Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen n schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Murder in Malfoy Manor » The victim and the arrogant young man

Murder in Malfoy Manor

22 feb 2012 - 11:33

460

6

358



The victim and the arrogant young man

Finally, daar is het nieuwe hoofdstuk! Bedankt voor de leuke reacties telkens, echt super. Aan de tips heb ik ook zeker wat (:

Hoe kí¡n hij? Hij weet nota bene dat zijn zoon thuis is, maar gaat toch doodnormaal zijn gang! dacht Narcissa kwaad.
De man die zowat naar binnen werd geschopt, liep half gebukt, waarschijnlijk van de pijn, de gigantische gang in. Hij had een onverzorgd uiterlijk, met lang, klittend haar dat tot op zijn schouders hing. Zijn kleding was vies en modderig, met bij de kraag van zijn gehavende blouse een grote, rode vlek. De bloedvlek was afkomstig van het bloed dat met grote hoeveelheden uit zijn neus sijpelde.
Lucius hield de deur open voor het tweetal dat binnenkwam.
Walgend keek Narcissa van bovenaan de trap naar beneden. Haar zorg ging niet uit naar de man die inmiddels op de grond was gezakt, maar naar het peperdure tapijt waar hij nu op lag. Met een zucht leunde ze lichtjes tegen de balustrade aan en bekeek de grofgebouwde jongeman van een jaar of vijfentwintig, staand naast het hoopje ellende op het tapijt, die arrogant zijn blik door de rijk gemeubileerde gang liet gaan. Ze kon wel begrijpen dat hij de man die op de grond lag helemaal tot bloedens toe had geslagen, hij zag er namelijk sterk en zelfverzekerd uit, als een roofvogel die loert naar zijn prooi.
De blik van de jongeman had inmiddels Narcissa bereikt. Hij nam haar onbeschaamd op, bekeek haar schattend van top tot teen. Lucius, die naast de deur stond, schraapte zijn keel. Het enige wat Narcissa deed was hem ijskoud aanstaren. Hoe durfde hij, de vlegel.
Na haar even grijnzend aangekeken te hebben wendde de jongen zich weer tot Lucius.
Hij stribbelde tegen, maar ik heb m wat manieren bijgeleerd. Zijn stem klonk laag, zonder enige toon van onzekerheid.
Lucius knikte kortaf, met een geërgerde uitdrukking, en wierp een afkeurende blik naar de bloedende man op de grond.
Ik breng hem wel even, u wilt zeker uw mantel niet vies maken hè, zei de jongen spottend, kijkend naar Lucius nieuw uitziende mantel.
De enige reactie die hij gaf was een woedende, kille blik.
Met gehaaide, maar toch beheerste stappen ging hij de brutale jongeman voor. Terwijl hij de man op het tapijt optilde en over zijn schouder zwaaide wierp de jongen nog een blik op Narcissa, dit keer leek er zelfs iets van hoopvolle verwachting in te liggen. Met één dodelijke blik werd die verwachting meteen met een klap de grond in geboord. Wat denkt hij wel niet? Achterlijk modderbloedje. Als Lucius zijn laatste blik had gezien, had hij die jongen met de grond gelijk gemaakt. Ãâ°én vloek en hij zou voor altijd zijn blik op de grond gericht houden, dacht Narcissa. Maar ze hield zich wijselijk in, wetend dat de opdracht op de gehavende man te vermoorden van groot belang was voor de positie van Lucius bij de Heer van het Duister.


Reacties:

1 2

Vamtwii
Vamtwii zei op 25 juni 2012 - 16:05:
Walgend keek Narcissa van bovenaan de trap naar beneden. Haar zorg ging niet uit naar de man die inmiddels op de grond was gezakt, maar naar het peperdure tapijt waar hij nu op lag.


Dat vind ik echt een mooi stukje, perfect Narcissa.
Dit hoofdstuk is heel mooi, je schrijfstijl leest superfijn,
ik ga snel verder, zit er nu helemaal in
Xxxx


Jopie2
Jopie2 zei op 23 mei 2012 - 20:06:
Met een zucht leunde ze lichtjes tegen de balustrade aan en bekeek de grofgebouwde jongeman van een jaar of vijfentwintig, staand naast het hoopje ellende op het tapijt, die arrogant zijn blik door de rijk gemeubileerde gang liet gaan.
wat een geweldige zin!
Je weet echt helemaal de goede sfeer die past bij de Malfoys te schetsen, lekker veel omgevingsdetails en blikken enzo. Ga daarmee door, dat leest echt heel fijn.


xEmma
xEmma zei op 7 maart 2012 - 17:17:
Ik zit met mijn mobiel te kloten, dus ik kan geen lange reactie geven of quoten, maar ik wilde toch een korte reactie achterlaten x)

ik vind het leuk hoe je de personages neerzet. Het is lastig om met andermans karakters aan het werk te gaan zonder ze te verpesten, maar je doet het goed!
Xx


Rebella
Rebella zei op 26 feb 2012 - 10:28:
Weetje, ik hoef zo te zien geen lange brief meet te schrijven, om telaten weten dat ik verlangnaar meerover deze 'thriller' ik vind dat je echt echt goed schrijft ik hoop dat je heeeeeel snel verder gaat en ons niet langer in spanning laat wie die arrogante kwal en de bebloede man zijn, en waarom Marten Vilijn zo graag wil dat die laatste gedood wordt, of laten we zeggen, Lucius, om zijn zwakke positie bij Marten op te krikken.
Dus bij deze snel verder???
xxx
Ga zo door by the way!


ZeroGravity
ZeroGravity zei op 23 feb 2012 - 15:00:
Haar zorg ging niet uit naar de man die inmiddels op de grond was gezakt, maar naar het peperdure tapijt waar hij nu op lag.

Geweldig.<3
Met één dodelijke blik werd die verwachting meteen met een klap de grond in geboord.

Ãâ°én vloek en hij zou voor altijd zijn blik op de grond gericht houden,

Dat vond ik echt mooi, die zinnen passen echt precies bij de donkere sfeer die je beschrijft.
You made me really curious with this one. Ik ben benieuwd waarom die moord zo belangrijk is voor de Heet van het Duister ik typte Duitser XD en wie degene die vermoord zal worden nu precies is.

Ik ben het wel eens met Vespertine, though, dat het soms niet helemaal duidelijk is wie wie nou is... Maar op zich, ik begreep het wel. Misschien is dat meer een tip voor de volgende keer.(:

Undundja, this is einfach awesome. [/talenblender.]
De personages zijn heerlijk, precies zoals ze in de boeken zijn, en de personages die je er nieuw in brengt, zoals de arrogante man, zijn mooi beschreven. En. ze zijn er meteen zeg maar, je hebt meteen een beeld van de personages en hoe leuk ze zijn. [of gemeen, misschien. whatever.(:]
Anyhow... ja. Ik kijk uit naar een nieuw stukje.^^
<3