Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » What the hell happend to me (afgerond) » Hoofdstuk 4: Fighting for evrything

What the hell happend to me (afgerond)

5 maart 2012 - 11:40

1925

1

399



Hoofdstuk 4: Fighting for evrything

Na het weekend wat van mij wel een heel stuk langer had mogen duren dan 2 dagen en veel te snel voorbij ging voor mijn idee kon ik tegelijkertijd ook niet wachten tot ik weer op Zweinstein was. Perkamentus kwam me zoals gewoonlijk weer ophalen en ik werd weer naar Zweinstein gebracht. Perkamentus liet me zoals hij had beloof me mijn eigen gang gaan. Dit keer besloot ik om bij Hagrid langs te gaan. Hagrid was een goeie vriend van Harry, Ron en Hermelien en hij was een lid van de Orde en de jachtopziener van Zweinstein. Iets waar hij nog steeds heel trots op was wist ik. Ik glimlachte terwijl ik samen met Harry, Ron en Hermelien over het gazon liep en naar Hagrids huisje aan het rand van het Verboden Bos dat inmiddels niet meer zo veel verboden was voor Harry, Ron en Hermelien. 'Wat is dat voor een happy smile?' vroeg Hermelien onder de indruk en nieuwsgierig. Harry en Ron keken me ook aan. 'Het is een smile dat zegt dat bij dit onderwerp geen jongens in de buurt horen te zijn', zei ik en duidelijke kon ik het niet maken. Harry en Ron grinnikte en die konden al raden wat er in het weekend gebeurd was tussen mij en Sirius. Hermelien glimlachte gretig. 'En?' vroeg ze. 'Het was geweldig, hij had allemaal kaarsen romantisch neergezet overal. Ik vroeg me af of het wel brandveilig was hihi, maar ik liet me helemaal gaan. Het was de beste slapeloze nacht die ik ooit heb gehad in mijn hele leven', zei ik. Hermelien glimlachte en Harry en Ron deden net alsof ze het Verboden Bos aan het bestuderen waren, ze waren er al lang achter gekomen wat het onderwerp hier was en dat dat niet voor hen bestemd was. 'Heej guys wacht op mij!' riep een bekende stem. 'Ginny', zei ik en ik omhelsde haar. 'Heej Ginny hoe is het met je?' vroeg ik. 'Prima ik hoor net dat jou weekend wel geslaagd is nietwaar', zei Ginny grijzend. 'Sorry ik kan liplezen weet je, ik heb mezelf erop getraind', zei Ginny. 'Wauw, kan je het mij ook leren?' vroeg ik. Altijd handig. 'Sorry dat moet je zelf leren, ik weet niet of een cursus van mij je er nou mee gaat helpen', zei Ginny glimlachend. 'Jammer', zei ik en we klopte op de houten deur van Hagrids huisje. 'Kom d'r in, ik hoorde jullie al in de verte aankomen. Ha Melina, leuk dat je even langs wipt', zei Hagrid. Hagrids lange zwarte baard vol met klitten zag eruit alsof het wel een wasbeurt kon gebruiken. Maar ik vond het gewoon een heel gezellig huisje eigenlijk. De kooien die werden beschreven in J.K Rowlings Harry Potter versie waren er ook daadwerkelijk, alles was exact zo hetzelfde. Het parallelle universum waarin ik me bevindt is zo veel leuker dan wat het echte leven van mij zou moeten zijn, bedacht ik me. Hagrid schonk thee in, maar als er een ding had ik van J.K Rowling geleerd had was het dat ik geen thee moest drinken wat Hagrid gemaakt had. Dus ik deed alsof ik kleine slokjes nam, maar in werkelijkheid trok ik een het-is-niet-te-zuipen-gezicht. Het was erg gezellig. Hagrid was heel erg geinteresseerd in wat ik deed voor Perkamentus. Hij kende mij al wel vanwegde de Orde, maar dat maakte hem niet minder geinteresseerd. Ik gooide de rest van de thee in de dichtsbijzijnde plantebak toen Hagrid de andere kant op keek. Maar hij ging er vanuit dat de thee lekker was en schonk snel nog eenkopje in. Oh my god, hell, dacht ik. Harry die grinnikte zachtjes. Hagrid die hoorde kennelijk niets dus ik grijnsde terug met hetzelfde het-is-niet-te-zuipen-die-thee-gezicht. Ik schoot plotseling in de lach, ik kon het niet helpen. Harry die lach ook in een deuk. Hagrid die keek ons aan alsof we gek geworden waren en Ron en Hermelien begrepen er niks van. 