Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » One Direction » All I want for Christmas is You -Liam Payne- [16+] » |18|

All I want for Christmas is You -Liam Payne- [16+]

21 feb 2012 - 18:40

606

0

283



|18|

Ik zat met Liam in de auto opweg naar een concert van Snow Patrol. We zongen mee met Called out the dark en Chasing cars. Hij legde zijn hand op de mijne. “Ik hou van je,”¯ zei hij. Ik keek hem kort aan. We stonden voor het rode licht maar dat veranderde al snel in groen. Liam sloeg links af. Ik zag een auto van op die rijbaan naar ons toe rijden. “Liam pas op!”¯ riep ik maar het was al te laat. De auto botste frontaal op de onze. Ik gilde. “Geen zorgen schat, alles komt goed,”¯ zei Liam geruststellend en kneep eventjes in mijn hand. Ik voelde dat we twee keer overkop gingen maar toen werd alles zwart. Toen ik terug wakker werd lag ik nog steeds in de auto met Liam naast me, die nog steeds mijn hand vast hield. “Liam? Alles oké?”¯ Vroeg ik. “Liam?”¯ vroeg ik paniekerig. Ik maakte m’n gordel los en liep naar de andere kant van de auto. Ik hoorde een voorbij ganger de politie en ziekenwagen bellen. Ik haalde Liam uit de auto en legde hem op de grond neer. “Alsjeblieft Liam, word wakkker,”¯ smeekte ik. Maar zijn ogen bleven gesloten. Ik hoorde de sirenes van de ziekenwagen, er kwam een dokter aanrennen. Een verpleegster nam me mee naar de ziekenwagen en onderzocht me een beetje. “Alles oké met je?”¯ Vroeg ze. “Met mij is alles goed, met m’n vriend gaat het vele minder goed.”¯ “Geen zorgen, de dokters maken hem weer beter.”¯ Ik zag hoe ze vanalle dingetjes aan Liam aandoen zodat ze zijn hartslag en ademhaling konden zien maar je hoorde niets. Ik begon me toch zorgen te maken. Zeker toen de dokters hem begonnen te reanimeren. Ik rende naar hem toe. “Gaat hij het redden?”¯ Vroeg ik. “Je zult toch nog even moeten wachten,”¯ zei een dokter. “Oh alstublieft laat hem het halen.”¯ “Komaan jonge kom bij. Laat je leven nu niet eindigen.”¯ Maar het hielp allemaal niet. “Hou maar op Jody. Het heeft geen nut meer, hij is dood.”¯ “Het spijt me,”¯ zei een andere dokter. Ik barste in tranen uit en knielde neer naast Liam. “Nee, Liam! Waarom doe je me dit aan?”¯ ik legde m’n hand op zijn wang. “Waarom.”¯ “Dorien? Dorien, is alles oké?”¯ hoorde ik van ver komen. Ik werd wakker, sprong recht en begon meteen te huilen. Ik voelde twee sterke armen me omhelzen en trokken me en beetje naar achter. “Ssh, rustig maar. Het was gewoon een droom,”¯ hoorde ik en bekende stem zeggen. Ik keek op en zag Liam zitten. “Het leek allemaal zo echt Liam,”¯ kon ik er amper uitbrengen. “Ssh, rustig.”¯ Hij streek zachtjes over mijn haar. De andere kwamen mijn kamer ook binnen. “Alles oké Dorien? Je schreeuwde zo,”¯ zei Kathi. Ik kon er niks uitbrengen en nam Liam nog dichter tegen me. “Sssh, kalm aan,”¯ zei hij. Ik had het koud en warm tegelijk. Ik hoorde een paar mensen weg gaan. “We kunnen hier niet allemaal hier blijven staan hé,”¯ hoorde ik Naill zeggen. Enkel de meiden bleven, en ja Liam dan. “Gaat het al wat beter?”¯ Vroeg Kathi. Ze had een beker warme melk bij zich. “Heeft Louis gemaakt,”¯ zei ze. “Dankje Louis!”¯ Riep ik. “Was het zo een erge droom?”¯ Vroeg Helena. “Nog al, maar het leek allemaal echt te gebeuren. Misschien daarom dat ik het zo koudt heb.”¯ Liam nam m’n handen vast. “Je hebt het ijskoud, wacht even,”¯ zei hij en liep de kamer uit. “Die zal goed voor je zorgen,”¯ zei Liesl. Ik vertelde wat er gebeurd was. “Wow, ja dan zou ik ook huilen,”¯ zei Liesl.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.