Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Life is unpredictable [PAUZE] » ~2

Life is unpredictable [PAUZE]

5 mei 2012 - 0:40

491

4

367



~2

Dit hoofdstuk is niet zo heel lang, maar ja ik heb 0 % inspiratie... Een reactie en/of tips zouden fijn zijn (:

Ik loop door de trein en bedenk in welke coupé ik zal gaan zitten. Ik kom bij een coupé met een paar volwassenen. Daar ga sowieso niet in zitten, ik moet eerst vrienden maken. Ik loop een paar coupé's verder en zie daar twee jongens en een meisje van mijn leeftijd zitten. Ik besluit naar binnen te gaan.
'Hoi, ik ben Rosalie. Dit wordt mijn eerste jaar hier op Hogwarts, mag ik bij jullie komen zitten?' vraag ik.
Het drietal glimlacht naar me. 'Tuurlijk,' zegt het meisje met de donkerblonde krullen tegen me. 'Ik ben Hermelien, en dit zijn Ron en Harry.' Eerst wijst ze naar een jongen met rood haar, die vrolijk naar me zwaait, en vervolgens naar een jongen met zwart haar en een rond brilletje. Ook hij zwaait vrolijk naar me.
'Ben je Draco al tegen gekomen?' vraagt Ron. Hij trekt een vies gezicht terwijl hij de naam Draco uit spreekt.
'Nee, wie is dat?' vraag ik nieuwsgierig. 'Ik ken nog niemand hier, ik weet alleen jullie namen.'
'Oké, zorg maar dat je hem niet te vaak tegen komt. Hij zit bij Zwadderich, daar zitten alleen maar slechte mensen,' zegt Ron argwanend. Hij pakt een flesje met een oranje vloeistof uit zijn tas en neemt een slok.
'Hoeveel afdelingen zijn er eigenlijk?' vraag ik. Ik heb het gevoel dat ik een beetje dom over kom, maar ik ben liever hier dom dan op school.
'In totaal vier,' zegt Harry. 'Zwadderich, Huffelpuf, Ravenklauw en Griffoendor.'
Ik pluk zenuwachtig aan mijn haar. 'Op welke afdeling zitten jullie dan?' vraag ik terwijl ik mijn jas uit doe.
'Wij zitten bij Griffoendor, Minerva Anderling is onze afdelingsleider.' antwoordt Hermelien.
'Oké, en hoe kom ik te weten bij welke afdeling ik zit?' vraag ik nieuwsgierig. Ik hoop dat ik bij Hermelien, Harry en Ron op de afdeling kom, dan heb ik alvast drie vrienden.
'Dat bepaalt de sorteerhoed. Die zet je op je hoofd, en dan zegt de hoed dus bij welke afdeling je komt. Misschien kom je wel bij ons,' glimlacht Harry. Ik knik instemmend, ik hoop ook dat ik bij hen op de afdeling kom.
Ik besef dat ik best wel dorst heb en pak een flesje water uit mijn tas. Ik neem een slok en voel het koude water over mijn tong stromen. Ik kijk even naar Hermelien, vervolgens naar Ron en tenslotte naar Harry. Mijn blik blijft bij Harry hangen. Hij komt me bekend voor.
'Ben jij Harry Potter?' vraag ik een beetje verlegen. Ik hoop dat hij me niet onbeleefd vindt nu.
'Ja haha. Maar ik ben nog steeds dezelfde Harry als vijf minuten geleden.' Harry glimlacht even naar me, en ik glimlach terug.
'Hoelang duurt deze rit nog?' vraag ik.
'Weet ik niet precies. Nog een uur ongeveer, denk ik.' antwoordt Ron. Hij haalt een hand door zijn warrige haar.
'Haha oké,' glimlach ik. Op dat moment stopt de trein met rijden.


Reacties:


Jopie2
Jopie2 zei op 21 mei 2012 - 7:32:
superstoer en echt goed geschreven


xDonnaxx
xDonnaxx zei op 9 mei 2012 - 16:19:
wat nice! echt leuk geschreven. naja ik weet niet echt kritiek ofzow ga verder


Pline
Pline zei op 6 mei 2012 - 12:21:
OMG dit is echt fantastisch!!
Ga super super super snel verder!! xxx


justAgirl
justAgirl zei op 5 mei 2012 - 13:38:
super goed geschreven!<3
I looooove it!<3
snel verder! (:
Xliiefs