Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Love Conquers all » ~9

Love Conquers all

27 dec 2011 - 12:01

714

9

679



~9

I'm reeaaally very much sorry dat het zo ziekelijk lang duurde. Als jullie het nog willen lezen (?) zal ik veel vaker hoofdstukjes posten ;D Xliefs

Hoofdstuk 9


De volgende ochtend word ik wakker gemaakt door Hermelien die Dude op haar schouder heeft. 'Lynn, je hebt een brief.' Zegt ze en tikt op de perkamenten envelop. Slaperig ga ik overeind zitten en bekijk het handschrift en glimlach.
'Mijn ouders.' Zeg ik glimlachend en snel open ik de envelop en lees het korte briefje.
Lynn,
Niet weer toch hé, je moet echt geen spreuken oefenen in wc's, hoevaak moeten we je dat nog vertellen? Volgens mij valt de schade wel mee anders hadden we al lang een briefje gehad.
We zijn blij dat je het naar je zin hebt daar en al wat vrienden hebt gemaakt. Veel plezier en we schrijven je snel.
Liefs, papa en mama.

Ik grinnik om hun briefje en Hermelien kijkt me vragend aan.
'Ze denken dat ik de toilleten heb opgeblazen.' Lach ik en laat het briefje lezen. Hermelien rolt met haar ogen.
'Come on, we moeten ons haasten. Vandaag kunnen we na de lessen naar Zweinsveld om jurken te zoeken. Ik heb toestemming van Anderling.' Ze wappert zichzelf koelte toe met het briefje en glimlacht liefjes. Snel stap ik het bed uit, schiet in mijn schooluniform en maak me lichtjes op waarna ik mijn haar in een staart op mijn hoofd bind.
'Ready.' Zeg ik en open de deur. Samen lopen we druk pratend de trap af en zien we Harry en Ron die op ons stonden te wachten. Inmiddels leer ik de weg in Hogwarts, wat sneller gaat dan verwacht. Bovendien is er altijd wel iemand in de buurt die je kan vertellen waar je heen moet hier. Uiteindelijk kom ik in de grote zaal, waar Draco op me staat te wachten.
'Eindelijk. Ik dacht dat je gisteren zo boos was dat ik mijn vraag niet stelde.'
Ik kijk hem vragend aan, 'Vertel op dan.'
'Nou, ik vroeg me af of je met me naar het bal wilde gaan.' Hij grijnst nonchalant alsof mijn antwoord al gezegd is. Ik haal mijn schouders op.
'Sorry, je bent te laat. Gisteravond heeft Olivier Plank me gevraag. En ik zei ja.' Zeg ik mezelf verontschuldigend.
'Als je het gisteren had gevraagd had ik waarschijnlijk ja gezegd. Want wie het eerst komt, die het eerst maalt.' Zeg ik met een glimlach, waarna ik hem op zijn schouder klop.
'Misschien de volgende keer.'
Ik zwaai nog even en laat me dan naast Olivier en Hermelien op een van de houten banken vallen.
'Wal wilde malfidus?' Vraagt Olivier verbaasd.
'Hij kijkt een beetje sip.' Voegt Hermelien er lachend aan toe.
'Hij vroeg me naar het bal. Maar ik had natuurlijk al ja gezegd tegen Olivier hier.' Zeg ik vrolijk. Olivier grinnikt.
'Had je anders ja gezegd dan.' Ik haal mijn schouders op.
''Waarom niet. Er is niets mis met Malfidus.' Harry kijkt me aan alsof ik Voldemort ben in een roze ballet pakje.
'Ben jij wel helemaal goed bij je hoofd.' Hermelien kijkt Harry sussend aan.
'Even dimmen Harry.' Hij knikt en haalt diep adem.
'Je moet het zelf weten.' Mompelt hij nog zachtjes waardoor ik met mijn ogen rol. Snel neem ik nog een hap van mijn toast waarna de bel gaat en ik samen met de rest naar de eerste les wandel.

Op de gang kom ik Carlo tegen, die me in een mengeling van boosheid en zieligheid aankijkt. Vragend kijk ik hem aan, maar hij wend zijn blik af en loopt straal langs me heen. Ik haal verbaasd mijn schouders op en loop verder naar bezweringen, mijn laatste les van vandaag. Banning staat te wachten voor de deur en knikt vriendelijk. Snel ga ik naast Simon en Hermelien zitten en luister aandachtig naar de les.
'Ik heb gehoord dat je met Olivier naar het bal gaat.' Fluisterd Parvati van achter me. Ik draai me om en glimlach. 'Ja, klopt.'
'Waarom? Hebben jullie stiekem wat?'
'Nee. We gaan gewoon als vrienden.' Zeg ik blij. Parvati begint druk te praten met Belinda en negeert me verder. Hermelien rolt met haar ogen en Simon kijkt me sip aan. 'Wat?" Vraag ik hem geïrriteerd. Eerst Draco, toen Carlo en nu Simon die me zielig aankijkt. Simon haalt zijn schouders op en richt zich op het bezweringenboek dat voor hem ligt. Gelukkig duurt het niet lang voor de bel gaat en als het eindelijk zover is trek ik Hermelien omhoog aan haar arm en sleep haar het lokaal uit. Tijd om te shoppen.


Reacties:

1 2

shania13
shania13 zei op 15 okt 2012 - 15:06:
Amazing story
Im serious
Please een meding s er weer een hoofdstukje bij is?

Grx


Rebella
Rebella zei op 6 maart 2012 - 22:16:
he, jammer, het gaat niet verder...
Ik hoop dat dit niet het einde is, en dat je snel weer verder gaat want het is echt te gek!
je schrijft leuk, en ik heb 9/10 een glimlach van oor tot oor......
xx
snel verder dus! let me know!


KellyStyles
KellyStyles zei op 20 feb 2012 - 17:37:
Dit verhaal is echt te gek
Ben het sinds ik een account hier heb gaan lezen, echt supermooi! ;D


xxxx


Hargbloem
Hargbloem zei op 29 jan 2012 - 10:54:
....
Ik heb dit nog niet gelezen? Ben ik zo stom? *facepalm*
Like, I'm team Draco ....volgens mij ben ik nog steeds de enige die dat is, but I don't care :3

Dudé, je moet snel verder! Ik hou van dit verhaaaaaaaallll!
xxxx


Arlandria
Arlandria zei op 17 jan 2012 - 15:30:
Wow ik ben precies in eeuwen niet meer op Fanfic geweest.. maar je moet sowieso verder schrijven met dit verhaal! Ik vind het echt cool!
En ja ik ben ook wel team Carlo hoor :p ben benieuwd wat je nog in petto hebt voor hen allemaal!!!
Goed gedaan!!
xxxx