Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » What the hell happend to me (afgerond) » Hoofdstuk 17: Back in town

What the hell happend to me (afgerond)

5 maart 2012 - 11:58

3297

1

284



Hoofdstuk 17: Back in town

De volgende morgen was het groots nieuws dat mijn moeder Marisol had ontvoerd en dat ze weer herenigd was bij haar familie. Iedereen was opgelucht. 'Geen parallel universum dus', zei ik. 'En waarom waren we dan zo bang dat je op onze bruiloft zou verdwijnen en terug zou gaan naar je eigen wereld. Hoewel New York natuurlijk kilometers van ons vandaan is', zei Sirius. 'Als jij je al woedend voelt hoe denk je dan dat ik me voel, mijn moeder zit in Azkaban, omdat ze onze dochter heeft ontvoerd', zei ik verontwaardigd en ik ging naar boven op bed liggen. Marisol die lag al op bed en te slapen en wel. Sirius kwam naar boven. 'Heej het spijt me, ik weet dat het niet makkelijk is om ouders te hebben die in Zwadderich gezeten hebben, mijn familie die zijn ook bloedverraders', zei Sirius een poging tot troosten. 'Ik weet dat je het niet zo bedoelt', zei ik. Sirius zuchtte. 'Ik vind het een beetje moeilijk allemaal', zei ik. 'Dat weet ik', zei Sirius. 'Ik houd van je', zei Sirius. 'Ik ook van jou', zei ik tegen zijn borst aanleunend.

De volgende morgen toen we met z'n allen gingen wandelen waren we lekker aan het uitwaaien op het strand en dat was een heerlijk gevoel. Even de wind door je haren was niet iets slechts. Dat was iets waar je van moest houden. 'Sirius', zei ik toen we samen op het gras zaten dat droog en dor was. 'Wat als mijn moeder inderdaad gelijk heeft en dat Voldemort, sorry Jeweetwel dat die haar komt ophalen en dat ze bij hem aansluit, het zou me niks verbazen weet je', zei ik. 'Dat zou zorgelijk voor ons zijn en dan doen we er alles aan om te voorkomen dat ze zoiets doet', zei Sirius en hij streek over mijn haar. 'Moeten we niet eens terug gaan, we kunnen beter Marisol niet te lang buiten houden met deze kou denk ik', zei ik. 'Is niet erg, is goed voor haar immuunsysteem', zei Sirius lachend en we stonden op en liepen richting ons huis en wat we daar zagen was verschrikkelijk. Ons hele huis was verwoest. Het was afgebrand en alles was opgeblazen. Ik bleef stokstijf staan. Zo was alles nog rozenkleurig en zo is alles weggeblazen, letterlijk. Ik voelde me verdrietig. Alles wat we hebben opebouwd in een klap weg. De tranen liepen over mijn wangen. Het Duistere teken zweefde boven ons huis. Alsof het ons uitlachte en zei "Wij zijn hier eerder, wij hebben jullie ondekt en dit is nog niet alles we hebben nog meer voor jullie impetto". 'We moeten gaan', zei Sirius en hij pakte Marisol en de wandelwagen en mijn hand en we verdwijnselde en verschijnselde voor Grimboudplein 12. Molly en Arthur keken verbaasd. Lupos en Tops waren er ook. 'Wat is er gebeurd?' vroeg Tops. 'Ons huis is opgeblazen en het Duistere teken dat zweefde erboven', zei ik triest. 'Alles is weg, we hebben mazzel dat wij gewoon lekker aan het wandelen waren op het strand en dat ze ons niet gevonden hebben, wie weet wat er dan gebeurd zou zijn, ik moet er niet aan denken', zei Sirius. 'Ik moet er ook niet aan denken en ik moet er ook niet aan denken wat er zou gebeuren als ze wisten dat jullie helemaal niet in het gebouw zitten waar ze dachten dat jullie zaten en dat jullie eigenlijk nog leven', zei Molly. Ze was oprecht bezorgd. 'Nou vergeet het parallel universum dus maar, ik ben gewoon in de gewone wereld', zei ik een poging te lachen, maar niemand en ikzelf ook niet kon er om lachen. Ik vond dat we het toch niet erg getroffen hadden als het om huizen gaat. Grimboudplein 12 was niet echt bewoonde wereld te noemen. De mensen die erin woonden en logeerden waren gezellig, maar het huis zelf was uiterst somber en heel Zwadderichs ingericht. 'Ik krijg die Voldemort nog wel, reken maar', zei ik. 'Ben je er dan nog steeds van overtuigd dat het een parallel universum is?' vroeg Perkamentus. 'Ik heb geen idee wat voor een wereld dit is, maar ik doe er alles aan om Voldemort te verslaan', zei ik vastberaden en Molly nam Marisol van me over en ik ging achter mijn laptop zitten. 'Ik dacht dat die dingen het niet deden hier in de tovenaarswereld', zei Perkamentus verbaasd. 'Zeker wel, ik heb zelfs conacten gehad over de hele wereld. Ik ken iemand, Maffiaboss, zo noemt hij zichzelf en die weet heel veel van juridische zaken af en die kan ontzettend veel, ik weet niet, maar misschien moet ik toch eindelijk actie gaan nemen als ik het verhaal en het plot toch al had veranderd, mocht het nog een parallel universum zijn', zei ik. 'Je hebt gelijk, we gaan er wat aan doen, nu en we doen niets anders voor we het hebben opgelost', zei Sirius. Ik pakte mijn laptop. Ik had geluk Maffiaboss was online. 'Die heeft zeker niks anders te doen he', zei Sirius lachend. 'Nee dat gevoel krijg ik ook steeds meer dat die niets anders te doen heeft', zei ik lachend.

