Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Percy Jackson » You're a Demi-God » Chapter 2

You're a Demi-God

17 april 2012 - 19:55

384

1

352



Chapter 2

Chapter two

-Olive Bell-


Latijnse les: ‘En miss Bell, zoud u misschien zo vriendelijk willen zijn om de klas te vertellen wat het Latijnse woord is voor ‘maneschijn’?’ zei mijn leraar Latijn. Ik wist het antwoord wel, maar deed toch of ik er over moest nadenken, anders zouden ze me misschien een nerd vinden. ‘Lunae.’ Zei ik en de leraar knikte goedkeurend.

In de pauze zat ik samen met Seath op een bankje aan de rand van de aula. ik at een appel en Seath at 3 boterhammen tegelijk op en een heel blikje sinas. Toen ze hem op had keek ze me schuldig aan. 'Ow, wilde jij nog?'. 'Nee hoor, ik heb zelf drinken bij me.' Ik glimlachtte naar haar en ze begon aan haar 4de boterham. Ikzelf rommelde wat in mijn tas en haalde er een flesje ice tea lemon zonder prik uit. dit was mijn lievelings drinken al sinds dat ik klein was.
'En, hebben we nog huiswerk voor morgen?' vroeg Seath.
'Geen idee, volgens mij niet. Hebben we toch bijna nooit op vrijdag.'
'Agh, het zou kunnen.' zei Seath en ze nam nog een hap.

"Olive..."

Ik keek op en begon de aula door te kijken. 'Wat is er?' vroeg Seath verbaast.
'Hoorde je dat dan niet?'
'Wat?'
'Kom nou, dat moet je ook gehoord hebben! Iemand zie mijn naam... een vrouw.'
Seath keek om zich heen en trok een 'ik weet niet waar je het over hebt' gezicht.
'Nou, er zijn hier geen vrouwen in de buurt. Misschien hoor je stemmen!' Ze gaf me een pikje op mijn achterhoofd en lachtte.
Maar ik wist zeker dat ik het gehoord had.

Ik hoorde de vrouwenstem nog 3 keer mijn naam zeggen voordat de bel ging om aan te geven dat de school uit was.
Het was gestopt met regenen en overal lagen grote plassen water.
De bus stond al voor de school te wachten.
'Kom je niet mee?' vroeg ik aan Seath.
'Nee, mijn moeder komt me ophalen om samen naar de bios te gaan. Dit is namelijk de enige avond dat ze tijd heeft. Tot morgen.' Ze zwaaide en ik zwaaide terug terwijl ik naar de bus liep.

In de bus ging ik expres niet voor Aeden zitten. Ik ging helemaal achterin zitten, zodat ik lekken even wat tijd voor mezelf had.


Reacties:


Jopie2
Jopie2 zei op 12 mei 2012 - 19:18:
loik loik loik (leuk)
ik vind het prettig lezen dat je hoofdstukken lekker klein zijn
en ik ga bij ieder hoofdstuk een reactie achterlaten
dat vind ik zelf namelijk ook leuker