Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Stand Alone's » Just a Dream.

Stand Alone's

28 feb 2009 - 22:38

567

0

151



Just a Dream.

And then I woke up!

Wie had ooit gedacht dat ik het tot hier zou schoppen. De droom om controle over mezelf te krijgen is waar geworden. Mijn leven heeft ups gehad, maar ook vele downs. Mede dankzij mezelf. Merendeel mijn fout. Hoe ben ik omgegaan met mijn 'gave', slecht. Ik heb misbruik gemaakt van een van de twee. Empathie, inlevingsvermogen. Het goede deel van mijn zijn. Ik voel wat iemand anders voelt. Ik voel de pijn, maar ook de vreugde. Zodanig dat het me kan kwetsen of helen. Zelfs als ik die persoon amper ken. En mijn slechte kant. Manipulatie, beïnvloeden van gedachten. Ik kan iemands gedachten veranderen. In goede maar vooral ook in kwade zin. Ik kan zodanig op iemand inpratem dat diegene mijn leugens begint te geloven. Het kan je gelukkiger, of doodsbang maken. Aanzetten tot actie's waar je je hele leven nog nooit aan hebt gedacht. Je in situatie's te laten komen waar je nog niet eens dood tussen gevonden wilt worden. Het lijkt evenwichtig, ieder mens heeft een witte en een zwarte zijde. Bij mij is dat een tikkeltje erger. I made people change. Ik heb goede dingen gedaan met mijn vermogen. Zowel met empatische als manipulatieve invloeden. Maar ik heb de meeste dingen toch verslechterd in deze wereld. Manipulatie kan een gave en een kwelling zijn. Ik heb gekozen voor kwelling en gave. Zo heb ik mijn vriend beïnvloed om de eerste stap te zetten. Maar ik heb ook een jongen ten gronde gericht, alleen met een paar woorden. En dan maak ik mijn handen niet eens vuil. Als je aan mijn geliefden komt, heb je problemen met mij. Als je blijft drammen kan ik erg vervelend worden. Maar dat terzijde. Je kent nu een beetje mijn wereld. Nu zal ik over mijn verdere leven vertellen. Op mijn 13e begon ik mijn manipulatie voor slechte doelen te gebruiken. Door die dure grap heb ik jarenlang bij een psychiater gelopen. Maar door diezelfde grap heb ik ook mijn vriend ontmoet. Ik was 15 en wilde naar de pub, hier in Londen. Ik heb mijn ouders ingepraat dat ik naar vrienden ging. Uiteindelijk had ik het voor elkaar. Daar leerden we elkaar kennen. We werden vrienden, en op mijn 17e kwamen we bij elkaar. Hij hielp me heel erg om manipulatie te controleren, het niet alleen voor het kwade te gebruiken. Nu ben ik 21 en succesvol schrijfster. Tot voor kort was ik nog steeds slecht bezig. So bad that Hell itself spit me out. En hier sta ik dan. Vlak voordat ik een gedicht voorlees. Over mijn gaven. Aan tientallen mensen. Ik stap mijn persoonlijke hel in. De spotlight in. Het blaadje geklemd in mijn klamme handen. Ik begin met praten.
"Zoals een normaal kind speelt met blokken.
Zoals een gewoon kind speelt met auto's en barbie's.
Zoals ik speel met gedachten en gevoelens.
Beïnvloeden en inleven.
Tegenpolen van elkaar.
Beide vullen een krachtig meisje tot een sterke jonge vrouw.
Levenservaring en verleden.
De twee die haar leven leiden.
Manipulatie en Empathie.
Hoelang kan dat samen?
Zal ze misbruik gaan maken?
Of doet ze het al?
Harteloos en kwetsend in een discussie.
Gevoelig en meelevend in haar leven.
Twee verschillende personen in haar hoofd.
Altijd aan het vechten.
Maar wie is ze nu eigenlijk?"
Als ik het laatste woord uitspreek begint het geapplaudiseer al. Een felle flits en ik schiet op. Langzaam realiseer ik wat er is gebeurd. Het slechte meisje heerst weer. De tweestrijd begint weeral.

Het was allemaal slechts een droom.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.