Maffiaboss says: Heej Melintje ben je er weer!! Heb je gemist. Hoe is het in parallel universum???

MelinaSmiley says: Blijkt geen parallel universum te zijn, just real life, ben getrouwd trouwens.

Maffiaboss says: Oh ja, met wie Sirius Zwarts?

MelinaSmiley says: Inderdaad, je hebt het in een keer goed, hij is mijn man goed he, oh en hij zegt dat je niet zo moet slijmen trouwens.

Maffiaboss says: Sorry meneer Zwarts, ik hoorde van MelinaSmiley dat je was vrijgesproken door die eikel van een Droebel, ben je er al achter dat het geen parallel universum is maar real life.

MelinaSmiley says: Had je me dat niet kunnen vertellen toen je me judridisch advies moest geven om Sirius vrij te pleiten?

Maffiaboss says: Nee je moest er zelf achterkomen, het is niet goed om alles zo voor te kouwen, ik help je graag, maar sommige dingen die moeten we allemaal zelf uitzoeken, weet je ik ben ook een tovenaar, dat wist je nog niet he.

MelinaSmiley says: Nee dat wist ik inderdaad niet, maar je kan nu net zo goed Chinees spreken, dat geeft aan mij nog zoveel uitleg en moet ik je nu op je woord geloven??????

Maffiaboss says: Heej, ik heb je wel geholpen hoor, alleen dat wil jij nu nog niet zien! Anyway ik heb nieuws voor je, ik kan bij je op bezoek komen, meet Face To Face you know.

MelinaSmiley says: Don't be, ik ben toch druk en ik heb onderand ook een kindje, Marisol heet ze.

Maffiaboss says: "Teleurgesteld" Ik had je graag willen ontmoeten, maar we kunnen het ook gewoon bij dit contact houden, geen problemen you know.

MelinaSmiley says: Inderdaad, geen problemen, maar ik heb je hulp nodig. Huize Zeester (het huis van Sirius, Marisol en mij) is vernietigd door niemand minder dan Voldemort.

Maffiaboss says: Oh wat erg, is er niks wat er aan gedaan kan worden? Of is het net zo erg beschadigd als het huis van de Potters?

MelinaSmiley says: Misschien nog wel erger, er is helemaal niks van over. We kunnen niet eens Reparo spreuk gebruiken, ik moet er niet aan denken als we niet waren gaan wandelen wat er dan gebeurd zou zijn.

Maffiaboss says: Waarschijnlijk en hopelijk niks, misschien is dit gewoon een message.

MelinaSmiley says: Message taken dan, ik moet er toch niet aan denken als wij in het huis zaten, maar nu heb ik dringend advies nodig van iemand buiten af en laat die iemand nou net jij zijn.

Maffiaboss says: Really, fantastisch, ik ben altijd om te helpen. Ik moet er niet aan denken dat er iets gebeurd met Marisol en met jullie natuurlijk, ik ga snel wat uitzoeken of ik dingen misschien van buitenaf kan opvangen over de verblijfplaats van Voldemort, misschien weet je het nog niet, maar ik ben dubbelspion.

