Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » harry potter en het 5de element » chapter 1

harry potter en het 5de element

27 jan 2012 - 20:39

1161

4

416



chapter 1

we zijn zo 22jaar achter het gevecht om zwijnstein harry is onder tussen hooft schouwer op het mistery van magie en onze trouwe vriend ron staat juist onder harry en hermelien heeft haar eigen departement op het mistery het shit en ginny is hooft redacteur sport in de profeet.

harry zat savonds nog wat papier werk te doen in zijn kantoortje op het mistery ron was net terug van een duistere tovenaar op te pakken die een dreuzel zwaar had vervloekt harry keek op en vroeg heb je hem kunnen pakken en zie dat het een oude bekende is ron zucht ja we hebben hem kunnen pakken maar de vervloekingen vlogen om me oren ze hebben scherp spreukers er moeten bij halen maar we hebben hem te pakken.ron vroeg wat doe jij hier nog zo laat?harry zegt heb nog wat papier werk te doen en dan ga ik naar huis want heb wat hooft pijn.het is de laatste tijd weer druk met die duistere tovenaars en heksen of denken zij dat ze duistere tovenaars en heksen zijn.ja harry er zullen er altijd zijn zegde ron je hebt gelijk zij harry.tot morgen zij harry tegen ron ik ga naar huis harry liep naar de hal naar de liften hij was aan het wachten tot de lift verscheen toen een licht flist in zijn hooft net een filmpje zag hij al duistere tovenaars en heksen die zicht verzamelde op een open plek in een bos waar hij jaren geleden was met meneer wemel en de andere wemels en hermelien waren gaan kijken naar het wk zwerkbal.het hiel ook even snel op of als het gekomen was en opeens hoorde hij een stem die van ron harry wat is er gebeurt riep al een paar keer maar je gaf geen antwoord sorry ron was in gedachten verzonken waarschijnlijk laten we samen gaan vroeg ron oke is goed.enkele uren later was harry thuis in het huis van zijn ouder in de halve maan straat in Goderics Eind ze hebben het gerepareert met magie en nu wonen de nieuwe potters er ginny harry james lily en albus potter james zit in zijn 6de jaar albus 5de en lily 4de jaar op zwijnstein harry zat op een stoel aan tafel met een kom uien soep en vroeg aan ginny of er post was ginny zei ja lievert er is post van james albi en lily en wat schrijven ze vroeg harry dat alles goed is met hen en dat ze leuke les hebben en dat ze veel huiswerk moeten maken toen scheerde een grote kerk uil daar het raam harry nam de brief uit de snavel van de uil er stond een zegel van zwijnstein op harry deed de envelop open en las de brief door.


goede avond fam,potter we hadden graag iets gevraagt nu je hooft schouwer bent zou jij aub een dag verweer tegen de zwarte kunsten te doceren voor een dag aan de 4de jaars 5de jaars en de 6de jaars met vriendelijke groeten minerva anderling schoolhooft


ginny keek de brief door en zei de kinderen gaan het leuk vinden als je les komt geven in verweer tegen de zwarte kunsten harry keek naar zijn vrouw lieveling het is druk op kantoor met al die duistere tovenaars en heksen die weer rond lopen. harry zij ginny ze kunnen je toch even missen op kantoor steur een brief naar ron dat die over neemt morgen op kantoor . oke zij harry nam een stuk perkament en en een veer en schreef een brief naar ron en naar zweinstein. de volgende morgen waren ginny en harry aan het ontbijten aan tafel en zich klaar te maken om naar het werk te gaan en naar zwijnstein
harry verdwijnselde en ginny ook met twee kleine knallen verdwenen ze enkele minuten later verscheen harry op zwijnsveld het was er druk het was weekend kinderen van zwijnstein waren er het was voor speciaale les in het weekend dat hij moest komen na het uitje van zwijnsveld.toen hief harry zijn toverstok op en riep ecxpecto patronum een kleine knal verscheen een mooie zilvere hert en die flitste door het volk en verdween uit het zicht enkele minuten kwamen drie kinderen aan lopen james lilly en albie met zakken van winkels van zwijnveld ze stopten bij harry en riepen pa wa doe jij hier ik kom voor jullie speciaale les deze nammiddag james riep ben jij onze docent deze middag we wisten dat we les kregen van een schouwer niet van jou harry glimlachte naar ze kinderen ja ik geef jullie les.lilly was de slimste en riep pap het was toch heel druk op je kantoor ja zij harry maar oom ron neemt het over vandaag.enkele uren later stond harry voor in de grote zal vol 4de 5de en 6de jaars die vol aandacht keken naar hem toen tak een ravenclauwer zijn hand op en harry zij ja stel u vraag de jongen werd een beetje rood in de nek en vroeg is het waar heb jij hij-die-niet-genoemt mag worden gedood met de ontwapening spreuk verslaan harry zij zorgvuldig ja dat is waar er klonk een gefluister door de zaal harry maande ze tot stilte ik heb hier een brief gekregen van proffesor anderling met wat jullie tot nu toe verdedeging spreuken jullie hebben geleert scorpio kom is naar voren wil je scorpio is de zoon van draco malfidus zit in het zelvde jaar als albie.hij ging naar voren en lilly kom je ook even naar voren lilly liep naar voren ik wil jullie even zien deuleren harry hief ze stok op en er verscheen een deule ring in het midden van de zaal lilly en scorpio gingen op hun plaatsen staan scorpio hief ze staf op en riep paralities en lilly reageerde snel en riep protego de vloek van scorpi kletste af op lilly haar schild spreuk naar enkele licht flitsen riep harry stop en ging naar scorpio en fluisterde in zijn oor gebruik deze eens en ging toen naar lilly en fluisterde ook iets in haar oor en klaar af scorpio riep paralietis maxima en en lilly protego maxima en met een kracht knalde de spreuk op haar schild spreuk en er volgde een vuurwerk van de spreuken en een donder van een knal aan geluid iedereen keek naar de twee die in de ring stonden en ze hadden niks maar vonden het prachtig harry riep terug naar jullie plaatsen dat was een voorbeeld van spreuken op volle kracht zo als jullie hier zagen maar we zullen wat meer verdedeging spreuken leren e tegen bezweringen.enkele uren later was de les afgelopen harry nam afscheid van de klas en zijn kinderen en ging terug naar zwijndsveld hij liep op het bad toen hey onverwacht door de ligt zweevde en met een doffe knal neerviel toen hij recht stond zag hij een zwarte gedaante net een dooddoener hij reageert snel en een zilvere krachtige spreuk vuurde hij af met zo kracht dat de haren van harry recht opstaan en de zwarte gedaande werd weg geblazen en toen kreeg harry weer hooft pijn en flitste de zelvde beelden door zijn hooft toen een dag geleden had aan de lift van het mistery en toen verscheen ron die de zwarte gedaante verlamde en arresteerde.


Reacties:


masterkevin
masterkevin zei op 28 jan 2012 - 17:39:
ja had inderdaad beter moeten op letten zal beter kijken .en bedankt voor de comentaar hopelijk word het beter.


masterkevin
masterkevin zei op 28 jan 2012 - 17:20:
Ja begrijp ik ja was een begin zal beter me best doe
n.


Rebella
Rebella zei op 28 jan 2012 - 15:52:
eh, veel typfouten, het plot is leuk! dat wel, Zei Harry met een zucht.
als mensen praten in een verhaal, dan is het zei, zij is een meisje...
of meerdere personen.
ALinea's mogen er ook in
Ik wacht af!


Fur
Fur zei op 28 jan 2012 - 15:46:
Punten. Leestekens. Wí¡í¡r zijn ze? :C