’ roept Inari door zijn tranen heen. ‘Door alleen al naar je te kijken maakt me ziek!’ Dat was een harde. ‘Jullie weten niets van dit land, jullie buitenstaanders!’ Dat laatste kwam er vol woede uit. ‘Jullie hebben geen idee hoe het is om te lijden omdat jullie telkens lachen en grappen maken.’ Naruto wordt nu boos. ‘Luister eens naar jezelf. Je bent alleen maar aan het klagen en aan het huilen als een huilkindje.’ Inari kijkt verbaast Naruto aan. ‘Voor mijn part mag je de hele avond huilen en klagen.’ Ik hou mijn mond. Ik wil hier niet in betrokken raken. Naruto kijkt Inari woest aan. ‘Je bent niets meer dan een lafaard!’ roept Naruto hard. Ik ben het eens met Naruto. Inari schrikt duidelijk van Naruto. Naruto gromt van woede even, staat op en loopt weg. Inari begint weer te huilen. Hij werkt mij nu ook op zijn zenuwen. Wat een zeikerd. Ik sta ook op en loop weg. Ik wil dat gehuil niet meer horen. Zelfs al was Naruto hard.

Ik maak me klaar voor de nacht. Ik haal mijn elastiek uit mijn haar. Ik kijk uit het raam en ik zie Kakashi naast Inari zitten. Ze zijn vast aan het praten. Uiteindelijk zie ik Kakashi opstaan en weggaan. Ik ga in mijn bed liggen en doe het licht uit. Zou Inari nu veranderen?


Reacties:


bloodyhell18
bloodyhell18 zei op 15 dec 2011 - 11:13:
Veeeeeerder ( >3< )/