MelinaSmiley says: En dat moet ik geloven, je zegt het zo klakkeloos en zo simpel dat ik het gewoon niet kan geloven, zeker niet omdat je al die tijd ons aan het helpen bent en ik kan niet verkroppen dat je vaak aan de kant van Voldemort staat.

Maffiaboss says: Ik doe alsof, ik speel mijn rol net zo goed als die van, hoe heet die gast ook alweer, Sneep.

MelinaSmiley says: Net zo goed, misschien wel beter zelfs, ik moet er niet aan denken dat er iets gebeurd met Sirius of Marisol, zij zijn mij het meest dierbaar, dus kom alsjeblieft met iets waar ik iets aan heb, en zo snel mogelijk.

Maffiaboss says: Het wordt tijd dat ik weer eens undercover ga. Ik doe het ook voor het Ministerie van Toverkunst weet je, als je er een keertje bent moet je maar vragen naar Maffiaboss, dan kunnen ze je garanderen dat ik daar werk en dat ik on the good side belong.

MelinaSmiley says: Ik geloof je nog steeds niet helemaal, maar wel meer dan op het begin, anyway ik moet weer gaan, ik ga zo hard mogelijk aan het werk en ik moet weer aan het werk, ik doe de musical Wicked weer, misschien kan je een keertje komen kijken naar de musical, gewoon het theater op Piccadilly Circus, ik speel de groene heks, hoofdrol dus (vol trots).

Maffiaboss says: Oh dan zing je dat liedje Defeying Grafity. Supercool, ik zou heel graag willen kijken en ik ga dat zeker doen, ik kan niet wachten tot ik naar Londen kan komen en ik ga dan lekker logeren in Londen en daar blijf ik dan een paar dagen, hier in New York is het ook cool hoor, maar ik vind het wel contact van ver weg hoor, waarom ben jij eigenlijk uit New York weggegaan???

MelinaSmiley says: Om persoonlijke redenen, maar dat leg ik je allemaal nog wel een keertje uit, ik moet eerst informatie hebben over Voldemort, ga jij daarmee aan de slag, misschien zien we elkaar dan toch nog een keertje in real life, maar (dit voegt mijn man eraan toe) geen geflirt meer!

Maffiaboss says: (To your husband) Geen geflirt meer, I promise.

MelinaSmiley says: It happend to be a good day for both of us, see you you later with information.

Maffiaboss says: By.

Ik logde uit en legde het aan Sirius uit wat ik net aan het doen was. 'Chatten', zei Sirius lachend. 'Daar heb je zeker nog nooit van gehoord?'' vroeg ik lachend. 'Nee nog nooit nee', zei Sirius lachend. We brachten Marisol naar boven een poging om haar in slaap te krijgen, ze bleef aan een stuk door huilen, misschien voelde ze wel dat er gevaar op de loer lag. Maar Sirius bleef volhouden dat ze gewoon in een snelle pubertijd zit, iets waar ik nog altijd om moet lachen. En zelf gingen we ook maar slapen. We hadden morgen nog een lange dag voor de boeg, een dag waarin ik geen idee had wat ik ging doen, misschien ging ik wel naar mijn werk, even repetitie voor de musical weer en mezelf weer inwerken, ik wist zeker dat de cast weer blij was om me te zien. En daarna ging ik weer rustig aan in een paar musicals spelen, wel allen middagvoorstellingen, dat was het enige wat ik zou doen, avondvoorstellingen dat betaalde weliswaar beter, maar op deze manier kon ik wel gewoon bij mijn man en kind zijn. En met die gedachten viel ik vredig in slaap...

