Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » What the hell happend to me (afgerond) » Hoofdstuk 10: Creatures of the night

What the hell happend to me (afgerond)

5 maart 2012 - 11:41

1553

1

391



Hoofdstuk 10: Creatures of the night

Ik kreeg inderdaad mijn baantje bij het Ministerie van Toverkunst. Cornelis Droebel stond erop dat ze me aannamen als schouwer level 4, dan kon je het meest. Ik vond het briljant. Ik deed eigenlijk bijna niets. Mijn opdrachten waren simpel en discreet en ik was in de middag vanaf half 1 was ik altijd vrij en toch verdiende ik meer dan de meeste schouwers die dit trouwens allemaal oneerlijk vonden. Rufus Schobbejak, de nieuwe minister die scheen mij wel te mogen en gaf me na verloop van tijd salarisverhoging. Hij smeekte me om meer te werken, maar dat ging naar mijn idee echt niet aangezien ik ook gewoon mijn rust wilde. Sirius die zocht gewoon dreuzelwerk, hij had zijn cv vervalst en gezegd dat hij van alles kon in de administratie. Hij ging ook alleen maar in de ochtend werken zodat we de tijd voor z'n tweeën hadden in de middag. Hij vond het nog steeds niet erg leuk om te gaan werken, maar het moest wel anders kwamen we te kort. Die avond hadden we besloten om naar de Broadways meest succesvolste musical te gaan Wicked. Ik kleedde me leuk aan. Ik had een rode jurk aangedaan. Kennelijk waren wij genodigde. Tenminste dat was wat Perkamentus had geregeld. Ik was er ook redelijk verbaasd over, maar ik vond het wel geweldig. Er waren nog wat bekende tovenaars van een een of andere band, maar dat deed me niet zoveel. Ik wilde alleen maar even de cast ontmoeten als het kon en ze succes wensen. Dat kon ik en ik vond het geweldig en iedereen van de cast kende mij natuurlijk van het meisje van de voorspelling, iets wat me niet irriteerde, maar iets wat ik juist leuk vond. Vaak werd ik aangesproken op straat als ik door Londen liep en dan voornamelijk op Oxford Street, maar dat vond ik ook leuk. Soms niet, maar vaak genoeg wel en ik zou zo weer een poging doen om de wereld te redden, maar in dit geval vond ik het gewoon erg leuk om een echte musicalcast te ontmoeten. Glinda van Wicked was er ook flink aanwezig. Niet dat ik dat erg vond of zo, ik vond het heel gezellig en Sirius die scheen het ook erg leuk te vinden tot mijn vreugde. Ik mocht Defying Gravity in de kleedkamer zingen samen met Glinda en het klonk verrassend goed. Ze vroegen zelfs of ik misschien auditie wilde doen voor een rol, maar aangezien ik net een baantje had bij het Ministerie van Toverkunst zou dat een beetje moeilijk gaan. Ik kon moeilijk tegen Droebel zeggen dat ik het nu al na een dag gehad had en dat terwijl ik maar halve dagen werkte. Maar ik zou het wel heel graag willen. Sirius vond het ook een beter baantje dan bij het Ministerie voor Toverkunst zeker omdat we al 2 spionnen hadden geplaatst daar. Tops en Alastor Dolleman. En ik had het toch maar aangenomen omdat ik toch gewoon een kans wilde om in een echte Broadway musical te spelen. Ik hoopte maar dat dat dan goed zou uitpakken. Ik had de volgende morgen een auditie en ik was er 's avonds best zenuwachtig over, ik had tenslotte alleen maar muziekles op mijn vorige school gehad en dat was nou niet echt wat je muziekles kon noemen. Maar als de cast van Wicked zegt dat ik goed was, dan zou het wel zo zijn. 'Kalm down baby, het komt wel goed', zei Sirius kalmerend terwijl ik op zijn schoot zat. Ik lag lekker tegen zijn borst aan. 'Sirius'... 'Hmmm', zei Sirius dromend. 'Ik wil toch liever de musicalwereld in', zei ik. 'Je weet dan dat ik volkomen achter je sta he liefje', zei Sirius. Ik knikte en we vielen samen in slaap op deze manier.

