Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen ιn schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Het Verleden » Hoofdstuk 3

Het Verleden

31 maart 2012 - 0:58

1296

0

176



Hoofdstuk 3

Ewoud stapte een enorme kamer in met een jacuzzi in het midden en daar rond allemaal handoeken en zeepjes om je mee in te smeren. Aan de zei kanten tegen de muren was een plasma tv op gehangen en daar voor stond een lange zwarte bank met een salon tavel er voor waar de nieuweste tijdschriften op lagen. ,,Dit bedoelde je dus.’’ Zei Ewoud verbaast die nog steeds om zig heen aan het kijken was met open mond. ,,Ja zeker elke bewoner hier wilt er in trekken maar je ouders kopen de kamer voor je zo werkt het hier.’’ Ewoud werd meteen wakker. ,,ouders kopen het.’’ Zei hij zacht. Hebben mijn ouders dit gekocht? Voor mij dacht Ewoud. ,,Um Ewoud? Je staat met je mond open half te dromen, wat is er?’’ Hij schudde zijn hoofd en werd wakker uit zijn gedachtes. Hij zuchte En zei: ,, Ik moet je iets vertellen Rowanna.’’ ,,Oke wat dan?’’ ,,Ga zitten dan vertel ik het.’’ Rowanna ging zitten en Ewoud zuchte en liep naar Rowanna en ging naast haar zitten. Hij vertelde van zijn ouders en over zijn oma. Dat hij bij zijn oma woonde en dat hij zijn ouders nooit echt goed had gekent. En dat het moeilijk voor hem is een beeld van zijn ouders te krijgen. ,,Sorry dat ik over mijn ouders loog dat ik nog bij ze woonde en zo.’’ Rowanna glimlachte ,,dat is niet erg ik begrijp het wel, ik zou het zelfde gedaan hebben.’’ Ewoud haalde opgelucht adem en zei: ,,zullen we verder rond neuzen door de kamer of kamers?’’ Ze lache en zei: ,,dat is goed’’ Ze liepen door nog veel andere kamer een kamers. Zelf een keuken! En een studio met gitaren, drums, keyboards, microfoons, zelfs een doedelzak en nog veel meer andere instrumenten. ,,Wouw! Een vleugel!’’ riep Rowanna. ,,even spelen?’’ ,,Ja ga je gang’’ Rowanna liep naar de vleugel en nam er achter plaats. ,,Ewoud? Kan je zingen?’’ Ewoud kon zingen ja maar durfde hij dat?,, Um ja ik kan zingen?’’ Ze lachte en zei: ,,Samen liedje spelen?’’ Ewoud vond het een rare zin maar snapte haar vraag. Ze wou dat hij zong en dat zei piano speelde. ,,Das goed’’ Hij liep naar de piano. ,,Maar welk liedje?’’ Vroeg Ewoud. ,,Ken je Im Your’s van Jason Maraz?’’ Ewoud knikte en Rowanne begon te spelen. Ewoud luisterde. Rowanna begon het eerste stukte zingen. En Ewoud sprong in bij het tweede couplet. Ze zongen samen en toen het lied klaar was begon Ewoud te lachen. ,,Wat is er?’’ Vroeg Rowanna. Ewoud stopte met lachen en zei. ,,Dit was leuk dankjewel’’ Ewoud liep naar de kant van de drums en nam er achter plaats en begon wat te drummen. ,,Zeg Ewoud, hoelang drum je al?’’ vroeg ze nieuwsgierig want het klonk er goed. ,,Ik drum niet, ik doe gewoon wat in me op komt en dat maak ik duidelijk met instrumenten.’’ Rowanna stond van verbazing te kijken. ,,dus jij drumt nooit?’’ ,,Nou ik zit niet op les, wat ik kan doe ik gewoon zelf.’’ Rowanna keek naar Ewoud die lekker aan het drummen was. Ewoud stopte en legde de stokken op het krukje. Hij pakte een gitaar en begon ook daarop te spelen. ,,Damn en jij hebt echt nergens les in?’’ want zo als al eerder kwam uit deze gitaar ook alleen maar mooie en zuivere klanken. ,,Nee maar gitaar speel ik al erg lang, dat heb ik mezelf aan geleerd.’’ ,,En hoelang speel je dan al?’’ Ewoud dacht na en zei: ,,eens ff denken volgens mij 8 jaar, ik erfde de gitaar van mijn vader. In het begin durfde ik er niet aan te zitten omdat ik bang was hem te beschadigen of om hem verkeerd te gebruiken. Maar hoe langer ik naar de gitaar keer hoe meer ik besef kreeg waarom mijn pa het aan mij gegeven had. Hij wou waarschijnlijk ook dat ik gitaar leerde spelen. Dus dat heb ik gedaan en ik heb er geen spijt van. Ik heb veel te danken aan alle filmpjes op Youtube daar heb ik veel van geleerd .Zo en nu weet je heel mijn geschiedenis met de gitaar’’ zei hij lachend tegen Rowanna. Hij speelde Nightmare van Avenged Sevenfold een van zijn favorieten bands. Hij stopte toen hij klaar was met het nummer en borg de gitaar weer op. ,,Zullen we weer verder gaan?’’ vroeg hij aan Rowanna. Ze knikte want ze was nog steeds bezig met Ewoud te begrijpen. En dat tegelijkertijd was geen goeie combo. Ze liepen een wapen kamer in. Met alle maal samurai’s. katana’s, dolken, Pijl en bogen, echt van alles. ,,Jij hebt veel keus zeg.’’ ,,hoezo?’’ vroeg Ewoud?’’ ,,Uh.. nou je moet nog een wapen keizen.’’ ,,Wat!’’ Vroeg Ewoud verbaast ,,Moet ik een wapen kiezen?’’ ,,Ja ken je het hier niet?’’ ,,Blijkbaar niet’’ zei Ewoud half opgewonden en half verbaast. Rowanna keek Ewoud Verbaast aan. ,,Dit is een internaat ja, maar niet zo maar een internaat. Hier word je opgeleid tot strijder of strijdster. Je moet een wapen kiezen waar je het best mee om kan gaan.’’ ,,En wat is jou wapen dan?’’ Rowanna stond op en pakte 2 raare vork vormige messen van haar riem af. ,,Dit is een Sai een steek wapen, komt oorspronkelijk uit Japan. En werd eerst gebruikt om gaten in de grond te prikken voor op het land. Maar later werd het een wapen.’’ Ewoud stond vol bewondering naar de sai te kijken. Rowanna liet haar wapen drie rondjes rond haar vinger draaien en toen deed z’n hm gelijk er achter na in haar riem. ,,Hoe? Wat? Welk wapen krijg ik?’’ Vroeg Ewoud verbaast aan Rowanna.,,Hoe? Wat? Welk wapen krijg ik?’’ Vroeg Ewoud verbaast aan Rowanna. ,,Dat moet jezelf weten, Het licht er aan welk wapen je echt goed om mee kan gaan.’’ ,,En bij jou is dat die sai?’’ ,,Ja dat klopt, Ik train nu al 4 jaar met een sai en kan er goed mee overweg.’’ Ewoud moest even slikken, Hij zat dus niet op een gewoon internaat. Nee hij zat op een school voor opleidende strijders. Hij keek even naar alle wapens die op de muur hingen. ,,Waarom word mij dit nu pas vertelt?’’ ,,ik heb geen idee.’’ Ewoud leek een beetje in schok te zijn. Rowanna schudde hem door elkaar. Ewoud knipte met zijn ogen. Rowanna zag tranen in zn ogen, en ze schrok. ,,Wa-wat is er?’’ stotterde ze. Ewoud had teveel in z’n hoofd om haar vraag te kunnen horen laat staan te beantwoorden. Waarom woord dit nu vertelt, waarom niet eerder? Zijn grootste vraag was eigenlijk: Waarom? Wil ik dit wel? Waarom is dit gebouwd? Hij had zo veel vragen. Maar op dit moment te weinig antwoorden. Hij wilde alles in een keer weten. Maar hij wist heel goed dat dat niet zou kunnen. ,,EWOUD!’’ schreeuwde Rowanna. ,,Kom is terug naar hier!’’ Ewoud knipperde een paar keer met zijn ogen. ,,Sorry het woord me even teveel. Ik snap het gewoon niet’’ ,,Waarom sturen mijn ouders me precies naar DIT internaat!?’’ Rowanna keek een beetje onbegrijpend. ,,Hebben je ouders of je oma helemaal niks vertelt?’’ Ewoud keek haar bedroeft aan. ,,Nee niemand helemaal niemand’’ Rowanna legde hand op zn schouder en vroeg zacht of het nog wel ging of hij niet even wat wou drinken. Maar Ewoud schudde zijn hoofd. Hij wou er nu uit komen hoe het zat. Waarom dit internaat!? Ewoud wreef met zijn hand over zijn gezicht. Hij leek tot rust te komen en door te krijgen dat hij nog niet op die vragen een antwoord wist. Hij schudde zijn hoofd. ,,Sorry… Ik draaide een beetje door.’’ Rowanna moest glimlachen. ,,Maakt niet uit maatje, ik snap het wel’’ Ewoud stelde voor aan Rowanna om terug tegaan. Rowanna stemde in en verlieten toen samen de wapen kamer.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.