Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Sprookjes » Grimmige Nachten » Voor de reiziger die je bent

Grimmige Nachten

15 april 2012 - 1:24

245

2

266



Voor de reiziger die je bent

Beeld je in.
Je leeft in de 17de eeuw en je bent al dagenlang onderweg naar een of andere stad voor een belangrijke ontmoeting. Met wie of waarover die ontmoeting gaat doet er niet toe.
Het is al avond en je bent hopeloos op zoek naar een herberg waar je voor een paar stuivers een warme kamer met een avondmaaltijd kunt krijgen. Langzaam wandel je verder door het woud op zoek naar enige vorm van beschaving. Op het ogenblik dat je besluit om je op de grond te slapen zie je plots een licht in de verte. Hoopvol loop je langzaam naar het licht toe. Hoe dichter je bij het licht komt ,hoe groter het word en plots kom je op een kleine herberg uit. Je kijkt eens even raar op want wie is er zo gek om een herberg in het midden van een woud te plaatsen. Maar snel genoeg haal je die gedachte uit je hoofd en met een hongerige maag loop je naar de voordeur. Je staat op het punt om de deur te openen tot plots je het gekraai van een raaf achter je hoort. Je kijkt achter je maar ziet niets. Je hebt de deurklink vast en terug hoor je het gekraai maar deze keer klinkt het boven je. Je kijkt omhoog en je ziet het opschrift : " Herberg De Zwarte Raaf".
Gek dat je dat niet eerder is opgevallen . Je opent de deur en vol hoop loop je de herberg binnen.


Reacties:


Pline
Pline zei op 16 april 2012 - 0:17:
Inderdaad, ik ga akkoord met Lore (Hermelien), dit is echt super ^^
xxx


Hermelien
Hermelien zei op 15 april 2012 - 11:04:
Kinda Epic ;o
Dit is heel anders geschreven dan iedereen hier gewent is,
But ik moet toegeven,
Dit heeft echt een gaaf effect op hoe je het leest :3
Je ziet alles heel erg duidelijk voor je en doet
Ook hetgeen wat er geschreven staat in gedachten ;O
Happy dat ik hier even naar gekeken heb,
Want dit is best creepy
Kus