Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Naruto » Kaiya » Hoofdstuk 28: Sasuke vs Lee

Kaiya

10 jan 2012 - 22:34

1210

0

320



Hoofdstuk 28: Sasuke vs Lee

We lopen verder en komen in een grote ruimte waar we vroeger altijd trainden. Het ziet er nog hetzelfde uit. ‘Hey jij daar met die scherpe ogen!’ roept Lee. Verbaast draaien Naruto en Sasuke om. Ik krijg een rilling over mijn rug en keer me met tegenzin ook om. Lee staat vol zelfvertrouwen naar Sasuke te kijken. ‘Wat moet je?’ vraagt Sasuke afstandelijk. ‘Wil je tegen mij vechten, hier en nu?’ vraagt Lee. ‘tegen jou vechten? Hier en nu?’ ‘Ja.’ Lee gaat al helemaal klaar staan. ‘Jongens, is het niet beter om onze krachten te sparen voor de test? Je weet nooit wat er komen gaat.’ zeg ik, maar Sasuke en Lee negeren me. Er heerst een spanning tussen de twee. ‘Laat maar.’ zucht ik. Ik sleur Naruto mee naar de kant. Naruto begint te mopperen. ‘Ik vindt het ook vervelend dat iedereen Sasuke moet hebben.’ ben ik het met hem eens. ‘Wacht!’ roept Naruto. Ik stop met lopen en kijk hem aan. ‘Ik vecht tegen harige wenkbrauw.’ zegt hij. Ik begin te lachen. ‘Jij krijgt je kans nog wel.’ zeg ik, maar Naruto schiet weg. Hij stormt op Lee af. ‘Oké, wat jij wil dan.’ roep ik hem na. Lee gaat alleen ietsje naar voren en stoot met zijn vingers Naruto weg. Lee heeft een behoorlijke chakra in zijn arm. Naruto vangt zijn val op door zijn handen op de vloer te zetten en hij valt Lee nu met zijn voet aan. Lee ontwijkt en schopt Naruto omver. Als een tolletje knalt Naruto tegen de muur. ‘Ik had je gewaarschuwd, muurbloempje.’ zucht ik. ‘Oké, ik accepteer.’ zegt Sasuke. Ik kijk naar de klok. Het is nog lang geen drie uur. Sasuke stormt op Lee af. Sasuke stoot uit, maar Lee s zo snel dat Sasuke eigenlijk in de lucht stoot. Lee verschijnt in een flits boven Sasuke en probeert hem te schoppen, maar Sasuke ontwijkt het. Lee doet weer hetzelfde, maar dit keer op de grond. Sasuke probeert zijn gezicht te beschermen. Middenin Lee’s aanval maakt Lee een teken met zijn hand en gaat daarmee zo door Sasuke’s verdediging. Sasuke beland wel vijf meter verder van ons vandaan en blijft even op de grond liggen. Ik wordt enorm zenuwachtig. De kandidaten zijn wel sterk,zeg. Sasuke is overeind gekomen. Vol zelfvertrouwen kijkt hij naar Lee. Zijn ogen zijn anders dan eerst. Ze zijn rood met komma’s erin. ‘De sharingan.’ zeg ik zachtjes. Sasuke stormt weer op Lee af. Lee wacht en wacht en stoot dan ineens met zijn voet uit naar Sasuke’s kin. Sasuke wordt de lucht in gegooid. Verbaast kijk ik toe. Dat zag ik niet aankomen. In de lucht komt Lee onder Sasuke. Zijn verband gaat van zijn armen. Dan schiet er ineens een windmolentje naar het verband en nagelt het tegen de muur. Ik schrik ervan. Ik zat zo in het gevecht. Een rode schildpad kijkt Lee streng aan. ‘Stop, Lee!’ commandeert hij. Is dit een grapje? Zijn leraar is een schildpad? Lee komt weer op de grond, maar Sasuke heeft daar toch meer moeite mee. Ik zie dat als er niet snel actie ondernomen wordt, Sasuke hard op de grond valt. Ik zucht en ren op hem af. Behendig vang ik hem op. Sasuke heeft er flink de pest in dat hij verslagen is. ‘Lee, die aanval is verboden.’ gaat de schildpad verder. Lee begint zich te verontschuldigen. Sasuke knarst zijn tanden. Die heeft er echt flink de pest erin. ‘Guy-Sensei, neem het over.’ zegt de schildpad. Ik voel me nu niet zo slim omdat ik dacht dat het Lee zijn leraar was. Op de schildpad verschijnt een man hetzelfde gekleed als Lee maar dan met een bodywarmer. Zijn haar zit hetzelfde en hij heeft net zulke dikke wenkbrauwen. Je zou denken dat Lee zijn zoon zou zijn. In een rare houding staat hij op de schildpad. Dan steekt hij zijn duim op en lacht. ‘Dit meen je niet.’ zeg ik verbaast en ik sla een hand op mijn voorhoofd. ‘Wat een sukkel.’ fluistert Naruto net iets te hard. ‘Maak geen grappen over Guy-Sensei!’ roept Lee woest. ‘Laat geen, Lee.’ zegt Guy. Lee kijkt Guy weer aan. Dan geeft Guy ineens een harde stomp tegen Lee aan dat er bloed uit Lee zijn neus stroomt. Helemaal verbouwereerd kijken we naar Lee die tegen de grond knalt. Guy komt naar hem toe en knielt naast hem. ‘Lee, jij…jij.’ begint Guy. ‘Sensei.’ zegt Lee. ‘Ze gaan toch niet doen wat ik denk dat ze gaan doen?’ vraag ik en kijk met grote ogen naar Lee en Guy. Tranen stromen over hun wangen terwijl ze elkaar diep in de ogen aankijken. Dan vliegen ze elkaar in de armen. Ik kijk weg en ik scherm met mijn hand het voor me af. ‘Sensei!’ snikt Lee hard. ‘Lee!’ roept Guy. Sasuke slaat een hand voor zijn hoofd en kijkt ook weg. Ik denk dat ze al klaar zijn en ik haal mijn hand weg, maar ze zijn nog volop bezig met elkaar knuffelen. ‘Volgens mij is het al tijd.’ zeg ik met een zenuwachtig lachje en ik schiet weg. Dit hoef ik niet te zien. Naruto en Sasuke volgen me. ‘Lee, doe 500 keer opdrukken!’ horen we Guy nog roepen. Ik krijg nog een rilling over mijn rug. ‘Hey!’ horen we Guy roepen. Voorzichtig keren we ons om. ‘Jullie zijn toch de leerlingen van Kakashi?’ We knikken zonder een woord te zeggen. ‘Hoe gaat het met hem?’ ‘Goed, denk ik.’ antwoord ik. Laat ons alsjeblieft gaan! ‘Hoe kent u hem?’ vraagt Sasuke. Guy glimlacht. ‘Mensen hier noemen ons ‘eeuwige rivalen.’’ legt Guy uit. ‘Dat klink nep.’ zegt Naruto. Lee wordt weer boos. ‘Het is echt zo!’ roept hij. Ik knik. ‘Ja, het zal wel, maar wij gaan. Toch jongens?’ vraag ik. Ik hoop dat ze snappen dat ik daarmee bedoel of we echt weg kunnen. Sasuke en Naruto knikken en we lopen weg. Als we bovenaan de trap zijn verschijnt Guy ineens voor ons. Ik val bijna naar achteren van schrik. ‘De stand staat 50-49.’ Ik zet voorzichtig een stap naar achteren. Die vent is gek! ‘Ik wilde dit even kwijt. Ik ben namelijk sterker dan Kakashi.’ en weer die glimlach van hem. Ik glimlach nep terug. ‘Leuk, maar we moeten echt gaan.’ zeg ik. Gelukkig gaat hij aan de kant. Ik begin steeds sneller te lopen. Weg van die gekken.

We staan voor lokaal 303. Kakashi stond ons al op te wachten. ‘Jullie kunnen je nu officieel inschrijven voor de chuunin examens, maar er is geen weg terug meer.’ Ik wordt helemaal zenuwachtig. Kakashi, laat ons er gewoon door! ‘Deze examens worden in groepen van drie gedaan. Dat betekend dat jullie drieën het zelf uit moeten zoeken, zonder mij.’ Ik had daar al op gerekend. ‘Jullie zijn uit jullie eigen wil gekomen.’ zegt Kakashi en glimlacht. ‘Ik ben trots op jullie.’ Ik krijg weer verse moed van de peptalk. Kakashi gaat aan de kant en we kunnen de deuren opendoen. ‘Succes.’ zegt hij. Sasuke doet de deuren open en dan sluiten ze achter ons. De moed zakt me gelijk weer in de schoenen als ik alle boze gezichten zie van de ninja’s die ook meedoen. Mijn ogen schieten van blik naar blik. Het zijn er zo veel! Ik slik. Help.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.