Maar vreemd genoeg werd ik wakker door een vreemd geluid dat ik niet kende. Ik stond voorzichtig op en liep naar het raam, ik dacht namelijk dat het daarvandaan kwam. Maar eigenlijk kon dat niet eens vanwege de hoeveelheid beschermingsspreuken. Ik was dus verbaasd dat ik het geluid uberhoubt hoorde. Sirius die draaide zich om. Ik keek naar hem. Hij was mijn alles, mijn leven en mijn lief. Ik had er nul komma geen spijt van dat ik de verhaallijn van Harry Potter had veranderd, maar nu voelde het alsof ik de hoofdrol in van Harry Potter speelde. Het was niet een echt verhaal dat bestond, maar toch, ik voelde me geweldig in deze parallel universum wat nu mijn thuis was. Ik boog me voorzichtig voorover om uit het raam te kijken en toen in een keer zag ik het. Een zwarte wolf, groot zo groot als het hekje van onze voortuin. Ik kon hem zien. Hij was angstaanjagend en groot. Ik had geen idee hoe hij in onze tuin was gekomen. Sirius, zei ik lichtelijk in paniek. Sirius, zei ik en ik schudde hem wakker. 'He, hmm wat is er?' vroeg Sirius slaapdronken. 'Kom eens kijken uit het raam', zei ik. Sirius keek uit het raam, niets, er was niets te zien, geen zwarte wolf meer. 'Wat is er, ik zie niks', zei Sirius slaapdronken. 'Ik ook niet, hij was er net nog', mompelde ik. 'Wie?' vroeg Sirius. 'De wolf, een zwarte wolf was er'. 'Hij is nu natuurlijk weg, ik ben bang Sirius', zei ik. 'No need, maar dat kan toch niet, we hebben overal magische spreuken voor bescherming over het huis gesproken, dat moet genoeg zijn. Die wezens die kunnen hier niet komen', zei Sirius hij klonk in een keer klaarwakker. 'Is het mogelijk dat de beschermende zegel is verbroken, dat iemand het wachtwoord gekraakt heeft?' vroeg ik. 'Het is mogelijk natuurlijk, niets is 100% zeker', zei Sirius. Ik keek nog een keer naar buiten maar ik zag niets, toen deed ik het gordijn weer voor de ramen. 'Ik dacht heel even dat ik gek geworden was', zei ik. 'Nee, ik geloof je', zei Sirius. 'Moeten we dit melden, moet Perkamentus de beschermingsspreuken nog een keertje uitvoeren', zei ik. 'Ik denk het wel, het is wel het beste denk ik. Maar wat ook het beste is is dat we nu naar bed gaan, je hebt je slaap nodig liefje, vooral omdat je morgen auditie doet voor de musical Wicked', zei Sirius met trots in zijn stem. 'I know, sorry dat ik je wakker maakte voor niks', zei ik en ik gaf hem een zoen. 'Hiervoor mag je me altijd wakker maken', zei Sirius. Sirius ging weer in bed liggen. Ik keek nog een keer uit het raam en toen ik niks meer zag ging ik weer met mijn hoofd op Sirius borst liggen. Sirius streelde een beetje door mijn haar. Ik merkte wanneer hij in slaap viel en viel zelf ook in een beetje een onrustige slaap.

Ik kon het niet helpen, maar ik maakte me nog steeds zorgen over de zwarte wolf die ik had gezien de volgende morgen, maar ik was in een goed humeur en dat liet ik niet verpesten door iets wat ik misschien niet eens gezien heb. Die ochtend douchte Sirius en ik samen voor de verandering. Ik was in een giechelbui, omdat hij me telkens in mijn hals zoende. Na mijn auditie zouden we samen iets gaan eten en dan naar Het Nest gaan en hopelijk meteen Perkamentus kunnen spreken. Ik stond in de hal van de auditieruimte. Het was gewoon een podium op Piccadilly Circus. Geweldig, dat was iets wat ik altijd al had willen doen. Sirius die mocht erbij zijn, iets wat heel ongewoon was bij een auditie. Het was hen duidelijk dat ik alleen de 1e voorstelling 's avonds wilde doen en de rest allemaal middagvoorstellingen. Ik vond het voor de rest allemaal prima als ik ergens zou worden ingedeeld. Maar het was duidelijk dat ze hoge verwachtingen van me hadden. Iedereen zat vol ontzag te luisteren toen ik Defying Grafity zong. Zelfs de hoge noot deed ik zuiver. De hele cast kwam kijken. De heks van Wicked hield er mee op en dus hadden ze een nieuwe heks nodig en nooit geschoten is altijd mis. Ik zag Sirius trots kijken. Ik vond het leuk dat hij zo enthousiast was over mijn eventuele nieuwe baan. Ik hoorde het per brief. Ik hoopte maar dat de brief door de magische beveiliging heen ging. Maar dat moeten we maar zien.

Die volgende dag gingen we naar Het Nest. Perkamentus zorgde verder voor de beveiligingsmaatregelen. Iets wat ik heel fijn vond. En toen kreeg ik post, net toen ik op het punt stond om weg te gaan. 'Lees voor, lees voor', zei Sirius enthousiast toen hij het logo zag van Picadilly Circus.

Geachte Melina Zwarts,
Bij deze delen wij u mee dat u de groene heks bent geworden voor de middagvoorstellingen en de avond priemiere. Van harte gefeliciteerd. Wij verwachten u na de Kerstvakantie weer hier op het podium om te repeteren. Nogmaals gefeliciteerd.
Met vriendelijke groet,
Het comité van Wicked.

'Jippie, gefeliciteerd!' zei Sirius en hij omhelsde me. 'Ik voel me hier veel beter bij dan bij het Ministerie van Toverkunst', zei ik juichend. 'Kan ik me iets bij voorstellen, mevrouw Zwarts', zei Sirius lachend en hij zoende me in mijn nek voordat we naar Het Nest gingen. En ik, ik maakte me geen zorgen meer over de zwarte wolf. De wolf van de nacht...


Reacties:


Rebella
Rebella zei op 7 maart 2012 - 21:45:
hoei Wolfje van de nacht...klinkt spannend