Ik liep langs het water dat krabbelend stroomde. Ik kon er wel uren blijven staan. Marisol was aan het slapen en Sirius die was ergens heen gegaan waarvan ik niet wist waar, hij zij dat hij nieuwe huizen ging kijken omdat hij niet wilden wonen op Grimboudplein 12. Ik kon het me natuurlijk wel voorstellen, maar het was wel het veiligste huis om in te blijven wonen, in elk geval tot Voldemort verslagen wordt, dan is het het veiligste huis en dat zou het ook altijd blijven. Ik glimlachte en ging zitten in het gras. Ik deed mijn schoenen uit en waadde een beetje in het beekje dat tot mijn enkels kwam. Ik besefte dat ik nog nooit in het water had gestaan ik had nog nooit gezwommen, zelfs schoolzwemmen niet! Dat is ook erg he. Mijn moeder had er nooit de moeite voor genomen om me te leren zwemmen, waarschijnlijk hoopte ze ergens dat ik verdronk als ik erachter kwam dat ik niet kon zwemmen en tegen die tijd dat ik erachter kwam was het al te laat. Ik zuchtte. Het werd hoog tijd dat ik een keer ging zwemmen, misschien hield ik wel heel erg van zwemmen. Misschien was het wel een nieuwe hobby, een hobby waar de kilo's vanaf vlogen. 'Heej is alles oke?' vroeg een bekende stem. Het was Hermelien. 'Wat doe jij hier?' vroeg ik verbaasd. 'Ook hallo', zei Hermelien lachend. Ik klom uit het water en hoopte om niet uit te glijden en dat lukte me. 'Ik hoorde dat je hier was van mevrouw Wemel', zei Hermelien. 'Klopt, moet jij niet op Zweinstein zijn?' vroeg ik verbaasd. 'Ik was bezorgd om je, zodra ik hoorde dat jullie huis was afgebrand door Voldemort moest ik naar je toe komen en van Perkamentus mocht het ik ben net aangekomen met de ViaVia', zei Hermelien. 'Als je Perkamentus nog ziet, bedank hem dan maar namens mij', zei ik en ik omhelsde Hermelien. 'Waar is Ginny?' vroeg ik. 'Die zit in haar examen week, ze wilde wel komen, maar ze kon niet vanwege de examen, ik heb haar moeten tegenhouden, sorry', zei Hermelien vlug. 'Is niet erg, ik ben al heel blij dat jij er bent', zei ik en ik omhelsde Hermelien glimlachte. 'Ik heb gehoord dat je weer een voorstelling van Wicked heb gedaan?' vroeg Hermelien. Ik knikte. 'Het was geweldig om de cast en crew weer te zien en ze waren heel erg benieuwd naar Marisol, ik heb ze beloofd dat ik haar morgen zou meenemen', zei ik. 'Bevalt het leven als moeder een beetje?' vroeg Hermelien. 'Oh ja ik was moeder he', zei ik quasie verbaasd en ik lachte. Hermelien lachte ook. 'Oh dit heb ik gemist zeg, met Sirius is het ook heel gezellig en de chemie is er nog zoals we elkaar ontmoette', zei ik. 'Echt, ik las dat zodra je getrouwd bent, je helemaal niet meer die chemie hebt omdat er dan niks kan gebeuren, geen onverwachte dingen en zeker niet nu je al moeder bent', zei Hermelien. 'Nou geen van allen is waar', zei ik lachend. 'Waar heb je dat gelezen dan?' vroeg ik. 'Ik weet niet meer, een een of ander onzinnig blad dat nergens op slaat', zei Hermelien. 'Nou niet alles geloven wat je hoort of ziet, of in dit geval leest', zei ik lachend. 'Was je van plan om een duik te nemen?' vroeg Hermelien. 'Nee ik heb nog nooit gezwommen', zei ik eerlijk. 'He?' vroeg Hermelien verbaasd. 'Ik denk ergens dat mijn moeder hoopte dat ik daar een keertje zelf achter zou komen en dat het dan te laat is', zei ik. 'Nee dat meen je niet', zei Hermelien. 'Je hebt mijn moeder ook gezien', zei ik. 'Nee ik was er niet bij remember, alleen de volwassenen van de Orde die waren erbij', zei Hermelien. 'Oh ja, sorry ik dacht dat jij er ook bij was, ik was dat even vergeten dan', zei ik. 'Geeft niet, maar ik had wel gehoord dat je moeder helemaal krankzinnig is geworden en dat ze Marisol had ontvoerd', zei Hermelien. 'Ja en ze heeft bekend dat ze vroeger bij Zwadderich zit, blijkt dat ik dus helemaal niet in een parallel universum zit, maar in de gewone wereld', zei ik. 'Wow da's heftig', zei Hermelien glimlachend. 'Heel heftig', zei ik. 'Dus je was een heks zonder dat je het eigenlijk wist, net als Harry en ik alleen dan heb jij het nog later uitgevonden', zei Hermelien. 'Inderdaad, je begrijpt het helemaal', zei ik heftig knikkend. 'En nu zit je een plan te beraden om Voldemort te grazen te nemen, nou ik ga je helpen, hoe dan ook, ik laat niet zomaar toe dat die Voldemort gewoon maar over mijn beste vriendin heel loopt', zei Hermelien. Ik omhelsde Hermelien opnieuw en we gingen samen in het water staan. We lieten het water stromen langs onze enkels en eigenlijk was het wel lekker eventjes en we verdronken niet dus dat was een pluspunt...

