Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » So close but still so far apart.. - A Hogwarts Story. » Chapter 2: The Letter.

So close but still so far apart.. - A Hogwarts Story.

11 jan 2012 - 19:49

692

1

232



Chapter 2: The Letter.

P.O.V. = Ricardo

Ik liep langzaam de trap af totdat ik beneden tegenover mijn zus stond, die mijn brief in mijn handen drukte en met de rest nog in haar hand naar de keuken liep, waar pap met een kop koffie aan zijn mond de krant aan het lezen was. Net voordat hij een slok van zijn koffie nam hoorde ik hem nog net iets mompelen als
'Er gebeurt ook nooit iets in die dreuzelwereld hè?'
'Hee pap, hier is je post.' zei Lucy, terwijl ze het naast hem op tafel gooide. We gingen allebei aan weerkanten van onze vader zitten en toen hij opkeek en zag dat wij allebei een beetje geel-achtige brief met een rode stempel vast hadden stond hij op.
'Jongens, mag ik die brieven eens zien?' vroeg hij aan ons beiden. We gaven allebei onze brieven aan en toen hij op allebei de brieven het adres had gelezen keek hij ons ernstig aan.
'Jongens, er is iets wat ik jullie nog niet heb verteld...' zei hij, terwijl hij weer ging zitten en de brieven voor onze neus op tafel legde.
'Jullie zullen dit eerst vast niet geloven, niemand zou het geloven, maar jullie moeten realiseren dat het echt waar is.'
'Wat is het dan?' vroeg ik nieuwsgierig.
'Jullie zijn tovenaars.' zei hij langzaam, terwijl hij zijn handen gevouwen voor zich op tafel legde.
'Ja, en ik ben de koningin' zei Lucy spottend.
'Dit bedoelde ik dus...' zei vader zuchtend terwijl hij iets uit de bunnenkant van zijn jas haalde wat leek op een tak van 30 centimeter.
'Ik zal het jullie laten zien, wat zouden jullie willen zien?' vroeg hij aan ons. 'Kun je dingen ook fiksen met zo'n toverstok?' vroeg ik. 'Jazeker' zei vader, 'wat zou je willen dat ik maak?' vroeg hij.
'De oude vaas van oma, die heb ik altijd al eens om willen gooien' zei ik terwijl ik grijnsde. Ik liep naar het kleine kastje waar de vaas op stond en sloeg het zo met één tik van het kastje af. 'Oeps!' riep ik terwijl ik even grinnikte. Vader richtte het stokje op de kapotte vaas die nu in duizend stukjes in de woonkamer lat en zei rustig maar luid 'Reparo'. De stukjes vaas begonnen te zweven en het leek alsof ze vanzelf opeens weer aan elkaar plakte. Toen de vaas weer heel was pakte ik hem op van de grond en zette ik hem weer op het tafeltje.
'Wow' zei ik na afloop, als teken dat ik nogal in shock was.
'Geloof je me nu, Lucy?' vroeg vader, maar Lucy kon geen woord uitbrengen en knikte alleen maar zacht. 'Dat dacht ik al' zei vader, met een kleine grijns op zijn gezicht, 'dan mogen jullie nu de brieven open maken' zei hij erachteraan. Ik ging weer zitten en maakte mijn brief langzaam open, ik vouwde het wat gelige papier uit en begon te lezen wat erin stond.

Joseph Ricardo Drake Haglesbury
Eerste verdiping, tweede kamer rechts
Het witte huis aan King Edward Street
Oxford

Ik maakte hem open en las de rest:

ZWEINSTEINS HOGESCHOOL VOOR HEKSERIJ & HOCUS-POCUS
Hoofd: Minerva Anderling

Geachte Meneer Haglesbury,
Het doet me een genoegen u te kunnen mededelen dat u in aanmerking komt voor zweinsteins hogeschool voor hekserij en Hocus-Pocus. Bijgaand treft u een lijst aan van schoolboeken en andere benodighdheden.
Het schooljaar begint op 1 september.
Gelieve vóór 31 juli per uil te reageren.
Hoogachtend,
Filius Banning,
Assistent-Schoolhoofd
__________________________________________________________________


ZWEINSTEINS HOGESCHOOL VOOR HEKSERIJ & HOCUS-POCUS


UNIFORM
eerstejaars studenten hebben nodig:
1. drie effen werkgewaden (zwart)
2. Eén effen puntmuts (zwart) voor schooltijd
3. Eén paar beschermende handschoenen (drakenhuid of soortgelijk)
4. Eén wintermantel (zwart met zilveren speld)
N.B.: Alle kledingstukken moeten van naamlabels zijn voorzien.

VERPLICHTE LECTUUR
Alle leerlingen moeten in bezit zijn van de volgende werken:
Het Standaard Spreukenboek (Niveau 1) door Miranda Wiggelaar
De Geschiedenis van de Toverkunst door Mathilda Belladonna
Theoretische Grondslagen der Magie door Adalbert Zwatel
Gedaanteverwisseling: Een Boek Voor Beginners door Emeric Morfo
Duizend Magische Kruiden en Paddestoelen door Philippa Zwam
Magische Brouwsels en Drankjes door Arsenius Grein
Fabeldieren en waar ze te vinden door Newt Scamander
De Zwarte Kunsten: een Handboek voor Zelfbescherming door Quinten Tondel
De Geschiedenis van Zweinstein, Vanaf het Begin door Anton Goldstein

OVERIGE BENODIGDHEDEN
1 Toverstaf
1 Ketel (tin, standaardmaat 2)
1 set glazen of kristallen flesjes
1 telescoop
1 set koperen weegschalen
Leerlingen mogen tevens een uil, kat of rat meenemen.

OUDERS WORDEN ERAAN HERINNERD DAT EERSTEJAARS GEEN EIGEN BEZEMSTELEN MOGEN BEZITTEN.
__________________________________________________________________


Reacties:


Rebella
Rebella zei op 29 jan 2012 - 12:12:
Wauw! Dit klinkt echt goed!!!