'Wat is er?' vroeg Hagrid. 'Niks, ik eh'... lachte ik nog steeds. Ik hikte van de lach en dat maakte Harry nog meer aan het lachen. Ginny trok een ik-begrij-er-niks-van-gezicht. Ik moest daardoor nog harder lachen. Ik mikte per ongeluk de thee om. 'Een geluk bij een ongeluk', gierde Harry. Ik moest nog harder lachen. 'Sorry Hagrid ik zorg dat het wordt opgeruimd', zei ik en ik hield mijn handen boven het water en liet het verdampen met mijn vuurkrachten. Het was onmiddellijk weg. Hagrid keek er met grote ogen naar. 'Beheers jij de elementen zonder je toverstok?' vroeg hij vol ontzag. Ik knikte. 'Jep, ik heb water en vuur onder de knie. Lucht komt denk ik ook nog wel snel', zei ik. 'Wauw', zei Ron vol ontzag. Hij had het nog niet geweten. Mijn lachbui was over en ik ging over op sirieuze zaken. Ik meende nog steeds gechiegel te horen. 'Hoe is het eigenlijk tussen jou en Dolleman, hij leek altijd nogal achterdochtig over jou komst dat zo plotseling kwam. 'Hij had ook over je gedroomd weet je en dan niet in een foute manier, maar de voorspelling manier', zei Hagrid. 'Grapjas', zei ik nog een beetje nalachend. Mijn giechelbui kwam er weer aan. Ik slikte het in en probeerde sirieus te zijn. 'Dolleman lijkt bij te draaien, maar ik heb niet zoveel contact met hem. Misschien zou dat wel moeten', zei ik. 'Ja Dwaaloog heeft veel contacten', zei Hagrid. Het begon te waaien. 'Er komt een storm aan', zei Hagrid. 'Zet je maar schrap als het zover is'. Ik zuchtte. 'Ik heb geloof ik nog een hele hoop te doen, ik moet de wereld redden, jullie kunnen blijven, maar ik moet nog wat dingen proberen voor te bereiden om eens wat levens te redden. Mezelf nuttig maken weet je', zei ik. 'Ik ga met je mee', zei Ginny. 'Ik ook', zei Hermelien. 'Wij blijven nog even', zei Harry. Ron die kreeg een schop onder de tafel van Harry, iets wat wederom niet werd gezien door Hagrid. Zodra ik buiten was vroegen Ginny en Hermelien meteen wat er met me aan de hand was. 'Harry en ik begrepen elkaar. De thee was niet te zuipen', zei ik nog een beetje nahikkend van de lach. 'Oh, daar lachte jullie om, ik begreep er al niks van', zei Ginny. 'Wat ga je nu doen?' vroeg Hermelien. 'Ik ga naar mijn kamer en ik ga mijn laptop pakken. Ik weet niet, willen jullie mee, ik weet alleen niet of Perkamentus het goed vind', zei ik. 'Wij wachten wel voor de Waterspuwer', zei Hermelien. 'Oke prima, dan ga ik even vooruit rennen', zei ik. 'Wij proberen je bij te houden', zei Hermlien die een vreselijk slechte conditie had. Ik glimlachte. Ik vond het fijn dat ik eindelijk goede vriendinnen had. Iets wat ik ook nog nooit had gehad toen ik nog thuis woonde. Ik moest hoognodig iets nuttigs doen op dit moment. Iets waardoor iedereen trots op me zou zijn. Nou waren de meeste dat al en dat terwijl ik nog helemaal niks heb gedaan en ik moest iets doen. Ik pakte mijn laptop razendsnel. 'Heej dat was snel', zei Perkamentus. 'Ik ben alweer weg. Succes met de zaken', zei ik. 'Dankjewel succes met wat je ook gaat doen', zei Perkamentus. 'Een manier vinden om mensen te redden zei ik. 'Nog meer succes dan', zei Perkamentus. 'Dankuwel professor Perkamentus'. Ik rende weer terug naar Hermelien en Ginny die ongeduldig stonden te wachten op wat ik uberhoubt van plan was. We gingen naar buiten om lekker in het zonnetje te zitten. 'Wat ben je van plan?' vroeg Hermelien nieuwgierig kijkend naar de laptop. 'Contact zoeken met Maffiaboss', zei ik. 'Wie is dat nou weer', zei Ginny. 'Hij weet heel veel juridische dingen en ik hoop dat hij wat nieuws voor me heeft. We hebben afgesproken om 3 uur', zei ik. 'Aha', zei Ginny. 'Het is niet wat je denkt hoor, het is puur zakelijk. Ik ben met Sirius remember', zei ik. 'Dat vroeg ik ook niet, maar ik ben natuurlijk wel nieuwsgierig', zei Ginny. Ik opende mijn laptop en geluk bij geluk was Maffiaboss online meteen.

