Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Stand Alones » 1. || Knockturn Alley (Oud)

Stand Alones

12 aug 2013 - 2:50

486

6

488



1. || Knockturn Alley (Oud)

Commentaar is welkom. Let niet op spellingfouten.

Het was alweer een week geleden dat we mijn jurk kochten en gelijk daarna op vakantie gingen.
Met mijn handen nochalant in mijn zakken, liep ik achter mijn oma aan. We gingen naar Odius & Oorlof. Mijn lange, blonde haar zat in een strakke knot en ik droeg zwart. Ik dacht dat ze mensen zoals ik wel gewend waren in de Verdonkeremaansteeg, maar blijkbaar zat ik ernaast. Als ik langskwam, deinsden de heksen en tovenaars angstig terug. Starend naar mijn ogen en huid. Ik genoot van de aandacht, ookal was het niet de manier waarí²p ik aandacht zou willen. Ik grijnsde mijn tanden bloot.
We kwamen aan bij Odius & Oorlof. Mijn oma en ik kwamen hier niet vaak en mijn oma zag er nogal vrolijk uit, dus kon ik zien dat Odius dacht dat we verdwaald waren.
'Wat doet u hier mevrouw?' vroeg hij aan mijn oma, terwijl hij achter de kassa vandaan kwam.
'Kunt u hier,' (Mijn oma wees naar mij.) 'iets tegen doen?'
'Oma, dat hoeft echt niet ik -'
'Een vampier, nietwaar? Ik weet het niet. Dan moet ik achter kijken,' onderbrak Odius mij met een flauwe grijns. Ik kon merken dat hij, ondanks zijn kille zelf, best bang voor mij was.
Ik keek mijn oma boos aan. 'Waarom moesten we dan uitgerekend HIER naartoe?' mokte ik. De Verdonkeremaansteeg was niet bepaald een plek waar ik graag was.
'Waarschijnlijk is dit de enige winkel waar ze er iets aan kunnen doen, zonder dat ze je naar het Ministerie brengen om je te laten registreren,' zei mijn oma en ze keek hebberig naar een zilver met blauwe ketting in een van de vitrines. 'Weet je Lily. Ik heb vroeger zelf in Ravenclaw gezeten.'
'Ja, en?' mompelde ik. Dat kon me niet echt veel schelen, op dit moment.
Mijn oma wees naar de ketting. 'Dat zijn precies dezelfde kleuren.'
'Oh,' zei ik onverschillig.
'Lily, wat is er toch met je vandaag?' vroeg mijn oma. Ik kon zien dat ze zich aan me irriteerde.
'Ik wil gewoon een vampier blijven! Nou en! Ik neem wel contactlenzen, ofzo. En ik lach toch al niet zo vaak, dus zullen ze mijn tanden niet zien.'
'Ik ben er weer, maar zonder toverdrank. Jullie zullen het ergens anders moeten proberen.' Odius kwam het magazijn uit lopen, net toen mijn blik op een ketting met een smaragd viel. Ik stootte mijn oma aan en wees naar de ketting.
'Aha,' zei Odius. 'Dus het jonge vampiertje vind de ketting mooi?'
Ik werd rood.
'Echt zilver met een echte smaragd,' vervolgde hij. 'Al eeuwen oud. Verkocht door ene Rosward. Is een koopje. 276 Galjoenen.'
Ik zag dat mijn oma schrok. Ze had wel veel geld, maar ze hield het liever voor zichzelf.
'Alsjeblieft oma. Dan hoef ik niets voor mijn verjaardag!' smeekte ik. 'Toe?'
'Vooruit,' zei mijn oma. 'Maar dan ga ik eerst hel geld ophalen bij Goudrijp. Meneer Odius? Kunt u die ketting apart leggen?'
Odius was blij dat de ketting verkocht werd en legde hem in het kastje onder de toonbank. Ik glimlachte.


Reacties:

1 2

tamarastyles
tamarastyles zei op 7 sep 2013 - 10:23:
Jammer dat het stand alones zijn, ik had graag meerdere delen ervan gelezen!

xxx


DjMalikjuh
DjMalikjuh zei op 26 mei 2013 - 22:57:
Erruuggg mooi!

Je schrijstijl is makkelijk leesbaar en duidelijk.
Beautifull.


WTlover
WTlover zei op 12 dec 2012 - 19:42:
Lolz!
En awesome.
En ik wil meer.
En ik denk dat er iets is met dat medaillon.
En. Ik wil een melding als er ooit eens meer komt.
Dus.
-XxX-


HermoineG
HermoineG zei op 17 juli 2012 - 14:52:
'Kunt u hier,' (Mijn oma wees naar mij.) 'iets tegen doen?'

Haha, en bedankt maar weer!
Echt een leuke one-shot!
Zeker mysterieus...
Mag ik een melding als je meer one-shots plaatst?

x


Rebella
Rebella zei op 2 maart 2012 - 11:15:
meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!