Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokemon, Unova conquer quest! » Hoofdstuk 40: A crushing defeat! Is there hope?

Pokemon, Unova conquer quest!

10 april 2012 - 16:37

1306

0

286



Hoofdstuk 40: A crushing defeat! Is there hope?

Het ruige gevecht tussen Thomas en Damian voor de Celestial tower ging door en ging er ruig aan toe. Thomas vocht zo hard als hij kan, maar Swadloon en Dewott waren uitgeschakeld. Damian vocht ook hard en door zijn goede timing van aanvallen en het wisselen van Pokémon had hij slechts Vanillite verloren. Damian vocht op het moment met Swoobat, die liet zien dat ze een sterke tegenstander is. Nadat Dewott bewusteloos op de grond viel en niet verder meer kon vechten, liet Thomas Tranquill uit haar Pokéball. 'Tranquill!' riep Tranquill kwaad. 'Zet hem op!' riep Nynke juichend.
'Tranquill, gebruik Quick attack!' riep Thomas snel. Tranquill kwam met een noodgang op Swoobat af. 'Swoobat, werk het tegen met Aerial ace!' riep Damian. Swoobat was sneller dan Tranquill, zelfs toen ze Quick attack gebruikte. Maar Tranquill gaf niet op en ontweek de aanval, ze draaide zich om en ramde Swoobat van achteren. 'Psychic!' Tranquill werd omsingeld door een blauw licht en knalde tegen de grond, omdat Swoobat controle over haar had. Tranquill opende snel haar ogen en steeg weer op, de lucht in. 'Quick attack, nog een keer!' riep Thomas.
'Swoobat, gebruik Aerial ace!' riep Damian. De twee kwamen op elkaar af gevlogen, maar Swoobat wist Tranquill te raken en Tranquill Swoobat net niet. 'Swoobat, Aerial ace! Snel!' Swoobat kwam met een noodgang op Tranquill af, die op de grond lag. Swoobat knalde tegen haar aan, Tranquill werd haast begraven in het grond. 'Tranquill, nee!' riep Thomas bang.
'Tranquill kan niet meer verder vechten! Swoobat wint!' riep Max. Thomas rende naar Tranquill toe en begon al het zand van haar af te halen, daarna nam hij haar terug in haar Pokéball. 'Dit komt niet goed.' zei Nynke zacht. Ondertussen werd ook Swoobat opgezogen door een rode straal.

'Palpitoad, sta klaar voor het gevecht!' riep Damian.
'Palpitoad, huh? Yamask, go!' riep Thomas. Palpitoad en Yamask kwamen allebei uit hun Pokéball en keken elkaar genadeloos aan. 'Hier gaan we dan! Yamask, Night shade!'
'Protect!' riep Damian snel. Palpitoad werd beschermd door een groene barrière, die de paarse ringen niets lieten doen. 'Kom terug, Palpitoad!' Palpitoad werd opgezogen door een rode straal. 'Nu al?' vroeg Thomas.
'Whimsicott, sta klaar voor het gevecht!' riep Damian. Whimsicott kwam uit haar Pokéball en keek spottend naar Yamask. 'Protect!' riep Thomas.
'Hurricane!' riep Damian. Yamask hield zijn masker voor zich en het masker begon al snel groen te gloeien. Ondertussen begon Whimsicott ook te gloeien en stuurde ze een krachtige wind naar Yamask. 'Dat lukt niet!' riep Thomas blij. 'Van achter!' riep Damian ineens, Thomas schrok. Whimsicott stuurde de wind over Yamask heen, liet de wind omdraaien en knalde tegen Yamask aan, van achteren. Yamask viel op de grond maar steeg snel weer op. 'Night shade, doe het!' riep Thomas. Yamask stuurde paarse ringen naar Whimsicott. Toen de ringen Whimsicott bijna raakten, werd Whimsicott ineens beschermd door een gele barrière. 'Dat is Light screen, van Swoobat nog!' riep Nynke bang.
'Laten we het wat lastiger maken! Haze!' riep Thomas.
'Hurricane!' riep Damian. Een enorme rukwind liet al het rook verdwijnen en knalde tegen Yamask aan. Yamask vloog meters door de lucht en kwam toen tegen de grond aan met een knal. Yamask kon niet meer bewegen. 'Yamask!' riep Thomas bang.
'Je gaat me echt niet verslaan met zulke aanvallen.' zei Damian.
'Yamask kan niet meer verder vechten! Whimsicott wint!' riep Max. Thomas nam Yamask terug in zijn Pokéball.