Maffiaboss says:
Heej ik heb je wat informatie gestuurd ik hoop dat het is waarop je gehoopt had, ben je op Zweinstein???? Hoe is het daar, ik heb online gekeken of er nog meer mensen in een parallel universum zijn geweest en het zijn er meer dan ik dacht, meestal zijn de mensen die zijn teruggekeerd labiel geworden en geloven de mensen diegene niet. Maar ik geloof je wel. Doe je ze de groetjes, alsjeblieft????

SmileyMelina says:
Of course doe ik dat, ik zit nu naast Ginny en Hermelien en het is erg gezellig. Ik moet de groetjes doen van allebei.

Maffiaboss says:
Zeg maar dat ik graag een triootje zou willen, haha.

SmileyMelina says:
Ze zijn allebei heel erg geinteresseerd (says sarcastisch of course). Heej bedankt voor je juridisch advies heb je misschien ook een plan om mijn grote liefde Sirius te redden. Je weet wel een strickt plan. Ik kom er namelijk niet uit. Cornelis Droebel is altijd nog steeds niet eens met de Orde en hij bedreigd ons alleen maar, ik weet dat hij in het verhaal dood gaat, maar hij is mijn eerste en ware liefde. Ik kan hem toch niet gewoon dood laten gaan!!!

Maffiaboss says:
Natuurlijk kan dat niet, ik zou ook kijken of ik daaruit wat kan opmaken, maar ik zit in een ander demensie of universum of zoiets dus ik weet niet of ik vanaf hier iets nuttigs kan doen, anyway ik vind het wel heel leuk dat ik nou ook kan communiceren met jou in een andere demensie.

SmileyMelina says:
I bet you can. Maar ik vind het zelf ook leuk en ik heb nog nooit zoveel vrienden gehad. Het blijkt dat ik de uitverkorene ben. Er is lang geleden een voorspelling over mij gedaan dat ik zou komen. Professor Zwamdrift heeft me natuurlijk al zien aankomen. Het is verder hier heel gezellig bij de Orde en sirieus, want ik kan dus de verhaallijn veranderen, kan jij misschien contact zoeken met niemand minder dan J.K Rowling en vragen hoe zij tegenover een parallel universum staat.

Maffiaboss says:
Ja hoor, ik klop zo bij haar aan bij de deur, forget it babe, ik doe mijn best geloof me, maar ik denk dat dit een long shot is en het niet gaat lukken.

SmileyMelina says:
Oke ik ben in elk geval blij dat je het gaat proberen ik ga nu jou juridische zoekopdracht eens even goed lezen en bekijken. Heel erg bedankt voor de moeite.

Maffiaboss says:
Natuurlijk geen probleem, volgende week zelfde tijd zelfde zender haha.

SmileyMelina says:
Natuurlijk geen probleem natuurlijk gezellig.

Maffiaboss says:
By.

SmileyMelina says:
By to.

'Dat was cool', zei Ginny. 'Ja dat was zeker cool', ik had uberhoubt er geen weet van dat je ook bereik kon hebben van een ander universum. 'Ik ben alleen maar blij hoor, daar niet van', zei ik. 'Dat kan ik me voorstellen, kan je geen contact opzoeken met je ouders???' vroeg Hermelien. 'Ik wil dat niet, no matter what, zij zijn voorgoed uit mijn leven. Ze hebben er alles voor gedaan om mijn leven zuur te maken en bitter en mijn broertje al helemaal niet. Dus nee ik ga geen contact met ze zoeken als ik het helemaal niet wil. Ik blijf gewoon in dit universum voor altijd hoop ik. Als ik de kans krijg om terug te gaan dan neem ik die niet', zei ik. 'Dat willen we ook helemaal niet, we mogen je graag', zei Hermelien. 'Gelukkig maar. Maar nu moeten we levens zien te redden. Vechten voor het leven van je geliefde en vrienden', zei Hermelien. 'Inderdaad, Fighting for evrything'...


Reacties:


Rebella
Rebella zei op 7 maart 2012 - 21:07:
Jeeh! Friendsforever!