Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Elena Lupin and the deathly hollows » Shut your mouth

Elena Lupin and the deathly hollows

1 april 2012 - 17:05

850

2

401



Shut your mouth

' Hey George. Deel je die schoonheid ook nog eens met iemand anders? '
Verbaast keek het tweetal op toen een jongeman met duidelijk buitelandse roots zich bij hen voegde.
' Ook halo, Viktor.' Antwoorde George beleeft maar duidelijk niet opgezet met de zijn komst. ' Ik wist niet eens dat jij hier ook was. Mijn broer moet echt wel vereerd zijn de zoeker van het Bulgaarse zerkbalteam op zjn huwelijk te hebben.'
' Hou op George. Waarom doen mensen toch altijd zo net omdat ik in het Bulgaarse Zwerkbal team zit?' Mompelde hij oprecht verwonderd.
En toen viel zijn blik op Elena 's hand verstrengeld in die van George.
' En wat heb je er eigenlijk aan als alle leuke meisjes toch al bezet zijn?'
'Heb je weer achter mijn zus aan gezeten?' Lachte George plagend. ' Of heeft Hermelien geen oog meer voor jou nu mijn broer haar net niet betoverd heeft?'
' Lach er maar even mee. ' Bromde de jongen duidelijk geïreteerd.
George probeerde de jongen verder te negren maar Elena kon het toch niet laten om er even over verder te gaan.
' Jullie hebben zo te zien bekende vrienden. De zoeker van het Bulgaarse zwerkbal team dan nog.'
' Je moet er niet te veel achter zoeken. Op het toverschooltoernooi was hij de kampioen van Kammfles. Fleur was toen de kampioen van Beauxbatons dus moesten ze hem wel uitnodigen...En waarom lach jij zo?'
' Je bent jaloers op zijn verschijning is het niet?'
Toen hij dit ontkende leek hij oprecht te zijn maar ze zag gewoon aan zijn gezicht dat hij het bij het rechte einde had.


Lachend sloeg Elena haar broer Garreth gade terwijl die in een diep gesprek was verwikkled met Luna 's vader. Elena 's eerste indruk van de man was dat zijn uiterlijk en karakter evenwaardig was aan dat van zijn dochter. Warrig en exentrieck.
Maar een ding was wel duidelijk, als het om zijn dochter ging was hij dood serieus en hij was duidelijk niet van plan om het Garreth gemakkelijk te maken.
Haar geamuseerde humeur verdween echter snel toen die idiote Kruml.
'Wie is die grijsaard daar?' Vroeg hij op een zodanig grove toon dat Elena haar woede amper kon verbergen.
'Waarom? Heb je soms een probleem met hem?'
'Probleem? Als dit geen feest geweest was zou ik meteen met hem beginnen dueleeren. Hoe durf die kerel met dat medalion te verschijnen?'
Verbaast keek Elena naar de hals van de man, ze had nog niet eens opgemerkt dat hij een medalion droeg en nu ze er beter naar keek vond ze dat het teken haar bekend voorkwam. Maar ze begreep nog steeds niet waarom Kruml er zo kwaad over was.
'Ken je het dan niet? Dat is het teken van Gellert Grindewalt.' Verklaarde hij op duistere toon.
'Gellert...?Ben je zeker?'
'Ik heb dat vervloekte teken zo vaak op de muren van mijn school gezien dat ik het van mijlen ver zou herkennen. Je kan je niet voorstellen wat voor efect deed heeft op nabestaanden van zijn slachtoffers heeft. Als er nu eentje hier zou rondlopen.'
'Je kan hem natuurlijk eerst eens vragen of hij de betekenis van dat symbool überhaupt kent.Voor je hem meteen aanvalt.'
'Welke tovenaar kent dat teken nu niet? Nee, wie dit doelbewust draagt kan je gewoon niet vertrouwen.'
'Mag ik dan eigenlijk eens vragen waarom je mij al de hele avond probeert te versieren?'
Verbaast keek de man haar aan.
'Wat mag dat met dit alles te maken hebben?'
'Wel ten eerste kende ook ik de betekenis van dat symbool niet, en het behoorde nog wel aan mijn eigen grootvader toe dus wat maakt mij beter dan die goede man daar?'
De uitdrukking op de man zijn gezicht was gewoon onbetaalbaar toen de betekenis van haar woorden tot hem doordrong.
'Je...Grootvader?'
'Mijn grootvader,ja.Dus voor je nog eens iemand te lijf wil gaan zorg er dan eerst voor dat je zeker bent van je stuk en anders hou je maar mooi je mond is dat goed begrepen?'
'Problemen?' Vroeg Garreth die hun discusie in de gaten gekregen had.
Luna 's vader stond vlak achter hem en Elena zag dat Victor het plots benauwd kreeg.
'Nee hoor.Heb jij een probleem,Victor?' Vroeg ze op een poeslieve toon.
'Ik...Nee, hoor. Alles is in orde.'Mompelde hij en droop snel af.
Ze voelde Garreth 's ogen in haar rug branden maar toen ze zich naar hem om draaide hief hij bezwerend zijn hand op.
'Ik wil het niet weten.'
'Goed, ik had toch niet de intensie om iets te vertellen. Maar hoe ging het nu met jullie gesprekje?'
'Jouw broer lijkt me een fijne jongen.' Antwoorde meneer Leeflang in haar plaats.'Alleen zou hij eens wat meer mijn tijdschrift moeten lezen. Dat hij niet eens weet wat een mergel is, nou dat is echt zonde.'
Elena stond op het punt een geamuseerde opmerking te maken maar werd onderbroken door een geschrokken gegil.
Toen het groepje zich omdraaide zagen ze in het midden van de tent een patronus staan, het was een lynks en Elena herkende hem als die van Romeo Wolkenveld.
Het dier opende tot haar verbazing zijn mond en de zware stem van Romeo weerklonk door de tent.
'Kijk uit. Het ministerie is gevallen en Schobbejack is dood. Dooddoeners overal. Kijk uit!'


Reacties:


Rebella
Rebella zei op 7 maart 2012 - 20:04:
Pfoei, Vicky heeft het ook niet makkelijk zeg! Naja, in ieder geval, weet ik zeker dat Xenofilus, Garreth wel mag!
Snel verder?

Laat me weten!


sabiiraaah
sabiiraaah zei op 30 jan 2012 - 22:47:
Geweldig! Arme garreth! Hoop dat die levend uit het gesprek komt!
Gauw verder please!