Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Percy Jackson » You're a Demi-God » chapter 4

You're a Demi-God

17 april 2012 - 21:27

402

2

324



chapter 4

chapter four

http://data.whicdn.com/images/26262846/tumblr_lxjx30WN5D1qeaqwmo1_500_large.gif

-Olive Bell-


Ik deed de deur open en rook de geur van het eten dat op stond.
'Hooi!' riep ik terwijl ik de deur achter dicht deed en mijn tas op de grond zette.
We woonde met vieren in een heel klein huisje. het had maar 3 hele kleine slaapkamers, een badkamer zonder wc, die was beneden, een keukentje en een woonkamer. Yue en Mitch zaten op de bank in de woonkamer met een tuitbeken in hun handjes naar de televisie te kijken.
Ze keken niet eens op toen ik binnen kwam.
Ik liep door naar de keuken en zag mijn vader Dustin met een schord aan in een pak staan te roeren. 'Wat eten we vandaag?' vroeg ik.
'groentensoep met zelfgemaakt gehaktballen.' zei Dustin. 'Lekker.' zei ik en ik gaf met een kus op zijn wang. Ik hield van mijn vader. Hij heeft helemaal in zijn eentje mij opgevoed. En 3 jaar geleden kwam hij Pearl tegen, een vrouw die ineens bij ons in kwam wonen. Samen kregen ze Mitch en Yue, een tweeling die nu bijna 3 jaar zijn. Maar Pearl is ervandoor gegaan met een andere, 'knappere' man en heeft mijn vader, Mitch en Yue in de steek gelaten. Mijn vader heeft alles toen weer in zijn eentje gedaan. Zelf kende ik mijn moeder niet.
'Het is over een kwartierje wel klaar.' zei hij.
Ik knikte, maar bleef naast hem staan. Ik wilde hem vertellen over wat ik samen met Jeffrey had meegemaakt in het oude huis. We vertelde elkaar namelijk alles wat we hadden meegemaakt. En ook wat ons dwars zat. Mijn vader had dat er al van jongs af aan ingestampt. 'Is er iets schat?' zei Dustin.
'Ja eigelijk wel... uuhm.. pap... onderweg naar huis toe, heb ik samen met Jeffrey iets raars meegemaakt.'
Mijn vader had ineens alle aandacht voor me en liet daardoor bijna de soeplepel los. Ik ging verder met mijn verhaal. Ik vertelde over de regenbui, dat we gingen schuilen, het oude huis, en uiteindelijk ook over de 3 oude vrouwen en wat ze allemaal deden.
Mijn vader schrok zo erg van dit bericht dat de soeplepen nu helemaal verdween in de pan.
Hij bleef naar de soep kijken alsof hij het tot leven wilde toveren.
'Pap?' vroeg ik en hij draaide zijn hoofd naar me toe.
'Je moet nu even heel erg goed luisteren Olive. Zou je dat voor mij willen doen?'


Reacties:


Jopie2
Jopie2 zei op 12 mei 2012 - 19:25:
owwwwww spannend!
ik wilde eigenlijk vandaag maar vier hoofdstukken lezen maar je laat me geen keus: ik móet verder lezen


Pline
Pline zei op 18 april 2012 - 19:02:
OMG ik hou niet van cliffhangers!!!!
Snel verder jij!!
xx