Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Lucius' terugkeer uit Azkaban. [Afgelopen] » [2] The news

Lucius' terugkeer uit Azkaban. [Afgelopen]

10 maart 2012 - 16:44

313

7

456



[2] The news

Ook bij dit hoofdstuk zijn tips, commentaar enzovoorts van harte welkom.

Het tikkende geluid van Bellatrix' hakken in de lange gang verbrak de stilte. Het enige geluid tot dan toe was mijn gesmoorde snikken geweest, in een poging niet nogmaals te huilen.
Bellatrix stem galmde luid door de gang: "Cissy, Draco!". Het getik van haar hakken had zich in een gestaag tempo versneld.
Toen ze de woonkamer had bereikt bleef ze in de deuropening staan. Het was weer stil, op mijn zachte gesnik na.
Kort nam ze het tafereel dat zich afspeelde waar. Als reactie daarop trok ze één inktzwarte wenkbrauw omhoog, en ten slotte wendde ze zich tot mij.
"Sneep stond bij de poort" -ze had Sneeps naam met een lichte toon van walging uitgesproken- "en hij had nieuws over Lucius" vervolgde ze.
Ik voelde Draco naast me verstijven. Zelf merkte ik dat mijn ogen zich opensperden, en dat mijn hand zich om de bankleuing klemde.
Onmiddelijk kwam er een stroom aan gedachtes binnen wat het nieuws eventueel zou kunnen zijn. De positieve én de negatieve gedachten. De negatieve namen de overhand, mijn hart versnelde zich angstig.
Bellatrix vervolgde haar verhaal.
"Hij zei dat hij een boodschap moest overbrengen van De Heer van het Duister". Naast me ontstond op het gezicht van Draco een diepe frons, gepaard met een angstige uitdrukking.
"Eerst wilde hij het niet aan me vertellen maar aan jou persoonlijk. Toen ik zei dat je er momenteel slecht aan toe bent qua emoties haakte hij af". Ze zei het met een zelfvoldane grijns op haar gezicht.
"Sneep heeft het niet zo op emoties" -Bellatrix grinnikte- "maargoed, ik moest doorgeven van Sneep dat De Heer van het Duister een beslissing heeft genomen wat betreft Lucius. Hij heeft besloten dat hij Lucius -samen met een paar andere Dooddoeners- uit Azkaban wil gaan bevrijden."
Toen ik de laatste zin hoorde sloeg ik mijn hand voor mij mond en stootte een zachte, gesmoorde vreugdekreet uit.
Draco's frons en angstige uitdrukking verdwenen, en zijn ogen lichtten op.


Reacties:

1 2

HermoineG
HermoineG zei op 10 juli 2012 - 20:14:
Heel leuk!
Bellatrix is echt een van mijn favoriete personages,
al is ze natuurlijk wel echt gemeen

super, alweer!


x


Vamtwii
Vamtwii zei op 18 juni 2012 - 16:50:
Wat is Bellatrix ook een gemeen persoon.
Maar ze is wel cool.
Super geschreven hoor!


Jopie2
Jopie2 zei op 23 mei 2012 - 19:50:
love it!


Rebella
Rebella zei op 3 maart 2012 - 14:30:
pfooooooei! dit is echt goed,


Pline
Pline zei op 16 dec 2011 - 13:42:
Omg I love it!!!
Ik heb geen fouten gevonden, het is echt prachtig
xxxxxx

snel verder gaan he xx