Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokemon, Unova conquer quest! » Hoofdstuk 39: The battle goes on! Simisear heats things up?

Pokemon, Unova conquer quest!

8 april 2012 - 23:42

1314

0

222



Hoofdstuk 39: The battle goes on! Simisear heats things up?

Thomas en Damian gingen verder in hun gevecht. Het was een vijf tegen vijf gevecht en allebei deden de jongens hun best. Thomas had dan wel de Vanillite van Damian uitgeschakeld, al vier van Pokémon waren bekend gemaakt. Thomas had al met Dewott, Tranquill en Yamask gevochten en was nu van plan Swadloon te gebruiken. Swadloon keek kwaad naar Palpitoad. Damian had al één Pokémon verloren, Vanillite, maar had slechts met twee Pokémon gevochten, Whimsicott en Vanillite. Damian had Palpitoad uit zijn Pokéball gehaald, die genadeloos naar Swadloon keek. 'Trainers, klaar? Begin!' riep Max. 'Oké, Swadloon. Gebruik String shot!' riep Thomas.
'Palpitoad, Protect!' riep Damian. Swadloon luisterde niet naar Thomas en gebruikte Razor leaf. De scherpe bladeren kwamen op Palpitoad af met een hoge snelheid. Er verscheen een groene barrière voor Palpitoad, waardoor de scherpe bladeren afweerden. Ineens werd Palpitoad opgezogen door een rode straal van zijn Pokéball die Damian naar voren hield. 'Wissel je nu al van Pokémon?' vroeg Thomas geschrokken.
'Swoobat, sta klaar voor het gevecht!' riep Damian. Swoobat kwam uit haar Pokéball gevlogen en keek blij naar Thomas en Swadloon. 'Jouw Swadloon luistert niet naar je. Swadloon ziet er boos uit en ook verdrietig, of in de war. Het is duidelijk dat Swadloon een betere trainer verdient dan jij.' zei Damian.
'Swadloon!' zei Swadloon blij, ze was het met Damian uit.
'We zullen zien!' riep Thomas, er verscheen een duivelse lach op het gezicht van Damian. 'Swadloon, tackle!' Swadloon luisterde niet en gebruikte Razor leaf. De scherpe bladeren kwamen op Swoobat af, maar Swoobat wist ze te ontwijken en vloog naar voren. 'Aerial ace!' riep Damian. Swoobat knalde tegen Swadloon aan, die schrok van het feit dat Swoobat snel en sterk was. Swadloon vloog naar achteren en schudde even met haar hoofd. 'Oké, gebruik String shot!' riep Thomas. Swadloon negeerde het bevel en gebruikte nogmaals Razor leaf. Swoobat wist snel en elegant de bladeren te ontwijken. 'Swoobat, gebruik Light screen.' zei Damian. Swoobat werd in de lucht voor ongeveer drie seconden omsingeld door een gele balk, die al snel verdween. Swadloon vuurde een String shot aanval af naar Swoobat, maar die ontweek en knalde tegen Swadloon aan. 'Swadloon, Tackle!' riep Thomas. Door puur geluk was Swadloon het met Thomas eens en sprong ze in de lucht. 'Snel, Aerial ace!' riep Damian. Swoobat vloog naar Swadloon toe. De Pokémon knalden tegen elkaar aan, waardoor er een grote wolk van stof ontstond. Swoobat vloog zonder schade uit de wolk, terwijl Swadloon bewusteloos tegen de grond viel. 'Swoob!' riep Swoobat blij.
'Swadloon kan niet meer verder vechten, Swoobat wint!' riep Max. Zonder woorden nam Damian Swoobat terug in haar Pokéball.

