Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Percy Jackson » You're a Demi-God » Chapter 16

You're a Demi-God

26 april 2012 - 11:34

586

2

296



Chapter 16

Chapter sixteen

http://media.tumblr.com/tumblr_lx6yijwzkj1qjuvtn.gif

-Olive Bell-


Het nu precies een half jaar geleden dat ik in Kamp Half-Blood kwam. En de tijd leek gevlogen te zijn!
Ik werd wakker en de zon scheen precies door het raam op mijn gezicht.
Ineens hoorde in gebonk... blijkbaar stond er iemand voor de deur. Ik deed open en het was Percy. Hij moest ook pas net wakker zijn, want zijn haar stond letterlijk alle kanten op.
'Heey.' zei ik terwijl ik in mijn ogen wreef.
Percy zwaaide met een broef in zijn handen.'ik heb iets voor je.'
Ik zag de brief en wist meteen dat die van mijn vader was. IK gristte de brief uit Percy's handen en maakte de envelop meteen open.
Percy keek me aan terwijl ik de brief voor mezelf las.

Lieve Olive,

Ik hoop dat het goed met je gaat. En dat je het naar je zin hebt in het kamp.
heb je al nieuwe vrienden gemaakt?
bij ons gaat alles goed. Yue en Mitch zijn voor het eerst naar school geweest. ze zitten nu in groep 1 van de basisschool!
ook heb ik het huis geverft. Behalve je kamer, ik dacht dat je dat wel fijn zou vinden.
verder gaat het met mij goed, al is het wel stil zonder jou in huis.
Ik ben heel erg trots op je en je zal altijd mijn kleine meid blijven.

Liefs Papa.


Ik had tranen in mijn ogen gekregen toen ik klaar was met lezen.
Een half jaar heb ik helemaal niets van hem gehoord, en nu krijg ik ineens een brief van hem.
'gaat het wel?' vroeg percy en ik knikte.
'Jawel.' zei ik en wreef mijn tranen weg.
Percy glimlachte meelevend naar me.
'He, kleed je om, Jamie en Griffin gaan vandaag naar het vollybal veld, wil je mee?'
'Ja, graag!' zei ik.
'Mooi, dan zie ik je daar, dan ga ik Annabeth even halen oke.'
Ik knikte en percy rende weg.
Ik trok een broek aan die opgerold was tot mijn knieen, en een blouse met schotse ruitjes erop.
Ook rok ik mijn All Star schoenen aan en ik ging op weg naar het vollybal veld.
Jamie en Griffin stonden er al. ze waren een een tegen een spel aan het doen en Griffin was aan het winnen.
Ik stond er een hele tijd naar te kijken tot ze me pas opmerkte.
'Hey! wil je meedoen?' vroeg Griffin en ik kwam erbij staan.
'Haha een tegen twee!' riep Griffin en Jamie keek gesmoort.
'Das niet eerlijk!' riep hij en Griffin stak zijn tond uit.
'Ome Jamie moet iet zo zeuren!'
Ik lachtte en Percy en Annabeth kwam aanlopen.
We maakte teams.
Percy en Annabeth, en Jamie en Griffin.
Ik was scheidsrechter.
de eerste twee potjes won het team van percy en annabeth, waardoor Jamie en Griffin heel de tijd aan het schreeuwen waren, maar wel op een leuke manier.
pas de 5e keer wonnen ze en ze gingen helemaal uit hun dak! ze riepen heel de tijd dat ze geweldig waren en ze omhelste elkaar alsof het een wereldprestatie was.
Annabeth keek er niet begrijpend naar maar Percy en ik lagen dubbel van het lachen.
Uiteindelijk moest Griffin scheidsrechter zijn en kwam ik in het team met Jamie.
En ineens wonnen we heel de tijd, terwijl Jamie niet echt zo heel erg goed was.
Ik werd helemaal de hemel in geprezen door hem en ik genoot er ook nog van!

zo ging het een hele tijd door, maar na een paar uur zelfs wilde Jamie er mee kappen.
Hij had hoofdpijn zei hij en hij ging met Griffin naar huis toe.
Daarmee was het spel afgelopen.


sorry dat er niet veel in gebeurt dit keer, ik ben heel erg inspiratieloos op dit moment... moet weer even op ideeen komen^^


Reacties:


Jopie2
Jopie2 zei op 29 juni 2012 - 16:54:
juist leuk dat in dit hoofdstuk weinig gebeurd (behalve die brief dan, die was prachtig) nu gun je de lezer een rustig kijkje in hun wereld
très bien!


Pline
Pline zei op 26 april 2012 - 16:09:
Dit stukje is echt perfect!! Er moet niet meer gebeuren, het is gewoon... ja... perfect xx