Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » De Hongerspelen » Blackbird [afgewerkt] » Proloog

Blackbird [afgewerkt]

1 mei 2012 - 17:17

297

6

493



Proloog

Two little blackbirds sittting in a tree K-I-S-S-I-N-G

Trelb is mijn broer.
Hij werkt in het bos.
Hij kapt hout.
Daar leven wij van.
Hij en ik.
Mijn ouders zijn verongelukt.
Dat zeggen ze tenminste.
Het Capitool.
Maar ik geloof ze niet.
Mijn naam is Charte Defloren.
En ik woon in District 7.
*
Fluitend liepen de sterke mannen met hun bijlen gereed naar het bos. Het was weer een gewone werkdag. Eindelijk...
Charte haatte vakantie. Niet de vakantie die wij kennen, vakantie waarin je dagen gewoon in je bed kunt blijven liggen, en andere dagen leuke dingen kunt doen. Dat soort vakantie zou ze heerlijk gevonden hebben.
Maar in de vakantie in een district van Panem waren er al dingen geregeld voor je om te doen. Er waren kinderactiviteiten, zoals duizenden kraanvogels van wit papier vouwen voor de mensen in het Capitool. Een hels karweitje want er mocht geen enkel papiertje verspild worden, het moest in één keer goed. Ook waren er volwassenenactiviteiten, zoals vredevuren ter ere van het Capitool. Vredevuren, het klinkt blij en onschuldig maar ze wist wat zich daar altijd afspeelde. Ze kon zich twee jaar geleden nog goed herinneren, ze was toen twaalf jaar. Een paar vrouwen hadden geweigerd om te helpen met de vuren. En ze gaf ze geen ongelijk, de vredebewakers waren eenzame mannen die zich graag vergrepen aan… nou ja… Ze werden in ieder geval opgepakt en naar het bos genomen. De districtbewoners hoorden een snerpende gil door de bomen schallen en daaropvolgend een stilte. Er bestaan nog akelige verhalen over wat met hun lichamen is gebeurd. Hun mannen zijn na protest ook opgepakt en werden de volgende middag door middel van een openbare executie om het leven gebracht. Het leven hier was hard.
Openbare executies had ze trouwens al lang niet voltrokken zien worden. Misschien omdat de Hongerspelen in het zicht waren. Het Capitool zal al genoeg bloed zien vloeien…


Reacties:

1 2

Heartbeat
Heartbeat zei op 24 mei 2012 - 19:48:
Klinkt al veel beloven. Op naar de rest


Eirenion
Eirenion zei op 12 mei 2012 - 15:45:
leuke namen! dat viel me meteen al op
k ga snel verder lezen^^


MissEva
MissEva zei op 9 mei 2012 - 21:17:
Net zoals bij mij aparte namen!
Heel erg mooie proloog, XD

Groetjesss


Hermelien
Hermelien zei op 6 mei 2012 - 10:09:
Dit is gewoon ahmazing!
Ik kan het volledig volgen,
waar ik enorm blij mee ben
Ik ga snel verder lezen!
Kus


moorte
moorte zei op 28 april 2012 - 19:23:
oh god. Ik zit er echt meteen in. Ik ben benieuwd hoe het verder loopt.
Zoals Peachyfull al zei zijn het inderdaad mooie namen. Niet zulke standaard.