'Tyna, momo!' riep Tynamo, die naast Thomas vloog.
'Je bent de enige Pokémon die ik over heb. Zet hem op!' riep Thomas. Met een noodgang vloog Tynamo vooruit. Ineens werd Whimsicott opgezogen door een rode straal. 'Mo?' zei Tynamo verbaasd.
'Swoobat, sta klaar voor het gevecht!' riep Damian. Swoobat verscheen uit haar Pokéball. 'Damian is zeker een goede trainer. Zijn Pokémon weten waneer ze wat moeten doen en ze doen het goed.' dacht Thomas.
'Tynamo!' riep Tynamo kwaad.
'Dit is mijn gevecht! Tackle!' riep Thomas kwaad.
'Gebruik Aerial ace!' riep Damian. De twee Pokémon vlogen op elkaar af, maar alleen Swoobat wist Tynamo te raken. Tynamo viel op de grond maar vloog snel weer in de lucht. 'Goedzo! Tackle!' riep Thomas. Tynamo kwam met een noodgang op Swoobat af en raakte haar. 'Snel Swoobat, Aerial ace!' riep Damian. 'Swoobat komt dichterbij! Oké, Charge beam!' riep Thomas. Swoobat werd geraakt door de straal elektrischiteit maar bleef vliegen. 'Wat?' zei Nynke verbaasd. Onder elektrischiteit knalde Swoobat tegen Tynamo aan. Tynamo vloog door de lucht en knalde in een boom. Thomas aarzelde geen moment en klom in de boom. Eenmaal boven zag hij Tynamo en haalde haar naar beneden. 'Gaat het?' vroeg Thomas zacht.
'Tyna!' zei Tynamo. Maar het ging niet met Tynamo, ineens viel ze flauw en lag ze op de grond. Met een verdrietig gezicht nam Thomas Tynamo terug in haar Pokéball. 'Tynamo kan niet meer verder vechten en Swoobat wint! De winaar is Damian!' riep Max.
'Dat was simpel.' zei Damian, hij draaide zich om en liep langzaam weg.
'De volgende keer versla ik je! Let maar op!' riep Thomas kwaad, Nynke en Max keken stil toe terwijl Thomas kwaad naar Damian keek. 'Thomas, gaat het?' vroeg Nynke.
'Met mij wel, maar met mijn Pokémon niet. Is er een Pokémoncenter in de buurt, of moeten we eerst terug naar Mistralton city?' vroeg Thomas.
'Om naar de volgende stad met een Gym te komen moeten we naar de Twist mountain, daar is een Pokémoncenter aanwezig.' vertelde Max.
'Laten we gaan.' zei Thomas verdrietig.
'Tyna..' zei Tynamo zacht.
'Keer terug, Tynamo.' zei Thomas, de kinderen liepen snel door en kwamen al snel aan bij het Pokémoncenter.


'Gaat het goed met ze komen?' vroeg Thomas, de kinderen stonden voor een raam, in het Pokémoncenter. 'Jawel, Thomas. Ze moeten allemaal veel rusten en dan komt het goed.' vertelde Nurse Joy.
'Zie je, Thomas?' zei Max blij. Thomas reageerde niet en liep weg. Nynke wou achter hem aan, maar Max hield haar tegen. Even later lag Thomas alleen op het gras, op zijn rug. Hij keek naar de enorme bergen en dacht na over het gevecht. 'Hoe heb ik het zover laten komen?' dacht Thomas.
'Quill!' riep een stem ineens. Tranquill vloog naar Thomas toe en landde op zijn hoofd. 'Tranquill? Je moet in het Pokémoncenter zijn!' riep Thomas.
'Wott!' riep Dewott ineens. Thomas stond op en zag dat Dewott, Tranquill, Swadloon, Yamask en Tynamo allemaal voor hem stonden. 'Jullie hebben gelijk! Waarom moet ik verdrietig zijn? We gaan hard trainen en als we Damian nogmaals zien, verslaan we die gast!' riep Thomas vol moed. De Pokémon begonnen te juichen en besprongen Thomas. 'Oké, mannen! In een rij staan!' De Pokémon gingen in een rij staan en salueerden met een lach. 'Dewott! Sinds je geëvolueerd bent heb je nog geen gevecht gewonnen. Ik weet dat je beter kan! Je bent mijn eerste Pokémon, Dewott! We gaan hard trainen en samen wennen aan jouw nieuwe lichaam en kracht!'
'Dewott!' riep Dewott blij, hij besprong Thomas en gaf hem een knuffel.
'Tranquill! Je was goed in het gevecht! Je bent super snel en ook oplettend. We moeten wat meer werken aan je kracht! Het komt goed!' riep Thomas.
'Quill, Tranquill!' riep Tranquill blij.
'Swadloon, je bent een bijzonder geval. Ik weet dat je niets van me wilt weten, sinds je een Swadloon bent. Ik weet alleen niet waarom. Samen komen we er wel uit en worden we weer vrienden! Ik ben net uitslag, ik ga niet zomaar weg.' zei Thomas met een lach.
'Swadloon..' zei Swadloon zacht, ze probeerde kwaad te kijken maar liet een kleine lach zien. 'Yamask! Ik ben trots op je! Je hebt gewoon als enige een Pokémon van Damian uitgeschakeld! Ga zo door!' riep Thomas.
'Yamask!' zei Yamask blij.
'Tynamo! Je bent de snelse Pokémon die ik heb, maar we kunnen nog werken aan jouw reactievermogen en kracht!' riep Thomas blij.
'Tynamo!' riep Tynamo blij.
'Kom mee, team! We gaan naar het Pokémoncenter, jullie moeten veel rusten! We blijven in het Pokémoncenter en morgen gaan we naar Twist mountain en beginnen we met jullie training!' riep Thomas blij.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.