Toen we weer naar binnen gingen waren we lekker uitgerust en uitgewaaid, vooral dat laatste was een lekker idee. Ik liep te ijsberen in de huiskamer dat wederom weer vol Doxy's zat, ik dacht dat Fred en George ze wel nodig zouden hebben voor hun testjes van de Tovertweelingstopfopshop. Dat was echt irritant dat gezoem achter de gordijnen. Het liefst zou ik in een keer een massamoord op die beesten plegen, maar dat zou een beetje harteloos zijn. Maar het irriteerde me wel. Ik bedoel maar, mijn gedachtes waren belangrijker dan die stomme Doxy's. Ik had vanaf het begin af aan al een hekel aan Doxy's. Zodra ik over ze las was het al van, "hmmm, leuke beesten die Doxy's (dus niet)". 'Leiden die Doxy's af die achter het gordijn zitten?' vroeg Hermelien mijn gedachtes radend. 'Ja behoorlijk, ik weet nu niet meer waar ik net aan dacht, op de Doxy's na natuurlijk. 'Je hebt een klein probleempje als je Doxy's vermoord, ze kunnen jou ook vermoorden en dan heb je dus een redelijk groot probleem', zei Hermelien. 'Kunnen ze echt zo dodelijk zijn, maar waarom'... begon ik, maar ik zweeg, ik wilde Fred en George niet verradden over hun verzameling Doxy's. Dat zou niet eerlijk zijn. Bovendien ik wilde hun Tovertweelingstopfopshop wel eens zien als het zo ver is. Het zou de enige levendige winkel op de Wegisweg zijn. Ik zuchtte diep en haalde diep adem en toen hoorde ik een keiharde "PING", op mijn computer en dat betekende dat Maffiaboss weer online was, ik had het op die manier ingesteld. Ik sprong letterlijk achter mijn computer.

Maffiaboss says: Ik ben uitgeput, Voldemort heeft me gemarteld, hij vermoedde dat ik dubbelspion was, ik ben vanaf nu gehandicapt, maar ik ben wel ergens achter gekomen.

MelinaSmiley says: Ergens achter gekomen? Wat dan ik ben heel erg benieuwd, tell me.

Maffiaboss says: Donders en Lucius Malfidus die zijn naar jou huis geweest en die hebben duidelijk gefaald, Voldemort die dacht dat ik er bij was en daarom strafte hij mij ook, maar bij nader inzien had hij het toch bij het verkeerde eind, maar hij deed er helemaal niks aan en het kon hem ook niks schelen geloof ik, maar ja dat is de heer van het Duister nietwaar!

MelinaSmiley says: Hoe bedoel je gehandicapt, ik heb oprechte medelijden met je en ik bewonder je dat je het nog steeds doet, het dubbelspion zijn.

Maffiaboss says: Het is moeilijk dubbelspion zijn, maar als je er eenmaal inzit dan kan je er niet meer onderuit, "diepe zucht". Waar ben ik aan begonnen.

MelinaSmiley says: Als het allemaal voorbij is beloof ik je dat je me in real life zou zien.

Maffiaboss says: Oke, dan heb ik wat om me op te verheugen als ik hier heelhuids van terug kom.

MelinaSmiley says: Ik weet zeker dat je hier heelhuids terugkomt, ik duim voor je.

Maffiaboss says: Dankjewel, dat vind ik erg fijn, maar ik heb dus nieuws voor je, Voldemort die gaat op de 20 december Zweinstein aanvallen, er is al een dooddoener op Zweinstein en hij is van plan om er nog veel meer...

MelinaSmiley says: Oh my God, Perkamentus, ik moet hem spreken ik moet hem redden, hij mag niet doodgaan! Hij is de grootste tovenaar van de wereld, de grootste... Ik moet weg, sorry ik weet al waar we zijn, ik moet weg ik moet...

Maffiaboss says: Ik begrijp het, ga snel mensenlevens redden alsjeblieft, Perkamentus die mag niet dood gaan, zie je vast wel weer een keertje.

MelinaSmiley says: Vast wel, zie je.


Reacties:


Rebella
Rebella zei op 12 maart 2012 - 20:56:
actieeeeeeeeeeeeee!