Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Naruto » Kaiya » Hoofdstuk 21: Zabuza is terug

Kaiya

15 dec 2011 - 16:28

1277

2

354



Hoofdstuk 21: Zabuza is terug

Zoals de titel het al zegt: Zabuza is terug. Kaiya proberet Sasuke nog te helpen bij de jutsu van Haku, mar dat lukt niet.

Het is ochtend en Sasuke, Kakashi, Tazuna en ik staan klaar voor vertrek. Alleen Naruto ligt nog te pitten. ‘Moeten we Naruto niet wakker maken?’ vraag ik aan Kakashi. ‘Nee, hij heeft zichzelf ,zoals gewoonlijk, over zijn limiet geduwd.’ ‘Maar u moet ook rusten en bent zelf nog niet eens hersteld.’ zegt de moeder van Inari. ‘Zie ik er nog steeds wankelend uit?’ vraagt hij. Daar moet ik hem gelijk in geven. Tazuna klapt in zijn handen. ‘We hebben niet de hele dag.’ zegt we. Sasuke knikt en we gaan op pad naar Tazuna’s brug.

De brug is nog niet inzicht, maar ik hou iedereen tegen. ‘Wat is er?’ vraagt Kakashi. Ik sluit mijn ogen. Voel ik dit nou goed? Ik ruik bloed van de brug. ‘Er zijn gewonden op de brug.’ zeg ik. We haasten ons naar de burg en inderdaad. De werknemers liggen her en der verspreid met verschrikkelijke verwondingen. Tazuna schrikt zich rot. ‘Hoe kan dit nou?’ vraagt hij. ‘Zabuza.’ antwoorden Kakashi en ik tegelijk. Op dat moment komt die dikke mist weer zoals bij de eerste keer dat we Zabuza ontmoetten. Sasuke, Kakashi en ik gaan klaarstaan. Ik trek ene kunai en wacht af. Mijn zintuigen staan op scherp. Ik speur het gebied af opzoek naar Zabuza. ‘Sorry dat we je lieten wachten, Kakashi.’ zegt Zabuza. Ik kan Zabuza niet vinden. Het moet aan de mist liggen. ‘Je hebt je kleine maatjes weer bij je. Die ene is nog steeds aan het trillen.’ Ineens verschijnen er vier Zabuza’s voor ons. Dit zijn niet de echte. ‘Dit is niet de echte Zabuza.’ zeg ik. Sasuke lacht kort. ‘Ik tril van enthousiasme.’ zegt hij. ‘Ga je gang, Sasuke.’ moedigt Kakashi hem aan. Voordat de klonen van Zabuza iets kunnen doen, heeft Sasuke ze al aangevallen. Ze verdwijnen in water. ‘Dus jij merkte al dat het geen echte waren? Indrukwekkend.’ zegt Zabuza. Boos kijk ik zijn richting in. Zijn maatje is er ook. Ik ben klaar voor het gevecht, maar ik ben ook een beetje onzeker. Wat voor krachten zou die jongen hebben? Ik houd mijn kunai in de aanslag. Het blijft even stil. ‘Dus Kaiya en ik hadden gelijk. Het was allemaal nep.’ zegt Kakashi. Ik voel me gevleid dat hij ook mijn naam noemt. ‘Ook dat masker.’ Tazuna wordt boos. Sinds hij ons in de buurt heeft, durft hij wat tegen ninja’s te zeggen. ‘Het is dus allemaal gelogen dat je een jager ninja bent en ons dorp zou beschermen.’ zegt hij. Slim opgemerkt. Dat hadden wij allang door. ‘Jullie hebben wel moed om jullie gezicht weer te laten zien.’ zegt Sasuke. ‘Verborgen achter een masker, wat een zielig hoopje.’ zegt Kakashi. Ik glimlach. ‘Kijk naar jezelf, Sensei.’ zeg ik. De jongen doet et niets dat we hem beledigen. Sasuke staat vastberaden. ‘Ik haal hem neer.’ zegt hij. Ik vindt het niet zo verstandig. ‘We weten die jongen zijn jutsu niet eens.’ zeg ik, maar voor Sasuke maakt het niet uit. ‘Wie denkt hij voor de gek te houden? Achter een masker verschuilen als een grapjas.’ zegt hij. We beledigen Kakashi eigenlijk ook. Ach, hij begon. ‘Ik denk dat woorden niets uithalen.’ zeg ik nog steeds gereed voor ene gevecht. Ineens begint die jongen met het masker rondjes op het water te draaien. Langzaamaan verandert hij in een tornado. Sasuke staat ook klaar. Hij steekt zijn kunai’s uit en stopt de jongen zijn naalden. Kakashi vertrouwt de situatie niet. ‘Kaiya, blijft bij Tazuna en in mijn buurt.’ beveelt hij. Ik knik en kom dichterbij Tazuna staan. Met ongelofelijke snelheid proberen Sasuke en de jongen elkaar te steken, maar ketsen telkens elkaars aanval af. ‘We willen de bruggenbouwer, niet jou.’ zegt de jongen. ‘Als je aan de kant gaat, hoeven we je niet te doden.’ Sasuke is niet van plan het op te geven. ‘Je maakt een fatale fout.’ zegt de jongen. ‘Je kan mijn snelheid niet blijven volgen. Ik heb twee voordelen.’ ‘Oh ja? Wat zijn ze?’ ‘De eerste is het water om ons heen. De tweede is dat ik ene van jou handen ben geblokkeerd. Je hebt maar 1 hand om je te verdedigen.’ De jongen maakt een teken met een hand. Iedereen is verbouwereerd erdoor. Zoiets heb ik nog nooit eerder gezien. ‘Geheime jutsu: duizend naalden des doods.’ zegt de jongen. Dit is niet goed. Het water komt omhoog en vormen vlijmscherpe naalden. Met een gevaarlijke snelheid komen ze naar beneden. De jongen springt weg terwijl de naalden Sasuke doen verdwijnen. Heel slim van Sasuke om de training in praktijk te gebruiken. Hij is boven de jongen zijn hoofd en schiet shurikans af. De jongen ontwijkt het. Ineens staat Sasuke achter hem. ‘Je bent toch niet zo snel als dat je gedacht had.’ zegt hij. ‘Vanaf dit moment moet jij je verdedigen tegen mijn aanvallen.’ Ik hou Tazuna en Zabuza goed in de gaten. Ik verwacht op elk moment dat er wat kan gaan gebeuren. Sasuke heeft ene kunai naast de jongen zijn gezicht en doet alsof hij hem gaat aanvallen, maar in werkelijkheid is dat maar een afleiding. Hij schopt de jongen recht op zijn masker waardoor de jongen voor Zabuza zijn voeten beland. ‘Je dacht dat je snel was, waar heb je het nog meer mis?’ vraagt Sasuke. Sasuke, daag hen niet zo uit. ‘Een fout van jullie was om hun te beledigen. Sasuke is de beste ninja in ons dorp en onze Kaiya hier heeft een scherp zicht op alles.’ zegt Kakashi. Dit motiveert me. ‘En laatste, maar zeker niet de slechtste, onze hyperactieve ninja Naruto Uzumaki.’ vult Kakashi aan. Hij heeft de volle vertrouwen in ons. De jongen komt overeind. Zabuza begint te lachen. ‘Haku, als we zo doorgaan, worden wij de slachtoffers inplaats van hen.’ De jongen heet dus Haku. Klinkt ook weer zo meisjesachtig. Vlammen van chakra verschijnen rondom Haru’s lichaam. ‘Het spijt me dat het zo ver moet komen.’ zegt hij. Ik ga klaar staan. Als ze maar een vinger op Tazuna leggen, dan maak ik ze af. Haku maakt een teken en er verschijnen spiegels van ijs rondom Sasuke. Hij zit in de problemen. ‘Sasuke, kijk uit!’ roep ik. Van deze jutsu heb ik ooit wel eens van gehoord. Sasuke zit diep in de problemen. Ik moet Tazuna beschermen, maar ik moet ook Sasuke helpen, anders overleefd hij het niet! ‘Kakashi, dit is slecht. We moeten wat doen anders betekend dit Sasuke zijn dood.’ zeg ik snel. Haku gaat in het ijs. Op elke spiegel verschijnt hij. ‘Kakashi!’ roep ik. Ik zet het op een rennen en ik kom bij Sasuke staan. Sasuke kijkt me verbaast aan. ‘Sasuke, let goed op.’ zeg ik en ik sta paraat. Ik sluit mijn ogen en ik probeer Haku zijn bloed aan te voelen. ‘Kaiya!’ roept Kakashi. Zabuza verschijnt voor hem. ‘Dat dacht ik dus even niet.’ zegt hij. ‘Dit wordt hun dood.’ Sasuke kijkt rond, maar elke Haku ziet er zo echt uit. ‘We gaan beginnen.’ zegt Haku. ‘Ik laat je de ware betekenis van snelheid zien.’ ‘Kijk uit!’ roep ik, maar Sasuke kan de naalden niet op tijd ontwijken. Ik voel dat de echte Haku in ene spiegel achter ons zit. Snel gooi ik mijn kunai naar die spiegel, maar Haku is inderdaad snel. Een andere paar naalden komen vanachter en raken Sasuke weer. ‘ik wil jou er niet bij hebben.’ zegt Haku. Ik weet niet hoe hij het voor elkaar krijgt, maar ik wordt weggesmeten terug naar Tazuna. ‘Gaat het, Kaiya?’ vraagt Tazuna. Ik sta snel op. Ik zie dat Zabuza voor Kakashi staat. Nu kan ik Tazuna niet alleen laten. Het si vreemd, maar ik vraag me af waar Naruto blijft. Naruto, kom snel.


Reacties:


bonita105
bonita105 zei op 15 dec 2011 - 16:41:
oimg
snel verder


bloodyhell18
bloodyhell18 zei op 15 dec 2011 - 16:34:
Oeeeh cliffhanger :3 snel verder