Ineens kwam Tynamo zonder waarschuwing uit haar Pokéball, Thomas schrok. 'Wil je soms vechten, Tynamo?' vroeg Thomas.
'Tyna, momo!' riep Tynamo vol moed.
'Geweldig, Tynamo! Ik voel jouw vuur! Ga naar voren en laat ze zien wat je kan!' riep Thomas, Tynamo schoot naar voren en keek kwaad naar Damian.
'Simisear, sta klaar voor het gevecht!' riep Damian, Damian wierp een Pokéball naar de lucht, waar een Simisear uitkwam. Tynamo schrok van het enorme beest dat uit de Pokéball kwam. 'Trainers, klaar? Begin!' riep Max.
'Een Simisear. Tynamo, blijf opletten!' riep Thomas.
'Go, Tynamo!' riep Nynke juichend vanaf de kant.
'Tynamo, Tackle, nu!' riep Thomas. Tynamo vloog op Simisear af, die naar achteren wankelde maar snel weer zijn evenwicht won. 'Ik vraag me af waarom Simisear niet ontweek.' zei Nynke zacht.
'Tynamo, Charge beam!' riep Thomas. Er verscheen een gele bal voor de mond van Tynamo, waar al snel een straal elektrischiteit uitkwam, die naar Simisear ging. 'Simisear, Flamethrower.' zei Damian. Simisear opende zijn mond en schoot een grote straal vuur naar Tynamo. De twee aanvallen raakten elkaar en creeërden een grote explosie. 'Wat een krachtige Pokémon! Goed dan! Spark, nu!' riep Thomas. Tynamo werd omsingeld door elektrischiteit en stormde op Simisear af. 'Simisear, Rock tomb!' riep Damian. Simisear creeërde meerdere paarse ballen voor zijn mond, die stuk voor stuk naar Tynamo raasden. Zodra de ballen de grond raakten, groeiden er enorme stenen op die plek. Tynamo bleef sterk en ramde door de rotsen heen. Simisear bleef aanvallen en op een gegeven moment knalde Tynamo tegen een grote rots en vloog achteruit. 'Tynamo!' riep Tynamo, ze lag op de grond.
'Tynamo, je moet volhouden!' riep Thomas bang. Tynamo vloog langzaam weer omhoog. 'Simisear, Dig!' riep Damian. Simisear groef een gat en verdween in de grond. Vlak daarna sprong Simisear uit de grond maar raakte Tynamo niet, omdat ze omhoog vloog, Damian schrok en stond perplex. 'Tynamo is dan wel een Electric-type Pokémon, ze heeft geen weakness omdat haar ability Levitate is!' riep Thomas blij.
'Gebruik Flamethrower!' riep Damian.
'Gebruik Tackle van boven!' riep Thomas. Tynamo ontweek de enorme zee van vlammen die van Simisear kwamen door omhoog te vliegen en knalde tegen Simisear aan van boven. Simisear wankelde achteruit maar won snel weer zijn evenwicht terug. 'Snel Tynamo, kom hier!' Tynamo vloog naar Thomas toe.
'Momo?' vroeg Tynamo.
'Je hebt hard gevochten, ga maar even rusten, oké?' zei Thomas. Tynamo knikte en vloog achter Thomas. 'Tyna!' zei Tynamo blij.
'Dewott, ik kies jou!' riep Thomas, Dewott kwam uit zijn Pokéball.
'De, wott!' riep Dewott.
'Aqua jet!' riep Thomas. Dewott werd omsingeld door een straal van water en vloog door de lucht. Dewott knalde tegen Simisear aan, die naar achteren vloog. 'Water pulse!' Dewott schoot een bal water naar Simisear.
'Rock tomb, nu!' riep Damian. Simisear schoot drie paarse ballen naar de grond, vlak voor Simisear. De ballen creeërden rotsen die Simisear beschermden tegen de bal van water. 'Aqua jet!' riep Thomas. Dewott vloog naar Simisear, omsingeld door water. Toen Dewott dichtbij was stopte hij met de aanval en begon in het rond te kijken. 'Waar is Simisear?' vroeg Nynke verbaasd. Simisear verscheen uit de grond en knalde tegen Dewott aan. Dewott vloog naar achteren maar stond snel weer op. Plotseling werd Simisear opgezogen door de straal van zijn Pokéball. 'Swoobat, sta klaar voor het gevecht!' riep Damian, Swoobat verscheen uit haar Pokéball.


'Dewott, gebruik Water gun!' riep Thomas. Dewott schoot een straal water naar Swoobat. 'Swoobat, Psychic!' riep Damian.
'Swoo!' riep Swoobat, terwijl haar ogen blauw begonnen te gloeien. De straal water die naar Swoobat vloog werd ook omsingeld door het blauwe licht. Swoobat had controle over de straal water en stuurde het naar Dewott. Dewott kon nog net op tijd springen en ontwijken. 'Light screen!' riep Damian. Voor een aantal seconden werd Swoobat omsingeld door een geel licht. 'Dewott, Aqua jet!' riep Thomas.
'Aerial ace, Swoobat!' riep Damian. Dewott vloog naar Swoobat af, omsingeld door water. Ondertussen vloog Swoobat op Dewott af. Dewott raakte Swoobat, maar die voelde er haast niets van. Swoobat greep haar kans en ramde Dewott. 'Psychic, Swoobat!' De ogen van Swoobat werden gloeiend blauw, daarna werd Dewott omsingeld door het zelfde blauwe licht. Dewott vloog door de lucht en beleefde een wereld van paniek. 'Snel, Water gun!' riep Thomas. Dewott schoot een straal water naar Swoobat, die geraakt werd en stopte met de Psychic aanval. 'Water pulse, Dewott!'
'Aerial ace!' riep Damian. Dewott schoot een bal van water naar Swoobat af, terwijl Swoobat naar Dewott stormde. Swoobat vloog recht door de bal heen en elimineerde de aanval. Swoobat knalde tegen Dewott aan, die tegen een rots aanvloog en op de grond viel. 'Dewott, keer terug! Huh?' zei Thomas, hij schrok omdat Dewott weer opstond en woedend naar Swoobat keek. Dewott keek naar Thomas en stak een duim op. 'Wott.' zei Dewott.
'Ik snap het! Aqua jet!' riep Thomas. Dewott steeg op en vloog naar Swoobat.
'Psychic!' riep Damian. Swoobat had controle over Dewott en knalde hem tegen de grond. Dewott schuurde nog een aantal meter door en stopte toen, bewusteloos. 'Dewott kan niet meer verder vechten en de winaar is Swoobat!' riep de scheidsrechter. 'Arme Dewott.' zei Nynke zacht.
'Keer terug!' riep Thomas, Dewott werd opgezogen door de Pokéball. 'Bedankt Dewott, rust maar lekker uit.'
'Je kunt nog winnen, Thomas! Draai het gevecht om!' riep Nynke.
'Go, Tranquill!' riep Thomas. Tranquill kwam uit haar Pokéball en gilde kwaad naar Swoobat.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.