Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Elena Lupin and the deathly hollows » praparation 's

Elena Lupin and the deathly hollows

25 dec 2011 - 22:27

875

2

340



praparation 's

Dagen volgden elkaar op zonder dat er iets bijzonder gebeurde.
George herstelde snel en zoals altijd wist hij het verlies van zijn oor te verwerken met de nodige humor.
Drie dagen na aankomst betrapte ze hem zelf terwijl hij een brief leek te schrijven en hij er niets beter op gevonden had om zijn pen tussen het verband te steken.
' Wat? Dit is echt een fantastische opbergplek.' Had hij doodserieus geantwoord toen hij haar geamuseerde gezicht gezien had.
Tops had het natuurlijk moeilijker om om te kunnen gaan met haar eigen verliezen.
Niet alleen was ze net haar vader verloren, ook de dood van Dolleman die ze altijd als een mentor en een vriend beschouwd had was erg moeilijk voor haar om te verwerken.
Haar vader deed er alles aan om haar zo goed mogelijk bij te staan maar makkelijk maakte ze het hem niet.
De momenten dat ze zichzelf niet opsloot op haar kamer kreeg iedereen en vooral haar vader de volle lading tijdens een emotioneele uitbarsting.
Een keer had Elena haar betrapt terwijl ze er haar ontbijt uitkotste op het toilet terijl haar vader teder zijn hand op haar rug gelegd had en haar zo probeerde te steunen.
Was dit nog wel te wijten aan haar verdriet? Elena begon steeds meer te denken dat ze wel eens ziek kon zijn.


Veel tijd om er over na te denken had ze niet want de voorbereidingen van het naderende huwelijksfeest van Bill en Fleur.
De tweeling had hun handen vol met het opzetten van de grote feesttend, mevrouw Wemel helpen met de voorbereidingen van het etenen het versieren van het nest zelf.
Gellukig leek dit ook de goede afleiding te zijn voor Tops want voor het eerst sinds dagen kon Elena weer een glimlach op haar gezicht opmerken.
Waar een huwelijk ook weer goed voor was.
Er waren trouwens nog andere redenen om te feesten.
Harry en Ron waren net 17 jaar geworden en ook dit was natuurlijk een feestje waard.
Ze waren nu officieel meerderjarig en dit was zeker voor tovenaars een belangrijk moment.
Vanaf nu mochten ze magie gebruiken waar en waneer ze maar wilden maar vreemd genoeg waren zowel Harry en Ron als Hermelien er duidelijk niet met hun gedachten bij.
De dag van de bruiloft/verjaardagsfeest vond ze Hermelien in hun kamer en toen die haar in de gaten kreeg schrok ze zo danig hard dat ze Elena net geen klap inhet gezicht verkocht.
' Ho,last van een slecht geweten? ' Riep ze geschrokken met haar handen in de lucht in een gebaar van overgave.
' Sorry, ik dacht dat ik hier alleen was. ' Verontschuldigde Hermelien zich snel.
' Als je wilt dat ik weg ga.'
'Nee, tuurlijk niet dit is ook jouw kamer.'
Voorzichtig liep Elena de kamer binnen, ze kon zich maar niet van het idee ontdoen dat Hermelien iets voor haar verborgen probeerde te houden.
' Wat ga jij eigenlijk dragen op het feest?' Vroeg ze om de rare sfeer wat te kunnen doorbreken.
Ja kleren waren altijd een goede afleiding bij meisjes want Hermelien leek zich meteente ontspannen.
' Ik had gedacht aan dit jurkje. ' Antwoorde ze vrolijk terwijl ze een rood exemplaar uit de kast trok.
Ze hield het tegen zich aan zodat Elena het beter kon bekijken en ze moest toegeven dat Hermelien goed gekozen had.
Simpele snit, erg elegant en zelf wat uitdagend zonder vulgair te zijn.
' Ron zal het vast te gek vinden.'
' Denk je? ' Vroeg ze dromerig zonder echt te beseffen dat ze zonet toegaf dat zijn mening er zeker toe deed.
Elena kon haar slappe lach amper begeersen toen het eindelijktot haar door drong en haar wangen bijna net zo rood werden als haar jurkje.
' Ik bedoel, als de anderen het maar goed vinden zeker.' Mopelde ze geërgerd door Elena 's reactie. ' Hoe ziet jouw jurk er trouwens uit? ' Vroeg ze snel om de aandacht af te leiden.
Het was even verleidelijk om verder in te gaan ophaar overduidelijke gevoelens voor Ron maar uiteindelijk liet ze het dan toch rusten en liet haar eigen jurk zien die zo zwart als de nacht gekleurd was met bijpassende pumps.
Dit leek Hermelien even te verbazen want dit was niet meteen de stijl waar Elena ombekend stond.
'Voor een avond kan ik het wel uithouden op die stelten. ' Antwoorde ze bedoelt op de schoenen. ' Mijn toekomstige schoonbroer trouwt dan ook maar een keer. '
Net op het momentdatzehen hadden omgekleed kwam ook Tops de kamer binnen.
'Hier zijn jullie. Er is bezoek voor jullie in de woonkamer.'
'Wie mag dat wel zijn? ' Vroeg Elena verbaast.
' Rufus schobbejack. Die nieuwe eerste minister van toverkunst en zo te horen is het vrij dringend. '
Verbaast keken de twee elkaar aan, over hoog bezoek gesproken.
'Zeg maar dat we er zo aankomen.'
'Zal ik doen...Sorry!'
Met haar ene hand op de mond en haar andere arm over haar maag rende Tops naar de dichtstbijzijnde mogelijkheid om haar maaginhoud weer kwijt te raken. Toen ze niet veel later de gang op liepen zagen de twee dat ze er niets beter op had gevonden dit door een open raam te doen en hoe ze zich nu leunend uit dat zelfde raam probeerde te verontschulldigen bij een van de gasten die ze blijkbaar geraakt had.
'Ze moet echt eens een heler raadplegen.' Mompelde Hermelien bezorgt.


Reacties:


Rebella
Rebella zei op 7 maart 2012 - 19:54:
Pfoei, dat ik diot nog niet gelezen heb Maar, eerlijk waar, het is fantastisch!
Arme Tops...


sabiiraaah
sabiiraaah zei op 27 dec 2011 - 12:02:
Tops is zeker zwanger of niet?
maar geweldig.
Snel verder!